Onweer > Test Proggie LPT1

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

Tijdens een onweers bui wilde ik net mijn pc afsluiten, zie ik een blauwe vonk uit mijn toetsenbord komen.

Schok me rot en de boel maar snel uitgezet. Volgende dag de printer in het stopcontact gedaan, ging spontaan het licht op halve sterkte in heel het huis. Dit 6x herhaald en toen was het over.

Ik wil nu op mijn pc wat afdrukken enkel hij geeft een error "This document failed to print"

Is er een manier om je printerpoort te testen?

Ik heb ook de printer al opnieuw geinstalleerd en bij mijn pa print hij wel gewoon (zelfde printer).

Peter

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Probeer een seen directe kabelconnectie tussen 2 parallele poorten(die van je pa werkt zeker, dus als het niet lukt ligt het aan jouw printerpoort).
edit: bij Nuts & Bolts van mcaffee zat er een testprogramma voor je par. poort, maar waar je dat nu nog zou kunnen uithalen...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probeer eens een andere printer op die poort?
meet de pinnetjes van de printerpoort na (op je kast) met een schema (van het net plukken) waarin staat hoeveel spanning erop moet staan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 10 november 2001 16:28 schreef Duracell het volgende:
Probeer een seen directe kabelconnectie tussen 2 parallele poorten(die van je pa werkt zeker, dus als het niet lukt ligt het aan jouw printerpoort).
dat is op zich een goed plan *maar* directe kabelverbinding onder windows staat erom bekend dat het *heel* moeilijk kan zijn om het goed werkend te krijgen. dan weet je niet wat het probleem is en kom je er gewoon niet uit. zelf ook een paar keer meegemaakt met poorten (COM en LPT!) die het *wel* goed deden!!
dan zou ik eerder voor een DOS programmaatje als FastLynx ofzo gaan, die hebben een paar opties om in te stellen, en als die het niet doen ligt het vrijwel zeker aan poorten of kabel ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:19
er kwam rook uit je RAMPLANK ?!?!

en da ook nog de printerpoort kapot?

reken er maar op dat je mobo HELEMAAL naar de kloten is....

• Peter Power
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 16:32 schreef Cutebritney het volgende:
er kwam rook uit je RAMPLANK ?!?!

en da ook nog de printerpoort kapot?

reken er maar op dat je mobo HELEMAAL naar de kloten is....
rook? enkel een vonk... z'n blauwe...

Het mobo werkt op zich nog wel, want ik kan er nog mee posten op GoT

• Peter Power
  • Niet online
Hmmm... Maar er is niet een programma dat gewoon even een signaaltje naar de diversen poorten stuurt enzo zegt of deze test slaagt of niet?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 10 november 2001 16:51 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
Hmmm... Maar er is niet een programma dat gewoon even een signaaltje naar de diversen poorten stuurt enzo zegt of deze test slaagt of niet?
dat kan niet, er zal altijd een kabeltje + apparaat (of een loopback plug) op moeten, want anders is er immers niet te detecteren of er data verstuurt kan worden (= stroom loopt) ...

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:32
Vreemd dat je licht op halve sterke sloeg maar dat is nu over.
Het enige probleem dat je nu hebt is dat het document niet geprint wordt.
Misschien heb je de test-software al bij je printer gekregen, HP doet dat bijvoorbeeld wel bij de deskjet-serie.
edit: da's dus software voor "printercommunicatie", zoals ze het noemen, dus niet voor het testen van printen zelf.

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• Peter Power
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 17:49 schreef milouny het volgende:
Vreemd dat je licht op halve sterke sloeg maar dat is nu over.
Het enige probleem dat je nu hebt is dat het document niet geprint wordt.
Misschien heb je de test-software al bij je printer gekregen, HP doet dat bijvoorbeeld wel bij de deskjet-serie.
edit: da's dus software voor "printercommunicatie", zoals ze het noemen, dus niet voor het testen van printen zelf.
Hey ja dat is waar. Dank u ;)

Verwijderd

Als je XP heb kan je het ook via de Help-functie testen.

• Peter Power
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 19:54 schreef krillin het volgende:
Als je XP heb kan je het ook via de Help-functie testen.
Waar precies? Ik kan het niet vinden |:(

• Sine
  • Laatst online: 00:55
Op zaterdag 10 november 2001 16:23 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
Hoi,

zie ik een blauwe vonk uit mijn toetsenbord komen.

. Volgende dag de printer in het stopcontact gedaan, ging spontaan het licht op halve sterkte in heel het huis. Dit 6x herhaald en toen was het over.
Heel vleemd .... :?

Repareren doe je zo.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

En weer iemand de de les geleerd heeft (hopelijk dus) om de computer VOOR de onweersbui losbarst uit te zetten en te disconnecten...

Als het gedonder al boven je hoofd hangt ben je eigenlijk gewoon te laat.. :'(

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Onweer is toch eigenlijk niet zo gevaarlijk voor je pc in een modern huis :?

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op zaterdag 10 november 2001 22:14 schreef Dragon_Lee het volgende:
En weer iemand de de les geleerd heeft (hopelijk dus) om de computer VOOR de onweersbui losbarst uit te zetten en te disconnecten...

???
Nou ik weet niet hoor ik dat eingelijk nooit... (maar ik nog jong dus ik moet nog een hoop leren :p ).
Maar ik ga echt niet stoppen als het onweert denk'.
Misschien moet ik zo'n beveilingetje kaufen... zo'n overspanning tussen stekkertje... van conrad...
Nah ik zie het wel...

• Peter Power
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 22:14 schreef Dragon_Lee het volgende:

Ik was druk aan het compileren dan zet ik me pc niet zo uit... hij was klaar direct de pc uit en toen was het telaat...

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Op zaterdag 10 november 2001 22:30 schreef MasterM het volgende:

[..]

Misschien moet ik zo'n beveilingetje kaufen... zo'n overspanning tussen stekkertje... van conrad...
Die dingen zijn veel te traag om een blikseminslag in de buurt tegen te houden. Tegen de tijd dat die beveiligings dingetjes zijn doorgeslagen heeft je apparatuur al een tik gehad. Het beste is toch echt om je computer los te koppelen (ook telefoon / kabelmodem) als het gaat onweren.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Peter Power
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 12:08 schreef koffercomputer het volgende:

[..]

Die dingen zijn veel te traag om een blikseminslag in de buurt tegen te houden. Tegen de tijd dat die beveiligings dingetjes zijn doorgeslagen heeft je apparatuur al een tik gehad. Het beste is toch echt om je computer los te koppelen (ook telefoon / kabelmodem) als het gaat onweren.
Bij mij was het meer een spanningspiek... helpt het daar ook niet tegen?

Pagina: 1