Ik heb de seti client voor linux geinstalleerd op mijn systeem . Alleen ik kan em niet starten in de shell . er staat duidelijk setiathome (als uitvoerbaar bestand) maar als ik dit dan intik in de shell , kent ie het commando niet .
Probeer eens ./setiathome of maak het bestand uitvoerbaar als het dat nog niet is (chmod +x setiathome).
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
dat zou wel "eens" grappig kunnen zijn , maar ik houd er niet van om grappig te zijnOp zaterdag 10 november 2001 18:10 schreef blaataaps het volgende:
En miscchien is het ook wel es grappig om een topic-naam te kiezen die met je vraag te maken heeft
zal er op letten
Duidelijk genoeg toch???Op zaterdag 10 november 2001 17:12 schreef The_Surfer het volgende:
Probeer eens ./setiathome ...
zeer duidelijk werkt alleen nietOp zondag 11 november 2001 12:01 schreef Poohbear het volgende:
[..]
Duidelijk genoeg toch???
In dat geval, begin eens te vertellen _waar_ je setiathome hebt geinstalleerd... De voorbeelden , die iedereen in deze thread geeft, gaan ervan uit, dat je in de directory staat, waat setiathome staat, nadat je hem hebt uitgepakt..Op zondag 11 november 2001 12:48 schreef Bart Decker het volgende:
zeer duidelijk werkt alleen niet
Dus OF je hebt hem niet uitgepakt OF je staat niet in de directory waar je hem hebt geinstalleerd.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Als je dan toch bezig bent met je configuratiebestanden, kijk dan ook even naar /etc/keyboardbehaviour. Plaats een hekje voor de volgende optie (staat waarschijnlijk verkeerd).
Mocht er wel een hekje staan, dan begint je toetsenbord wat mankementen te vertonen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # Section Forums # This sections describes how the keyboard behaves in a # random forum <-- KNIP --> # SCREAMING_TOPICS # Always make sure that my topics seem more important than others. ^ | +------ Hier een hekje plaatsen. |
Mocht er wel een hekje staan, dan begint je toetsenbord wat mankementen te vertonen.
nja sorry voor deze debiele reactie ..was me kapot aan het ergeren toen ik dit schreef..Op zondag 11 november 2001 10:43 schreef Bart Decker het volgende:
[..]
dat zou wel "eens" grappig kunnen zijn , maar ik houd er niet van om grappig te zijn
zal er op letten
thanks for the advice
hehe heb het eindelijk aan de gang . was inderdaad het path wat onbekend was . Ik dacht dat dit net als dos werkte .
waarom moet je dit toch toevoegen aan je bash_profile als je toch al in de directory staat waar het bestand zich bevind ?
waarom moet je dit toch toevoegen aan je bash_profile als je toch al in de directory staat waar het bestand zich bevind ?
als jij een schaar hebt voor het knipje dan zorg ik voor je hekjeOp zondag 11 november 2001 13:06 schreef Sprits het volgende:
Als je dan toch bezig bent met je configuratiebestanden, kijk dan ook even naar /etc/keyboardbehaviour. Plaats een hekje voor de volgende optie (staat waarschijnlijk verkeerd).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 # Section Forums # This sections describes how the keyboard behaves in a # random forum <-- KNIP --> # SCREAMING_TOPICS # Always make sure that my topics seem more important than others. ^ | +------ Hier een hekje plaatsen.
In dos zijn commando's als 'dir' en 'copy' interne commando's van commando.com , in linux, zijn bijv. 'ls' en 'cp' externe commando's, dus een gek, die bij deze bestanden kan komen, en ze kan veranderen, kan daar bijv. een scriptje van maken, wat je HD verkloot ofzo. Dat is dus niet waarschijnlijk, maar _stel_ dat een van de users, in zijn homedirectory, een gevaarlijk programmaatje heeft gemaakt, dat bijv. de file '/etc/shadow' (passwoords enzo staan daarin) naar hem emailt.. Als de user dat zelf uitvoert, zal er weinig gebeuren, aangezien hij niet aan die file mag zitten. Stel dat de 'root' gebruiker in zijn homedirectory komt, en de files wilt zien, tikt in 'ls', en start dus de file, die in die directory staat, et voila, user geeft z'n password file.Op zondag 11 november 2001 13:31 schreef Bart Decker het volgende:
Daarom moet je, als je in een directory staat, en je wil per se een file daaruit opstarten, een './' ervoor zetten, om dit soort gevaren te voorkomen.
Zit je wel in de juiste directory? Zoek eens de plaats van je bestand met find.
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
Saaie boel daar bij jou danOp zondag 11 november 2001 10:43 schreef Bart Decker het volgende:
[..]
dat zou wel "eens" grappig kunnen zijn , maar ik houd er niet van om grappig te zijn
zal er op letten
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
er hangt hier inderdaad een isoleercelachtige sfeerOp zondag 11 november 2001 13:43 schreef TimmeStein het volgende:
[..]
Saaie boel daar bij jou dan![]()
![]()
was me kapot aan het ergeren op dat linux gedoe . Maar heb wel gemerkt dat met een beetje zoeken je een overvloed aan info krijgt met verschillende oplossingen . Ik denk dat ik gewoon linux blijf draaien de komende tijd . Alle problemen wat ik tegen zal komen zijn toch wel op te lossen .
Is alleen effe heel erg wennen , ben gewend aan het gemak van Windows .
Gemak van Windows ? Je bedoelt het 'Doet uw computer het niet ? Rebooten! Formateren!'Op zondag 11 november 2001 14:27 schreef Bart Decker het volgende:
Is alleen effe heel erg wennen , ben gewend aan het gemak van Windows .
Je zult merken, dat linux is vergelijking met Windows een stuk doorzichtiger, en systematischer werkt dan Windows, tis alleen in het begin ff door de zure appel heenbijten.. En misschien, als je heel erg hard je best doet, weet je misschien over een paar jaar, net zoveel als Nelske
Pagina: 1