Toon posts:

Syslink router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een 4 poorts Syslink router aangeschaft.

Voorheen gebruikte ik een PC met 2 nics en dat draaide onder win200pro uitstekend. Via een 3com switch waren er meerdere pc's verbonden met internet (kabel, Chello, Com21 modem) maar ik wilde af van de narigheid dat als je iets met die pc doet je meteen het hele netwerkje platgooit.
Bovendien draait er op die pc een FTP-Server en ik wilde de DHCP server hardware-matig oplossen.

Zogezegd, zogedaan.
Linksysrouter geinstalleerd en binnen tien minuten draaide de zaak perfect. Maar...........

Ik kan sommige FTP-servers niet meer opkomen. Ik kan wel inloggen maar niet meer de inhoud van de directorie's bekijken.
Omgekeerd hetzelfde, de meesten kunnen prima van mijn server downloaden maar sommige krijgen nu geen directorie listing te zien.

Inmiddels van alles geprobeerd, passive mode aan/uit, DMZ instelling van de Linksys software ingesteld, portforwarding gecontroleerd maar het lukt me niet om het probleem op te lossen.

De Linksys router ondersteunt NAT en ik heb de nieuwste firmware geladen.

Voorheen was het zo dat de FTP server 2 IP's liet zien zodra hij gestart was nl. mijn eigen IP en het IP die was toe gewezen door DHCP.
Maar NU zie ik ALLEEN nog maar het interne IP adres als de FTP-server gestart is:
"FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.104, on port 1021"

Kennelijk kunnen sommigen van buiten af dat interne IP adres niet zien/vinden. (maar NAT dan?)
Ik vermoed dus dat daar ergens de kneep zit maar weet niet hoe ik het moet oplossen.

Als ik de oude situatie herstel, dus de PC met 2 nic's weer plaats en dus de router er tussen uit gooi werkt alles weer prima!

Wie o wie weet raad?????

Verwijderd

Hallo,
Super Techniesch probleem merk ik alweer, ik weet ook niet of ik je kan helpen. Ik heb zelf alleen maar ervaring met Cisco routers of met routers die werken met Cisco's RIP.

Je verteld dat het wel ooit gewerkt heeft. Kan het zijn dat de oplossing in de fisieke verbinding ligt tussen de router en de modem?

Het kan ook zo zijn dat je de configuratiefile op een of andere manier hebt aangepast. Ik wil het nog 1 keer kwijt, ik heb alleen verstand van Cisco routers.

Als het goed is kan je met een telnet (of ssh), een verbinding maken met je router. Als je op legale weize aan je router gekomen bent dan heb je de documentatie en dus de inloggegevens. Misschien dat de fout ligt in het dhcp gebeuren??
Misschien dat de router ook een IP kwijt wil aan het segment naar de modem toe?

Misschien kan je dit uitzoeken.
Hey maar voor je dit doet zal ik als ik jou was eerst maar eens je bekabeling nakijken.
Grts:
B.onzen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.
Ik heb het probleem nog steeds niet opgelost.
Fysiek is alles in orde.
Gisteren de nieuwste firmware geladen.
In de gebruiksaanwijzing niets kunnen vinden.
Importeur weet het ook niet.
Ja, ik heb hem keurig gekocht in de winkel hoor.

Dus..... de router werkt uitstekend maar sommige gebruikers kunnen niet op m'n server komen.
Als ik de oude situatie (1 pc met 2 nic's) instel dan zegt de server:
Logging to screen : enabled.
16-11-2001 15:14:46 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.0.1,213.46.82.XX, on port 1021

En dan werkt alles prima, maar als ik de router er tussen zet dan zegt de server:
Logging to screen : enabled.
16-11-2001 15:14:46 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.0.1 on port 1021

Met andere woorden hij maskeert het orginele IP adres te goed terwijl die wel op forwarden staat.

Ook kan ik zelf niet meer op sommige servers komen.

Er is op dit forum toch wel een knappe kop die dit heel makkelijk kan verhelpen?