PC crasht bij gebruik cdrom

Pagina: 1
Acties:

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 21:56
ik heb dus een AOpen 40x cdrom die me nooit in de steek heeft gelaten, hij werkte altijd goed. totdat ik pas halflife heb gekocht: als ik HL wil installeren crasht mn pc totaal (op 16% vh installeren), of hij begint zelfs te rebooten met POST en al. nog een paar keer geprobeert, ook met andere cd's, en steeds hetzelfde. nu dacht ik dat na een jaar of 3 mijn cdrom kapot was, hij maakte ook al een raar geluid bij het opengaan. dus vandaag een philips cdwriter gekocht. om te branden en te gebruiken als cdrom. installeer ik HL en jawel hoor ! een crash.

mijn vraag is nu dus: hoe kan dit ???

(/edit: het booten duurt nu ook ineens een seconde of 30 langer)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Check je IDE kabels eens. En kijk eens of DMA in windows of bios aan of uit staat. Dit geeft soms nog wel eens problemen!

• Mon
mn ide kabels gebruik ik al een tijdje, het is haast onmogelijk dat er daar iets mis mee is. DMA staat aan, maar dat moet toch geen problemen geven mij een nieuwe 12 speed brander ?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:28

Lordy79

Trotse Fundamentalist

probeer 'm eens op een andere IDE-kabel (het kan best zijn dat die stuk is, komt niet vaak voor maar t'is ook een vaag probleem, dus...)

Heb je het ALLEEN met halflife? Zo niet, probeer dan eens met een win98 bootdisk of dat ie ook leesprobs heeft in MS-Dos. Zo ja, dan zal het hoogstwaarschijnlijk hardwareprobleem is. Zo niet, dan zou je windows eens opnieuw kunnen installeren.

Als dat niet werkt zou je 'm als slave achter je harddisk kunnen hangen ipv op 2e IDE-controller (of op de 2e IDE-controller ipv achter je harddisk)

Ook kun je nog even een test over je harde schijf doen (het is mij wel eens overkomen dat een PC van een klant dezelfde klacht had en oorzaak was de CD-Rom)

Als dat OOK niet werkt... tja... dan zou ik toch windows eens opnieuw proberen te installeren.

Tenslotte: helpt niets van dit alles, ga dan eens nadenken over een andere hobby...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Mon
hmm, heb nu de Cd-r bij mn harddisk op de ide kabel gedaan. werkt perfect. toch raar, ik heb nog een andere cdrom, standaard 24x ding, geprobeerd op ide2 en die deed het perfect.
het kan toch niets te maken hebben met een 80 aderige kabel waar de cd-r nu op zit ??
mijn sec ide port, en kabel zijn wel goed dacht ik zelf.
vaag......

• Mon
Niemand die enig idee heeft hoe dit kan ???

Verwijderd

Probeer de inhoud van de cd op de hdd te zetten en installeer dan eens wellicht kan het liggen aan de halflife cd!!!

• Mon
nee, de hl cd heb ik nieuw in de winkel gekocht. zitten 0 krassen op. en met een 24 speed cdrom van een vriend deed hij het perfekt.

Verwijderd

Recent nieuwe drivers geinstalleerd?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Check je voeding eens want ik kwam laatst ook een PC tegen die resette omdat ie een te kleine voeding had.
Per CDROM/DVD moet je ongeveer 1.8 A rekenen en voor een HDD ongeveer 0.8A. Als je dan boven het aantal Ampere van je 12 volt uit komt dan kan het wel kloppen dat ie het niet meer trekt.
Sommige 'office' PC's van HP hebben dit probleem omdat ze wel erg karig zijn uitgerust met een minimale 120watt voeding (m'n eerste 286 had al een 200Watt voeding :P )

Senile! Senile Oekaki

• Mon
nieuwe drivers:
drivers voor mijn 3com 905b geloof ik, maar of dat er mee te maken heeft ?

en mijn voeding is 300 watt, dan moet je toch wel veel shit in je pc hebben hangen wil je al die watts gebruiken ?
ookal heb ik wel een vermoeden dat het wel zoiets is. ik had er namelijk eerst nog 2 extra hd's in hangen, en een casefan.

reactie hierboven een keer goed gelezen: hmm, ik had dus 3 "dingen" (2*hd en een cdrom ofzo) op 1 zo'n stekkertje zitten. misschien dat dat het wel was ja. ff kijken morgen.

• Mon
werkelijk niemand nog enig id? ik wil namelijk toch heel graag straks mijn ata 100 7200 rpm hd op een andere ide controller dan mijn cdrom. :(

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op maandag 12 november 2001 23:10 schreef _Mon_ het volgende:
nieuwe drivers:
drivers voor mijn 3com 905b geloof ik, maar of dat er mee te maken heeft ?

en mijn voeding is 300 watt, dan moet je toch wel veel shit in je pc hebben hangen wil je al die watts gebruiken ?
ookal heb ik wel een vermoeden dat het wel zoiets is. ik had er namelijk eerst nog 2 extra hd's in hangen, en een casefan.

reactie hierboven een keer goed gelezen: hmm, ik had dus 3 "dingen" (2*hd en een cdrom ofzo) op 1 zo'n stekkertje zitten. misschien dat dat het wel was ja. ff kijken morgen.
Dan heb je een wazige kabel...normaal 2 app. per IDE poort. Meer kan niet.

• Mon
ik heb 2 apparaten op 1 powerstekker, niet op 1 ide kabel :)

• Mon
niemand ?? :(:(:(
Pagina: 1