Welke cooler voor AMD XP 1800

Pagina: 1
Acties:

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Beetje een newbie met tegenwoordige cooling problemen, dus leg ik het eens hier voor: Ik zit op het punt een nieuwe comp te bestellen. Nu wil ik een XP 1800+ en daarover de vraag welke cooler gaat hier het beste bij ? In de winkels hier installeren ze een coolermaster (fl 35,-) maar ik heb ergens ook een Dragon Orb 3 (fl 65,-) gezien. Is de coolermaster goed genoeg of krijg je met die Dragon Orb (of een ander cooler) echt een lagere temp ? En oja, Als je die cooler in de winkel er op laat zetten, mag je dan verwachten dat ze cooling paste (ff de term kwijt, maar je snapt wel wat ik bedoel) tussen je proc en cooler doen ?
(Kun je dit ook makkelijk zelf doen ?)

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Zo'n goedkope koeler voldoet in de meeste gevallen prima. Als die zaak er een beetje verstand van heeft, kan je niets gebeuren als je die goedkope koeler neemt.... Tenzij je overklok-aspiraties hebt natuurlijk. Ik weet niet wat je nog extra uit die athlon weet te persen met wat tweaken, maar dan is een betere koeler gewoon een must.

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Search: [topic=291918/1/25]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over m'n Silverado. Het is wel een joekel van een cooler, maar mn 1800+ komt echt niet boven de 40°C uit (stressed). Moet er wel bij zeggen dat ik ook nog 2 casefans erbij heb die zorgen voor een lekkere doorstroming van lucht in de kast :)

Verwijderd

Als je niet gaat OCen kun je gewoon een coolermaster halen ja. Ding werkt prima, maar bij een AMD Athlon systeem heb je vaak wel een goede airflow nodig. De warmte moet weg kunnen, anders is het net een kamer met alle ramen dicht en de kachel vol open. HEt wordt alleen maar warmer en warmer..