Toon posts:

Moederboard (versie/type)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet m'n BIOS updaten en daarvoor heb ik de versie van mijn moederboard nodig. Ik heb echter geen flauw idee.

Wordt dit nummer ergens op een standaardplek op de print gezet, of heeft iemand een applicatie dit kan uitlezen.

Dergelijk applicaties zijn er wel, maar alleen voor een OS vanaf win2000, en nu heb ik nog win98...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik geloof dat SiSoft Sandra info laat zien over je mobo, ander 3DMark, die doet het ook.

edit:

Typo..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak de 4 tot 6 schroefjes open aan de achterkant van je computer.
haal de kap ervan af.
kijk op het mobo voor merk en type

sim-pel

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Op zaterdag 10 november 2001 17:04 schreef terw_dan het volgende:
Maak de 4 tot 6 schroefjes open aan de achterkant van je computer.
haal de kap ervan af.
kijk op het mobo voor merk en type

sim-pel
Ja, tenzij je een "merk" computer hebt waarvan je het type niet weet. Daar zitten de meest onduidelijke componenten in zonder merkaanduiding. Je conclusie is dus wel erg snel getrokken.

Verwijderd

Meestal staat er tussen de pci sloten wel een type of merk geprint.Als dit niet zo is, kijk dan ook een op de zijkant van het achterste ISA (?) of pci slot of daar een stickertje zit ofzo, Op het scherm dat de pc laat zien net voor het booten (waar meestal rechtsboven het energy star logo staat) staat onderaan je scherm een regel (als het een normaal bios award/ami is tenminste), schrijf deze regel over. Deze begint meestal met de datum van het bios en soms ook de versie. Soms staat hierin al het typenummer, en in ieder geval een bios code. Aan de hand van deze code kan je b.v. op wim's bios page, opzoekn wat voor een board het is en welk type, ook vind ke hier vast wel een recent bios.

FLASH NIET ALS JE NIET ZEKER WEET DAT JE HET JUISTE BIOS HEBT !!

Verwijderd

en anders moet je ff kijken met HWInfo. Zat vroeger standaard in windows tegenwoordig weet ik dat niet meer.
Pagina: 1