aldi keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 2.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
ja, de Aldi heeft weer n nieuwe aanbieding (vanaf as woensdag). Ze hebben nu n keyboard, voor Fl. 249,-
Minimale specs staat op de website van de aldi:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_46/OFF02.HTM

Ik kan er niet achter komen wat voorn merk/type het is, wat voorn in/uit gangen erin zitten. Ook weet k niet of er geheugen in zit, dat je j ingespeelde stukken kan opslaan, aanslag gevoeligheid enz.

Herkent iemand het keyboard, of heeft iemand er ervaring mee? Denk j dat dit n goed keyboard is om mee te beginnen, het wordt dan mijn 1ste keyboard nl. Is het te vergelijken met n eenvoudig yamaha boardje zoals: http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gPPK00005PSR262 deze hebben we nl. op school, en dat zal voor mij voldoende zijn, iemand? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25505

ik denk dat je met deze keyboard (Zeker voor beginners) een heel eind kan komen, het prijskaartje is zeker zo aantrekkelijk, en het apparaat ziet er verder wel OK uit, dus ik zou zeggen, ga 'm maar halen en laat ons weten of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik zou het niet doen. Ik heb dit ding namelijk volgens mij eens gezien bij een vriendin van me. Niet aanslaggevoelig, iets van 4 noten polyfoon, en de meest duffe geluiden ooit.

Een tweedehands Yamahaatje of tweedehands Rolandje is dan waarschijnlijk een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op zaterdag 10 november 2001 19:51 schreef GREENSKiN het volgende:
Ik zou het niet doen. Ik heb dit ding namelijk volgens mij eens gezien bij een vriendin van me. Niet aanslaggevoelig, iets van 4 noten polyfoon, en de meest duffe geluiden ooit.

Een tweedehands Yamahaatje of tweedehands Rolandje is dan waarschijnlijk een beter idee.
weet je ook wat voorn in/uit gangen er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Alleen een koptelefoon uitgang. Mono.
Maar nogmaals, ik weet niet zeker of dit 'm is. Het lijkt me rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39441

Geen aanslaggevoeligheid is een ramp, dat moet je echt niet hebben. Kun je veel beter een goedkope Roland nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
ok bedankt, k ga m denk k woensdag kopen, j kan m altijd terug brengen -> geld terug.
Als ik hem koop, post k nog wel ff wat k er van vind.
Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik dacht eerst aan een toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op zaterdag 10 november 2001 22:28 schreef prenobe het volgende:
Ik dacht eerst aan een toetsenbord :)
s idd n beetje verwarrend :)

maar is dit n betere denken jullie dan dat aldi keyboard? via ebay.nl aangeboden, kijk hier voor meer info (hij s iig 50 % goedkoper!): http://cgi.ebay.nl/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1481970193
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19210

beetje beperkte specs op die aldi site,
over polyfonie wordt niet gesproken bijvoorbeeld... ik zou het niet doen.. waarschijnlijk zijn de geluiden van matige/slechte kwaliteit, bij feedback http://www.feedback.nl heb je al een keyboard van een goed merk, zoals roland of yamaha, tweedehands moet het helemaal goed kunnen lukken..

succes, ik zou het niet doen, tenzij je de gelegenheid krijgt om te testen.. en het je vervolgens goed bevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op zondag 11 november 2001 01:31 schreef whotheman het volgende:
beetje beperkte specs op die aldi site,
over polyfonie wordt niet gesproken bijvoorbeeld... ik zou het niet doen.. waarschijnlijk zijn de geluiden van matige/slechte kwaliteit, bij feedback http://www.feedback.nl heb je al een keyboard van een goed merk, zoals roland of yamaha, tweedehands moet het helemaal goed kunnen lukken..

succes, ik zou het niet doen, tenzij je de gelegenheid krijgt om te testen.. en het je vervolgens goed bevalt..
bij feedback zijn ze allemaal duurder als 479,- dat vind ik eigelijk te veel, ik kan ook geen tweedehands deel vinden op feedback.nl. Maar die ik hierboven noemde, bij ebay, wat denken jullie daarvan? Is dat wel wat kwaliteit?

Bij de aldi kan j t wel thuis testen, en als t niet bevalt terug brengen, maar ik heb helemaal geen ervaring, en ook geen verglijkings materiaal? Waar zou k dan naar moeten kijken? alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wil je serieus leren spelen of niet... zo ja ga dan voor een keyboardje van 500 piek bij feedback... anders kun je die bij de aldi ook wel halen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op zondag 11 november 2001 13:36 schreef whotheman het volgende:
wil je serieus leren spelen of niet... zo ja ga dan voor een keyboardje van 500 piek bij feedback... anders kun je die bij de aldi ook wel halen natuurlijk
k wil dr gewoon n beetje mee klote, niet echt serieus, geen klassieke stukken enzo, van die barthezz, silver, gigi d'agostino melo's met n drum eronder, maar daarvoor wil k eigelijk wel midi in/uit/thru(?) hebben..
k weet niet wat k moet hebben, k wil er eigelijk niet zo veel geld aan uit geven, k heb ook niet zo veel (kijk maar n mn profiel wat voorn baan k heb ;))

ik denk dat k die gewoon bij de aldi ga kopen, en dan kan je m thuis testen, en alsie niet bevalt dan kun j m terug brengen..

kan je eigelijk ook met zo;n keyboardje van die geluiden maken die barthezz, gigi d'agostino, silver, dancenation gebruiken in hun melodie? dus niet dat t echte muziek instrumenten zijn (zoals n fluit, piano enz.) maar van die andere geluidjes.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30265

Ik heb een casiokeyboard, die was 350 gulden, daar zit ook een lcd-display op en heeft ook 61 toetsen, lijkt wel een beetje op die van de aldi, dus ik zou dat keyboard gewoon nemen en als het niks blijkt te zijn weer terugbrengen bij de aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Je kan op mijn Roland G800 nog steeds geen echte geluiden "inladen", alleen bestaande geluiden veranderen. Als je echt dingen wilt gaan inladen op je keyboard mag je een zak met geld meenemen, makkelijker is natuurlijk geluiden via je computer te laten horen (MIDI).

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
wat denken jullie van [dit] keyboard?
ik heb kontact gehad met de verkoper het keyboard is: *aanslaggevoelig, *heeft 49 keys *aansluiting voor zwelpedaal en aan sluiting voor sustrain-pedaal
hoofdtelefoon *aansluiting voor audio.

of deze? [deze] lijkt me ook een goede!

Ik heb dr nog 1 gevonden.
[nog 1]

Nog een, waarvan ik denk dat het misschien de best van die ik hier noem is. [Klik daarvoor hier]
(en [deze voor een foto])
Welke zal de beste zijn, denken jullie dat het betere zijn dan die van de Aldi?
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 19:24
Op zaterdag 10 november 2001 20:24 schreef GREENSKiN het volgende:
Alleen een koptelefoon uitgang. Mono.
Maar nogmaals, ik weet niet zeker of dit 'm is. Het lijkt me rommel.
dat is een andere.

zie de specs:
stereo 2.5 + 2.5 Watt

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
makkelijker is natuurlijk geluiden via je computer te laten horen (MIDI).
Lijkt mij ook de beste oplossing, moet je wel een midi out op je casio ding hebbe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou er eentje nemen met minimaal 61 toetsen. Ik heb zelf midi in/out op m'n keyboard maar ik gebruik het nooit, dance-samples etc. maak ik gewoon via de koptelefoon-uitgang en met goldwave. Mijn casio-keyboard leek me niet echt fantastisch toen ik hem kocht, maar het ding blijkt toch wel goed geluid te kunnen geven, misschien is dat ook zo met het aldi-keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan nooit op zo'n keyboardje vajn die trance geluiden maken... daar heb je een dikke dance synth voor nodig... zoals de yamaha cs2x of de roland jp 8080 of de novation supernova 2... die keyboardjes daar komen niet zulke geweldige geluiden uit... meer een beetje van die "daar aan dat kleine cafe aan de haven" instrumenten... klassieke muziek kan je zowieso met geen mogelijkheid spelen op een keyboard, daar heb je een piano voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een beetje fantasie en met goldwave kan het wel. En inderdaad: ik kan niet zeggen dat mijn dancemuziekjes nou errug mooi zijn, eigenlijk kan ik niet eens zeggen dat het muziek is. Het zijn meer wat tikjes en wat klopjes en wat toontjes hier en daar en dat is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op zondag 11 november 2001 23:14 schreef trinity het volgende:
Met een beetje fantasie en met goldwave kan het wel. En inderdaad: ik kan niet zeggen dat mijn dancemuziekjes nou errug mooi zijn, eigenlijk kan ik niet eens zeggen dat het muziek is. Het zijn meer wat tikjes en wat klopjes en wat toontjes hier en daar en dat is het dan.
wil je dr wat naar me toe sturen, wat van jouw werken? icq kan, maar misschien makkelijker via email, kweet niet hoe groot ze zijn? bedankt...

en je hebt t over dance-samples, maar maak je die met je computer, zijn die van je keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Koop een Roland EM-10, dat is een basismodel met hele goeie sounds en aanslaggevoeligheid. Ik heb 'm gekocht omdat ik een redelijk keyboard nodig had voor het maken van MIDI files (in combinatie met een Yamaha XG geluidskaart en Hammond GM-1000 soundmodule), maar als stand-alone is ie ook perfect. Je hebt dan een goeie kwaliteit voor een mooie prijs ;)!

voor meer info

http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/roland.html

Voor een keyboard zou ik zowiezo naar een muziekwinkel gaan, die repareren 'm soms ook voor je als je klachten hebt. En weten er (neem ik aan) meer vanaf dan het personeel van de Aldi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op maandag 12 november 2001 14:46 schreef Beathoven het volgende:
Koop een Roland EM-10, dat is een basismodel met hele goeie sounds en aanslaggevoeligheid. Ik heb 'm gekocht omdat ik een redelijk keyboard nodig had voor het maken van MIDI files (in combinatie met een Yamaha XG geluidskaart en Hammond GM-1000 soundmodule), maar als stand-alone is ie ook perfect. Je hebt dan een goeie kwaliteit voor een mooie prijs ;)!

voor meer info

http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/roland.html

Voor een keyboard zou ik zowiezo naar een muziekwinkel gaan, die repareren 'm soms ook voor je als je klachten hebt. En weten er (neem ik aan) meer vanaf dan het personeel van de Aldi ;)
maar ik denk niet dat hij in de buurt van de prijs van de Aldi komt:'(, k kan de prijs niet zo snel vinden, maar 249,-?? dat zou wel heel mooi zijn :9~...

edit:

en over die muziek winkel, ben k al geweest, in arnhem, minimaal 750,- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en over die muziek winkel, ben k al geweest, in arnhem, minimaal 750,-
Zoiets kost(te) de EM-10 ook (500 - 700 piek), maar wat heb je nou aan een simpel keyboard waar alleen mono geluid uitkomt? Geloof me, als je een Roland of een Yamaha neemt dan heb je iets goeds waar je jaren later nog wat aan hebt.

Als je toch een simpele en goedkope oplossing zoekt en een mooi geluid wilt, dan zou ik een SB Live! value kaartje kopen in combinatie met zo'n mini-keyboard voor +/- 100,- (toetsenbord met MIDI-OUT en verder niks).

Smijt wat goeie soundfonts op je PC en je kunt er alle kanten mee uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:47

smallboy

N/A

Ik heb een Yamaha PSR 530 en die bevalt goed. Maar ja die zijn 2ehands denk wel 800 gulden ofzo.

Ik zou nog maar ff doorsparen voor een goed keyboard. Daar heb je veel meer aan. En let erop als je er toch een koopt dat als er geen adapter bijzit dat ook weer 80 gulden kost ofzo (was bij mij zo maar dat ligt aan stroomsterkte en voltage wat je keyboard nodig hebt misschien valt dat bij kleinere keyboards mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39582

Ik ben het helemaal met Beathoven eens. Ookal wil je niet veel geld kwijt zijn, neem minstens een keyboard die voldoet aan de MIDI standaard. Daar heb je ook later wat aan. Met alleen een midikeyboard en een computer met midigeluidskaart kun je veel meer dan met een uitgebreid keyboard zonder midi. Als je een beetje met de populaire nummers wil kloten is dat echt het belangrijkste.

Zelf heb ik een Roland E-35, die ik gebruik om o.a. Reason (synthesizerprogramma van www.propellerheads.se ) aan te sturen. OK het was 10 jaar geleden een keyboard van 1500,- maar nu moet je hem toch wel voor 500 kunnen krijgen. Op de geluiden van een keyboard zelf ben je zo uitgekeken :r , geloof me, met alleen een keyboard maak je geen populaire nummers.
Dat doe je met je computer, dus neem gewoon een goed midikeyboard :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op woensdag 14 november 2001 00:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zoiets kost(te) de EM-10 ook (500 - 700 piek), maar wat heb je nou aan een simpel keyboard waar alleen mono geluid uitkomt? Geloof me, als je een Roland of een Yamaha neemt dan heb je iets goeds waar je jaren later nog wat aan hebt.

Als je toch een simpele en goedkope oplossing zoekt en een mooi geluid wilt, dan zou ik een SB Live! value kaartje kopen in combinatie met zo'n mini-keyboard voor +/- 100,- (toetsenbord met MIDI-OUT en verder niks).

Smijt wat goeie soundfonts op je PC en je kunt er alle kanten mee uit :)
zo, het is dus nix, NIET KOPEN! ik bedoel dat aldi keyboard, k heb m net gehaald, en ff getest, NIET aanslaggevoelig, GEEN midi in/out/thru sounds die zuigen: lelijk geluid :r k ga m meteen terug brengen...

k ga op zoek naar een 2ehands keyboard, waarschijnlijk zoals je al zij een Roland of n Yamaha, of n midi keyboardje, alleen dat gedoe met die soundsfonts snap ik niet :? kan dat ook met een pentium III, 450 mhz, 192mb ram, en n standaard (pci 64) geluidskaartje? bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Op woensdag 14 november 2001 14:11 schreef thebill het volgende:

[..]

k ga op zoek naar een 2ehands keyboard, waarschijnlijk zoals je al zij een Roland of n Yamaha, of n midi keyboardje, alleen dat gedoe met die soundsfonts snap ik niet :? kan dat ook met een pentium III, 450 mhz, 192mb ram, en n standaard (pci 64) geluidskaartje? bedankt!
Nee, volgens mij niet. Om soundfonts te laden moeten er geheugen op je geluidskaart zitten. De soundblaster live (en awe64 en awe32) hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
is [dit] misschien iets, voor 300 piek, tweedehands.. :? of[deze, de roland e16] of [deze], de yamaha PSR-225.. of de yamaha psr-310, lijkt me ook wel goed.. bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35357

de casio's van nu zijn niet meer de speelgoedkeyboards die we dachten...

let daar ook op...

en het belangrijkste, wat jij goed vindt klinken qua merksound moet je ook nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebill
Op woensdag 14 november 2001 21:53 schreef DeLoN het volgende:
de casio's van nu zijn niet meer de speelgoedkeyboards die we dachten...

let daar ook op...

en het belangrijkste, wat jij goed vindt klinken qua merksound moet je ook nemen
k heb daarom ook geen casio's uitgezocht, alleen yamaha en roland zijn de bovengenoemde.
het probleem is, 2ehands kan je ze niet testen, je kan niet kijken wat beter klinkt. Wat is over t algemeen de beste uit bovengenoemde, k wil dr geen klassieke stukken op gaan spelen, wil meer wat trance achtige muziekjes dr mee gaan maken...
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 12 november 2001 14:31 schreef thebill het volgende:

[..]

wil je dr wat naar me toe sturen, wat van jouw werken? icq kan, maar misschien makkelijker via email, kweet niet hoe groot ze zijn? bedankt...

en je hebt t over dance-samples, maar maak je die met je computer, zijn die van je keyboard?
You've got mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k heb daarom ook geen casio's uitgezocht, alleen yamaha en roland zijn de bovengenoemde.
het probleem is, 2ehands kan je ze niet testen, je kan niet kijken wat beter klinkt. Wat is over t algemeen de beste uit bovengenoemde, k wil dr geen klassieke stukken op gaan spelen, wil meer wat trance achtige muziekjes dr mee gaan maken...
bedankt!
www.zzounds.com

vergelijk maar eens wat keyboards (incl. mp3 demo files) :)

het is vast even zoeken naar de wat minder dure modellen op die site, maar je kunt in elk geval even kijken.

Als ik morgen tijd over heb en de boel draaiende kan krijgen op m'n nieuwe systeem (daar zit nu m'n Yamaha geluidskaart in) dan maak ik wel even 2 demo's van een standaard MIDI file (Yamaha XG & Roland GS) :)

Die Roland E16 die je had gevonden voor Fl 350,- is een goede keuze :D : hij is aanslaggevoelig en heeft Midi in en uit. De prijs is echt laag voor de kwalitiet die je ervoor krijgt!. Dit is een prima instapmodel. Wil je iets meer zoek dan een E36 of zelfs E86. Ik heb een E35 (ouder model) en ik ben er zeer tevreden mee! Als je nieuwsgierig ben zou ik je wel wat van mijn muziek kunnen sturen.

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 20:06
Om soundfonts te laden moeten er geheugen op je geluidskaart zitten. De soundblaster live (en awe64 en awe32) hebben dat.
Uhm dat hoeft niet. Een SBLive kan soundfonds inladen in je normale geheugen. Het leuke is dat je de helft van je geheugen in je computer hiervoor kunt gebruiken. Dus lots of sample geheugen.

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Op donderdag 15 november 2001 13:27 schreef Nitrogen het volgende:
Als je nieuwsgierig ben zou ik je wel wat van mijn muziek kunnen sturen.
Zou je mij misschien wat willen sturen? Ik heb een casio keyboard en ik zou wel het verschil willen horen en zo.

trinity@imperium.myweb.nl

Is goed Trinity, ik denk alleen dat vergelijken niet zoveel zin heeft. Het was eigenlijk mijn bedoeling om te laten horen wat je met MIDI kan doen. De klanken van mijn Roland zul je dus niet horen. Het is trouwens ook 5.5 Mb :) . Wil je het toch, is prima, maar laat het dan effe weten.

• smallboy

smallboy

N/A

Op donderdag 15 november 2001 13:32 schreef dumb_8 het volgende:

[..]

Uhm dat hoeft niet. Een SBLive kan soundfonds inladen in je normale geheugen. Het leuke is dat je de helft van je geheugen in je computer hiervoor kunt gebruiken. Dus lots of sample geheugen.
Daarom zei ik ook volgens mij. Maar das idd wel cool als je ze kan inladen in normale geheugen.

Op donderdag 15 november 2001 13:44 schreef Nitrogen het volgende:
Is goed Trinity, ik denk alleen dat vergelijken niet zoveel zin heeft. Het was eigenlijk mijn bedoeling om te laten horen wat je met MIDI kan doen. De klanken van mijn Roland zul je dus niet horen. Het is trouwens ook 5.5 Mb :) . Wil je het toch, is prima, maar laat het dan effe weten.
Nee, laat dan maar. Ik gebruik persoonlijk nooit MIDI, het gaat me meer om de klanken van het keyboard.

Nee, laat dan maar. Ik gebruik persoonlijk nooit MIDI, het gaat me meer om de klanken van het keyboard.
Een keyboard zonder MIDI is als een computer zonder internetverbinding. Keyboards zonder MIDI aansluitingen worden ook bijna niet meer gemaakt :)
Pagina: 1