Toon posts:

[php] patroon herkennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een forumpje waarbij leden eerst een tijdelijk username krijgen. Nu wil ik in de ledenlijst een scheiding aanbrengen tussen mensen met een tijdelijke username en mensen met een definitieve.

Nu wordt een tijdelijke username random gegenereerd met de cijfers [0123456789] en de hoofdletters [ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ] van 4 karakters lang. Nu ben ik een ramp in regular expressions en vraag jullie om wat hulp.

Dus ik wil graag een 4-karakter-lang patoon herkennen, kan iemand me helpen?

O ja, het forum loopt al, als ik dit 'probleempje' eerder had onderkent had ik de opzet wel veranderd, maar ja... nu dan maar met regular expressions.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
PHP:
1
2
3
4
5
<?
if (ereg("^[A-Z0-9]{1,4}&amp;;", $var) {
  command();
}
?>

Handig artikel Succes! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 'm even proberen, bedankt! Ik moet inderdaad meer tijd steken in regular expressions, thanx voor de link! :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
elviver:
PHP:
1
2
3
4
5
<?
if (ereg("^[A-Z0-9]{1,4}&amp;amp;;", $var) {
  command();
}
?>

Handig artikel Succes! :Y)
Fout :P
code:
1
preg_match("/^[A-Z0-9]{4}$/", $var)

Verwijderd

Waarom geen ereg of eregi dan?
Wat maakt dat uit?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Is dit niet gevaarlijk en omslachtig? Je kan denk ik beter gewoon in de db bijhouden wat tijdelijk is?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 12 november 2001 12:21 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Waarom geen ereg of eregi dan?
Wat maakt dat uit?
Mag ook, het ging me eigenlijk meer om de regex zelf en die kan inderdaad net zo goed in een ereg().
Op maandag 12 november 2001 12:31 schreef raptorix het volgende:
Is dit niet gevaarlijk en omslachtig? Je kan denk ik beter gewoon in de db bijhouden wat tijdelijk is?
Natuurlijk, maar van de topicstarter begreep ik dat het daar al te laat voor was ofzo :?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 12 november 2001 13:23 schreef tomato het volgende:

[..]

Mag ook, het ging me eigenlijk meer om de regex zelf en die kan inderdaad net zo goed in een ereg().
[..]

Natuurlijk, maar van de topicstarter begreep ik dat het daar al te laat voor was ofzo :?
imho zijn de preg* functies rielekster, maar ach ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1