welke 100Mbipz Hubje?

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik wil mn netwerk upgraden van 10 naar 100mb, nu heb ik 2 clients van 100, 1 van 10 die dus 100 word en een MXSTREAM getweakt router ding die dus 10 is...dus ik zoek een HUB waar ik 3*100 en 1*10 op kan aansluiten, zonder dat die 3*100 teruggaan naar 10. Nu heb ik eens in de prichewatch zitten kijken en heb een paar el cheapo HUBz gevonden, maar kenne deze ook 1*10 en 3*100 aan?? welke raden jullie me aan?? ik heb deze gevonden:

Edimax UTP Hub 5 poorts 10/100 Mbps 144 piek
Hub 5 poort 10/100Mb switching hub 98 piek
Hub 8 poort 10/100Mb switching hub 145 piek
Hub 8 poorts 100Mb 145 piek
Linkpro 5ports 10/100Mb/s switch 149 piek
Target 4 poorts 100 Mbit Hub 119 piek
Target Hub 5 poort 10/100Mb switching hub 98 piek

oww jah wat is btw het verschi tussen HUB en switching huh??

greetz ogangstah

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

koop een switch, een switch heeft op iedere poort een bandbreedte van 100Mbit, een hub over alle poorten verdeeld.

kijk op www.gistron.com 8 poorts switch f159,-

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

switching zorgt er oa voor dat er zowel 10 als 100 kan plaatsvinden in het netwerk. Wat jij wilt kan dus alleen met hub die switching heeft. Simpel uitgelegd.

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Een switching HUB is bijv. een dualspeed hub van 3com. Dat is op zich wat jij wil. Zowel 10 als 100Mbit aansluitingen. Ik zou gewoon voor een echte switch gaan. Die zijn niet zo duur en leveren toch net iets meer performance die toch ook wel in een klein netwerk merkbaar is.

Chance favors the prepared mind

Verwijderd

Je moet idd een switching hub hebben, die dus automatisch die ene poort switcht naar 10MB mocht dat moeten.
Een switch is denk ik niet interesant voor jou, omdat een switch alleen voordelen heeft, als je met meerdere bestanden zeer veel bestanden gaat verzenden (niet internetten) kdenk niet dat dat voor gaat komen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 10 november 2001 18:25 schreef arjo_kamp het volgende:
Je moet idd een switching hub hebben, die dus automatisch die ene poort switcht naar 10MB mocht dat moeten.
Een switch is denk ik niet interesant voor jou, omdat een switch alleen voordelen heeft, als je met meerdere bestanden zeer veel bestanden gaat verzenden (niet internetten) kdenk niet dat dat voor gaat komen
Je moet het vooral in prijs bekijken
kost een "echte" switch niet veel meer dan een switching hub ga dan zeker direct voor de "echte".
Scheelt het echt veel in prijs dan ja .....

Btw koop d-link of zo. 3com hubs/switches zijn nogal prijzig :(

en met een gewone hub ga er niet komen als je nog een 10mb zitten hebt

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

het is niet helemaal waar dat een hub 100mbit over als zijn poorten verdeelt en een switch 100mbit per poort heeft

er zijn namelijk hub's met een N-way systeem.. en die bieden 100 per poort aan.

het voornaamste voordeel van switchen tegenover hub's
is dat hub's dom zijn. ze forwarden niet ze gooien alle data via alle poorten naar buiten. en een switch kijkt naar welke computer de data moet. en valt andere computers er niet mee lastig..

(verklaring voor de lampjes op een hub die knipperen allemaal tegelijk)

persoonlijk vind ik de edimax hubjes wel aardig.. ik heb er leuke snelheden over gehaald. 10MB/s (dus niet mbit/s)

zoek gewoon naar een switch of naar een hub met n-way technologie (zijn meestal stuk duurder, maar altijd nog goedkoper dan een switch)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 11 november 2001 14:32 schreef dynom het volgende:
het is niet helemaal waar dat een hub 100mbit over als zijn poorten verdeelt en een switch 100mbit per poort heeft

er zijn namelijk hub's met een N-way systeem.. en die bieden 100 per poort aan.

het voornaamste voordeel van switchen tegenover hub's
is dat hub's dom zijn. ze forwarden niet ze gooien alle data via alle poorten naar buiten. en een switch kijkt naar welke computer de data moet. en valt andere computers er niet mee lastig..

(verklaring voor de lampjes op een hub die knipperen allemaal tegelijk)

persoonlijk vind ik de edimax hubjes wel aardig.. ik heb er leuke snelheden over gehaald. 10MB/s (dus niet mbit/s)

zoek gewoon naar een switch of naar een hub met n-way technologie (zijn meestal stuk duurder, maar altijd nog goedkoper dan een switch)
Ik denk niet dat crashone het zo bedoelde hoor :)
Ie bedoelde gewoon dat max 100mbit kunt halen als er maar 1 poort aan het zenden is :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1