Toon posts:

nieuwe hd wel herkend, geen toegang :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb net een extra hd erin gezet (maxtor 40gig @ 7200rpm :9) en hij wordt wel herkend, maar ik heb er geen toegang op (m.a.w. als ik deze computer druk kent ie alleen nog mijn andere "ouwe" hd (samsung 20gig @ 5400) die ik in 2 partities heb opgedeelt... :'(

hoe krijg ik toegang tot die maxtor? :?
alvast bedankt voor je re-ply die me hopelijk helpt...

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Heb je die schijf wel geformateerd? Anders ziet ie em wel maar kun je er dus niks opzetten. In verkenner zie je de schijf zeker ook niet. Misschien dat anders de jumper verkeerd staat?

I'll be back

Verwijderd

Topicstarter
tis een splinternieuwe schijf, moet je die formatteren dan? :?
en nee, in verkenner zie ik hem ook niet... :'(

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Eerst partities maken, dan formatteren en dan kan je hem pas gebruiken

Als het goed is dan... =)

• herminator
  • Niet online
Ja een spliinter nieuwe schijf moet je eerst even formateren en eventueel partities aanmaken. Ik heb er gister ook een gekocht. Die was ook niet geformateerd. Seagate Barracuda IV 7200 rpm 40 gig is dat.

I'll be back

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn nieuwe hd (die maxtor) niet ook nog es opdelen, heb ik al met mijn andere (zit nu dus 2x hd in in mijn pc).

maar hoe moet ik formatteren als ik geen driveletter heb ervan (lees: geen toegang -- wat het prob. dus ook is...) :?

HELP! ;(

• herminator
  • Niet online
In winxp en ongeveer het zelfe in win2000 doe je hetvolgende.

Settings, control panel, administratvie tools, computer manangement, storage, diskmanagement. Nu heb je een overzicht van al je schijven. Hier kun je dus partities maken formateren en driveletters aangeven. Anders kun je het ook nog met fdisk doen.

I'll be back

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

Op zaterdag 10 november 2001 17:49 schreef gobbles het volgende:
ik wil mijn nieuwe hd (die maxtor) niet ook nog es opdelen, heb ik al met mijn andere (zit nu dus 2x hd in in mijn pc).

maar hoe moet ik formatteren als ik geen driveletter heb ervan (lees: geen toegang -- wat het prob. dus ook is...) :?

HELP! ;(
altec

Partition magic.. of ff je oude HD loskoppelen en met een WIN bootdisk opstarten en formatten.. werkt -bijna- altijd

Verwijderd

een startup-disk doet ook wonderen.... :P

Verwijderd

Topicstarter
*D YES! *D
dat werkt, hartstikke bedankt...

kon alleen voor ntfs i.p.v. fat32 kiezen, maar da's niet zo erg vinnik... :p

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Je moet altijd eerst een partitie maken voordat je je schijf kan formatteren, dit is altijd als je een nieuwe schijf koopt....

Die partitie krijgt een driveletter, je schijf niet...

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik het niet mee eens wat je zegt, quinny...
heb mijn 1e hd van 20 gb dan wel in partities opgedeeld (fat32 - 5 en 15 gb) en nu bij de nieuwe extra hd heb ik geen extra partitites gemaakt, heb hem gewoon als ntfs geformateerd en hij werkt prima... B-)

Verwijderd

uhm, opstart disk, fdisk, xp opstarte, en formatere, noem jij jezelf een tweaker |:(?

Verwijderd

Topicstarter
tis allang gedaan hoor! :+

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 11 november 2001 01:37 schreef DJ_PP het volgende:
uhm, opstart disk, fdisk, xp opstarte, en formatere, noem jij jezelf een tweaker |:(?
Ach laat hem toch. Hij is iig een ervaring rijker, misschien wordt het wel een goede tweaker.

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Haywire

noem jij jezelf een tweaker
Ach, je moet toch ergens beginnen :) Ik weet nog wel dat ik ooit, in een grijs verleden, heel trots op mezelf was dat ik een programmaatje op mijn Amiga startbaar had gemaakt met een ikoontje door een .info-bestandje (wat, zo ik inmiddels weet, o.a. het ikoon voor een ander bestand met dezelfde naam zonder ".info" bevat) te kopieren.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 01:35 schreef gobbles het volgende:
daar ben ik het niet mee eens wat je zegt, quinny...
heb mijn 1e hd van 20 gb dan wel in partities opgedeeld (fat32 - 5 en 15 gb) en nu bij de nieuwe extra hd heb ik geen extra partitites gemaakt, heb hem gewoon als ntfs geformateerd en hij werkt prima... B-)
Dus is die extra HD één grote gezellige partitie.
Pagina: 1