30x sf175s + gw5000-dt op oost
ja dat begrijp ik, maar hoe optimaal is dit. Met welke cbr bitrate kan ik vbr vergelijken?
Quality op 9 is het allerslechtsteOp zaterdag 10 november 2001 17:54 schreef VivaAtloni het volgende:
Ik heb dus net een klassieke cd omgezet naar mp3 VBR met EAC en razorlame. Nu heb ik als laagste bitrate 32 genomen en als hoogste 320 en qualiteit 9. Maar de meeste mp3's hebben nu een gemiddelde bitrate van 100-120. Waarom is dit nou zoveel kleiner? Zijn ze nu niet slechter dan een 192 bits waar ik normaal altijd op codeer? Ik vindt ze eigenlijk wel hetzelfde klinken!
Dus: Lame input.wav output.mp3 --r3mix
Doe je best he!
Siditamentis astuentis pactum.
Ligt aan de quality setting. De eerder genoemde --r3mix instelling is vergelijkbaar met 256kbit CBR.Op zaterdag 10 november 2001 18:46 schreef VivaAtloni het volgende:
ja dat begrijp ik, maar hoe optimaal is dit. Met welke cbr bitrate kan ik vbr vergelijken?
Siditamentis astuentis pactum.
inderdaad met die optie, worden de mp3's iets groter, maar klinken beter.
Ik krijg wel steeds op het eind een bericht dat er errors zijn plaatsgevonden en dat er nul bestanden zijn geencodeerd. Maar alle bestanden staan gewoon in de output directory, dus zal wel goed zijn.
Ik gebruik EAC met razorelame en lame 3.89. Iemand dezelfde problemen?
Ik gebruik EAC met razorelame en lame 3.89. Iemand dezelfde problemen?
Verwijderd
Om precies te zijn:Op zaterdag 10 november 2001 18:49 schreef Varienaja het volgende:
Ik zou bij lame mooi de commandline optie --r3mix opgeven. Dat betekent (uit m'n hoofd) VBR, joint-stereo, Quality 1, en nog wat settings
code:
1
| --nspsytune --vbr-mtrh -V1 -mj -h -b96 --lowpass 19.5 --athtype 3 --ns-sfb21 2 -Z --scale 0.98 -X0 |
Komt van Roel VdB, LAME developer en webmees van r3mix.net.
Mensen, ik smeek jullie: gebruik alsjeblieft altijd --r3mix als je van CD encode!
Pagina: 1