Wat bedoel je precies ?Op zaterdag 10 november 2001 19:29 schreef narfpower het volgende:
hoe kan je onder mandrake 8.1 je root beveiligen?
met een wachtwoord dan
Je root-account, of de root van je filesysteem ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
ik heb dus elke keer een hacker op me pc!
ik wil een webserver draaien alleen moet deze hacker wel weg.
ik wil mijn linux pc beveiligen tot zo ver dat je alleen het var/www/html/ mapje op kan.
ik wil een webserver draaien alleen moet deze hacker wel weg.
ik wil mijn linux pc beveiligen tot zo ver dat je alleen het var/www/html/ mapje op kan.
Je zegt dat je een hacker op je pc hebt, maar je weet niet hoe je kan zien wie allemaal geconnect is, hoe weet je dan zo zeker dat het een hacker is
Verwijderd
idd, lekker vaag topic dit...Op zaterdag 10 november 2001 19:44 schreef RooT het volgende:
Je zegt dat je een hacker op je pc hebt, maar je weet niet hoe je kan zien wie allemaal geconnect is, hoe weet je dan zo zeker dat het een hacker is
Opnieuw installeren lijkt me een goed idee (misschien is windows een idee?)
en dan es wat docs lezen over basic security en basic linux-stuff.
Tenzij je weet hoe die hacker er gekomen is, kan je er weinig aan doen behalve reinstallen.
en dan es wat docs lezen over basic security en basic linux-stuff.
Tenzij je weet hoe die hacker er gekomen is, kan je er weinig aan doen behalve reinstallen.
ff een simpel testje :Op zaterdag 10 november 2001 19:54 schreef narfpower het volgende:
omdat hij dat net zij
Tik in op de prompt
code:
1
2
| last who -a |
En dat ff posten.. Ik bedoel, ik kan ook zo'n l*l verhaal ophangen tegen bijv. Jotti, maar zolang hij daar geen harde feiten van kan vinden, lacht 'ie me mooi uit :-)
Verwijderd
Ik geef je een tip
type in op je console cd /
en dan
rm -rf / dan is je heleprobleem opgelost
en dan
LoLOp zaterdag 10 november 2001 20:35 schreef BaseFreak het volgende:
Ik geef je een tip
en dan
wel een beetje een brute oplossing
Nu even zonder kletskoek over hackers en dergelijk, als je geen wachtwoord hebt op root EN zelf als root inlogt EN de hele zaak zonder beveiliging aan het Internet hangt ... bedenk zelf de rest maar 
Terzake, je kunt iedere gebruiker een wachtwoord geven door het commando 'passwd' te gebruiken.
In jouw geval - 'passwd root' en klaar. In het vervolg maak je voor jezelf een gebuiker aan en gebruikt het rootaccount alleen maar als het strikt noodzakelijk is door het 'su' commando te gebruiken.
Terzake, je kunt iedere gebruiker een wachtwoord geven door het commando 'passwd' te gebruiken.
In jouw geval - 'passwd root' en klaar. In het vervolg maak je voor jezelf een gebuiker aan en gebruikt het rootaccount alleen maar als het strikt noodzakelijk is door het 'su' commando te gebruiken.
Specs ...ik doe er niets meer aan.
Verwijderd
Lekker lullig van je om dat te posten hier.. er zijn zat newbee's die dat zo copy-en en pasten...Op zaterdag 10 november 2001 20:35 schreef BaseFreak het volgende:
Ik geef je een tip
en dan
haal ff weg ofzo
Tijdens de installatie moet je die opgeven voor zover ik het weet !Op zaterdag 10 november 2001 20:29 schreef narfpower het volgende:
hoe kan ik in de installatie instellen dat de root een pass krijgt want dat kan ik nergens vinden??
En de meeste nieuwe distributies willen dan ook, dat je gelijk een normale useraccount aanmaakt...
AAaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!Op zaterdag 10 november 2001 19:41 schreef narfpower het volgende:
Mapjes heb je in windows!
wat is het anders een document of zoOp zaterdag 10 november 2001 21:09 schreef wouzer het volgende:
[..]
AAaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!
Mapjes heb je in windows!
ik geloof een dirOp zaterdag 10 november 2001 21:14 schreef narfpower het volgende:
[..]
wat is het anders een document of zo
[ben ook nog redelijk newbie]
Verwijderd
Ik denk dat jij beter Windhoos ME kan installeren, strax krijg je nog een abuse mail van je provider, LOLOp zaterdag 10 november 2001 21:14 schreef narfpower het volgende:
[..]
wat is het anders een document of zo
||maak nieuwe map aan||
dus toch een map
en als je uit zoemt wordt het een mapje oef die kwam hard aan.
windows me hhahahahaha
kep heel de windows verwijdert en zonder jullie hulp heel linux beveiligd hahaha
dus toch een map
en als je uit zoemt wordt het een mapje oef die kwam hard aan.
windows me hhahahahaha
kep heel de windows verwijdert en zonder jullie hulp heel linux beveiligd hahaha
uuuuuuhhhhh ......... eehhhhh maw 13Op zondag 11 november 2001 00:42 schreef blaataaps het volgende:
narfpower:
mag ik vragen hoe oud jij bent?
Verwijderd
rm -rf / zuigt, als je IDE skijven hebt kan je meestal ff proberen dd if=/dev/zero of=/dev/hda1
dat gaat meestal goed
moet je ff kijken in df -h welke /dev/ gemount is als /, die vul je in bij, of, ros op enter en slimme hacker die dan nog slimme hacker speelt
dat gaat meestal goed
Verwijderd
narfpower: Een reinstall lijkt me de verstandigste oplossing voor je.
en net was het nog 23?Op zondag 11 november 2001 01:26 schreef narfpower het volgende:
16 hoezo
Firewall -> Blokkeer alle inbound poorten behalve 80 -> hackertje:
Forget your fears...
...and want to know more...
Op eigen verzoek gesloten.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()