Toon posts:

AMD XP 1500+ kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
FP! :)

hey,

ik wil binnenkort een AMD XP kopen, maar ik heb nog een paar vraagjes.

ik wil een goede mobo kopen, maar ik weet niet echt welke ik moet nemen. ik zoek er eentje waarmee de FSB makkelijk in te stellen is en die redelijk stabiel is. ik zoek een budget mobo'tje omdat als 16 jarige je budget niet zo groot is :(

tweede vraag: zou PC-100 geheugen hier een redelijke performance geven of moet ik toch echt aan het PC-133 / DDR geloven? ik heb namelijk 320 MB PC-100 en ik vind het zonde om dit na 2 maanden alweer in de kast te leggen.

Verwijderd

ik wil een goede mobo kopen, maar ik weet niet echt welke ik moet nemen. ik zoek er eentje waarmee de FSB makkelijk in te stellen is en die redelijk stabiel is. ik zoek een budget mobo'tje omdat als 16 jarige je budget niet zo groot is
Epox 8kha+ (viakt266a), pricewatch voor 345 piek! Dit is de beste overclocker. Dan is er ook nog de MSI K7T266 Pro2, zelfde prijs. Ikzelf zou de Epox nemen...maar das persoonlijk (deze haalt hogere FSB's).
En is je budget nog later, neem dan een sis735, iets van 189 piek.
tweede vraag: zou PC-100 geheugen hier een redelijke performance geven of moet ik toch echt aan het PC-133 / DDR geloven? ik heb namelijk 320 MB PC-100 en ik vind het zonde om dit na 2 maanden alweer in de kast te leggen.
Een AthlonXp werkt vrijwel alleen nog met DDR, anders is de performance om te huilen!
Hmmmm moeilijke kwestie...
Sorry hoor, maar wil je echt performance moet je toch echt op DDR overstappen...kost bijna niets meer nu...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

over dat mobo kan ik je maar 1 ding aanraden... beetje search gebruiken en reviews lezen....

En over je geheugen... Je FSB moet op 133MHz draaien voor een XP.. Het kan dat jouw PC100 dat trekt, maar dat lukt heel vaak toch niet. Als je dan toch nieuw geheugen koopt zal ik voor DDR gaan :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

ECS K7S5A met DDR en SDR (2 x ieder).
Tis dus wel PC133 allemaal zeg maar.

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik zou kiezen voor een AMD XP 1600+ gezien het verschil maar 2/3 tientjes is en zou ook gaan voor een ECS K7S5A , omdat ie ook gewoon PC133 ondersteunt!

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 18:35 schreef BrZ het volgende:

En over je geheugen... Je FSB moet op 133MHz draaien voor een XP..
uhm dat is nou niet waar, ik heb wat probleempjes met de XP 1700+ en mobo ( Asus A7V266-E, met laatste Bios ), mijn procssor wil gewoon NIET 11*133 lopen alleen 11*100, god mag weten waarom het niet werkt....

edit:

de XP is al 53c met een 25% onderklok, koelpasta gebruikt

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 18:44 schreef J4ZP3R het volgende:

[..]

uhm dat is nou niet waar, ik heb wat probleempjes met de XP 1700+ en mobo ( Asus A7V266-E, met laatste Bios ), mijn procssor wil gewoon NIET 11*133 lopen alleen 11*100, god mag weten waarom het niet werkt....

edit:

de XP is al 53c met een 25% onderklok, koelpasta gebruikt
Met die temperatuur staat toch écht je koeler niet goed, of heb je een klotekoeler. Op default speed heb ik nog geen énkele XP die ik heb gebouwd (zelfs de 1533 MHz) boven de 44°C stressed weten komen met een stil coolermastertje ...

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
persoonlijk zou ik ff wachten en voor een 1800+ gaan (gewoon om de mooie ronde snelheid ;) 1500mhz )

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik zal wel eens kijken of ik bij informatique of graficall die epox goedkoop kan kopen en vanavond alvast 256 of 512 mb DDR gaan kopen :)

Verwijderd

Heb je 2 maanden geleden dan PC100 gekocht? Terwijl PC133 toen ook al aan de bodem zat?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 10 november 2001 19:53 schreef HlpDsK het volgende:
Heb je 2 maanden geleden dan PC100 gekocht? Terwijl PC133 toen ook al aan de bodem zat?
Ik dacht letterlijk hetzelfde. Volgens mij is PC100 nog amper te koop :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 20:45 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik dacht letterlijk hetzelfde. Volgens mij is PC100 nog amper te koop :?
Ik heb hier nog wel een reepje of 5 liggen hoor van 64 MB pst.

Heb zelf ook de XP 1500+ op een msi K7T Turbo en dat bevalt me prima -> goeie performance en dat hele DDR gebeuren e.d komt later wel als ik weer knaken over heb ;) Die waren namelijk zo goed als op nadat ik een Gforce 3 en een XP 1500+ had aangeschaft. Daartegenover staat wel dat ik nu 2 snelle systemen heb :) wat ik er mee ga doen weet ik nog niet maar ik heb ze wel :) (ik zal van de week me 2é systeem is ff in me sig gaan zetten ;) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 10 november 2001 20:52 schreef Reind het volgende:
Ik heb hier nog wel een reepje of 5 liggen hoor van 64 MB pst.
Ja, ik ook. Maar die zijn 3 jaar oud, en geen 2 maanden ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hej Ik weet niet of je er wat aan heb maar ik heb zelf net een mobo van MSI gekocht de MS-6380-L met een AMD XP 1600+ en 265 MB DDR het loopt lekker al zeg ik het zelf

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 20:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar die zijn 3 jaar oud, en geen 2 maanden ;)
Das waar ;)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 19:53 schreef HlpDsK het volgende:
damn, het is denk ik best irritant als iemand je nog eens lekker inwrijft dat je dit beter niet had kunnen kopen. Zeg nou zelf, wat voegt dit bericht toen en dit topic?

juist, helemaal _NIETS_

Verwijderd

Topicstarter
'k wist nie of mijn mobo (440ZX) 100 en 133 RAM ondersteunde dus speelde ik maar op safe en heb voor 60 piek 256 mb gekocht :). had misschien beter 133 kunnen kopen maarja dat sloop ik wel uit de werk comp van mn moeder >:).

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op zaterdag 10 november 2001 19:05 schreef johnny.xxx het volgende:
persoonlijk zou ik ff wachten en voor een 1800+ gaan (gewoon om de mooie ronde snelheid ;) 1500mhz )
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar die 1800+ loopt op 1533 MHz. dat ziet er toch iets anders rond uit, dan dat jij doet voorkomen.
Voor een ronde snelheid moet je de 1600+ pakken. Die loopt op 1400 MHz. |:(

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• R2D2
  • Niet online
Die 1500+ komt bij verschillende testen als best for bucks uit de test dus neem die nou maar. En hij is goed over te klokken -> 1600Mhz is geen probleem -> heb ik vandaag bij een maat van me gezien die zijn PIV de deur uit heeft gekickt en er een Athlon XP 1500+ voor terug heeft gekocht. De pc die ie nu heeft loopt zijn oude PIV er gewoon ff op alle benchmarks met gemak uit :) hij had een 1,5Ghz PIV

Pagina: 1