"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"
Ligt wel nog altijd aan het type cooler dat erop zit en aan de airflow in de case.
Welke cooler zit op deze processor en zit er bijv. arctic silver II tussen de cooler en de cpu ?
Is wel van belang namelijk om lage temperaturen te kunnen krijgen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
Hoezo zou de temperatuur niet kloppen? Kan toch zijn dat je systeem wel zo warm wordt?Op zaterdag 10 november 2001 23:05 schreef Wimo. het volgende:
Temp klopt idd niet.. doe je 0, nix aan helaas.. ik heb hetzelfde probleem
De mijne haalde gestressed ook bijna 70 graden, maar nu ik er een extra case-fan in heb gezet issie gedaald tot 63-64 graden. Vind het wel goed zo. Schijnt best een normale temperatuur te zijn voor een AMD1400 met standaard koeling.
Verwijderd
dus de kans dat er een foutje is van om en bij de 10 graden zou ik zeker niet uitsluiten ...
oplossing ? geen
Maak je eigen niet zo druk met ene standaard cooler is die temp heel normaal. En die sensor is ook gewoon goed. Als ie nu 90 graden wordt dan moet je je pas zorgen gaan maken. En hoe kom je er bij om dan terug naar de winkel te gaan?? en hoe komen hun er uberhaubt dan bij om te zeggen dat die sensor lame is??Op zaterdag 10 november 2001 15:21 schreef Leon_The_Pro het volgende:
Familielid met weinig compu-kennis heeft een Athlon 1.4GHz op een Asus A7V266 bordje.De cpu-temperatuursensor geeft 68 C (stressed) aan.Natuurlijk teruggegaan naar de winkel en daar zeggen ze nu dat de temperatuurmeting niet zou kloppen. Ze willen wel helpen met een oplossing en de service is best redelijk verder maar volgens mij is dit l*lkoek. Heeft iemand anders ervaringen met verkeerd werkende temp.sensoren?
Het is FRIET!
Verwijderd
/dev/null
Asus moederboarden staan er om bekend te liegenOp zondag 11 november 2001 17:55 schreef AlChemist26 het volgende:
[..]
Hoezo zou de temperatuur niet kloppen? Kan toch zijn dat je systeem wel zo warm wordt?
De mijne haalde gestressed ook bijna 70 graden, maar nu ik er een extra case-fan in heb gezet issie gedaald tot 63-64 graden. Vind het wel goed zo. Schijnt best een normale temperatuur te zijn voor een AMD1400 met standaard koeling.
Plak diezelfde t-bird maar eens op een abit
Ik zag trouwens dat de cpu temperatuur (na het geknutsel van de technische dienst in die zaak waar ik helaas niet zelf bij aanwezig was) nu volgens de mainboard-sensor nog maar 60 C stressed is. Is dat nog een probleem of toch eisen dat ze het afgesprokene (zie reply aan Jox444) nakomen?
Die gast van de TD van die zaak beweerde dat die temp.uitlezing vaak niet klopt. Ik had er toch nu toe nog nooit van gehoord dat het niet zou kloppen. Verder is het een verzegelde kast waarbij je mogelijk de garantie verliest als je het zegel verbreekt. Niet dat ik me daar zelf zo druk om zou maken maar het is niet mijn compu maar die van m'n moeder dus... Ik weet dus niet wat voor koeler er in zit (volgens mij in ieder geval aluminium heatsink kan ik door een paar mini gaatjes in de kast zien) en wat de airflow is. Temp in de case (motherboard temp) geeft de asus utility op ongeveer 32 C geloof ik maar weet ik niet helemaal zeker. (Kan dat een beetje kloppen?) Ze zeiden bij aflevering wel dat er koelpasta is gebruikt tussen cpu en cooler, maar geen idee welk type.Op zaterdag 10 november 2001 22:44 schreef Rick2001 het volgende:
Hoezo zou deze temperatuur niet kloppen dan ?
Ligt wel nog altijd aan het type cooler dat erop zit en aan de airflow in de case.
Welke cooler zit op deze processor en zit er bijv. arctic silver II tussen de cooler en de cpu ?
Is wel van belang namelijk om lage temperaturen te kunnen krijgen.
Maar is het (ca 60 graden C) ook een acceptabele temp? Zou het niet echt tof voor m'n moeder vinden als ze over een jaar alweer een nieuwe processor moet kopen omdat deze door "processor-moeheid" als gevolg van de temperatuurwisselingen raar gaat doen. (Hoewel een XP 1900+ dan misschien wel heel lekker goedkoop is)Op zondag 11 november 2001 17:55 schreef AlChemist26 het volgende:
[..]
Toen we in de winkel het systeem bestelden en ik vroeg naar de processorkoeling zei de verkoper dat ze als doelstelling een cpu-temperatuur van 45 C hebben. Ik weet ook wel dat dit bij een Athlon 1.4 (met een niet al te dure koeling) moeilijk te bereiken is en had dus wel verwacht dat het uiteindelijk wel een paar graadjes hoger zou kunnen worden. Maar als je dan een systeem krijgt waarvan de cpu stressed 68 C bereikt sta je volgens mij toch wel in het recht om terug te gaan. De verkoper zei zaterdag dus dat hij zich waarschijnlijk vergist had toen hij dat zei maar da's dan jammer. Twee getuigen hebben het ook gehoord dus het lijkt me bindend...Op zondag 11 november 2001 18:10 schreef Jox444 het volgende:
[..]
Maak je eigen niet zo druk met ene standaard cooler is die temp heel normaal. En die sensor is ook gewoon goed. Als ie nu 90 graden wordt dan moet je je pas zorgen gaan maken. En hoe kom je er bij om dan terug naar de winkel te gaan?? en hoe komen hun er uberhaubt dan bij om te zeggen dat die sensor lame is??
Hoe die gast van de td er verder aan komt dat die sensor het niet goed meet; geen idee.
En hoe warm mag de heatsink dan eigenlijk ongeveer aanvoelen?Op zondag 11 november 2001 18:42 schreef CB het volgende:
Gewoon een tijdje stressen die processor, en dan even voelen met je handen hoe warm hij wordt. Dat is een goede indicatie.
(Ik ga er maar even van uit dat je niet bedoelt dat ik de koeling eraf moet halen en m'n vingers aan de processor vast moet bakken)
Forget your fears...
...and want to know more...
die temps van jouw zijn niet te hoog. Ik dacht dat in het begin ook met mijn PC. Maar navraag bij asus nl en op de assus.de deed mij anders denken. Die temps zijn vrij normaal. Pas als je betere coolers en case coolers gebruikt ga je onder de 60 zitten (afhankelijk natuurlijk van de kast enzo...)
Marco
jah, kan best kloppen... mijn 1400 wordt ook 50 graden en hoger als ik mn casefans uitzet, en dan heb ik er een silverado op, op 12V...Op zondag 11 november 2001 17:55 schreef AlChemist26 het volgende:
[..]
Hoezo zou de temperatuur niet kloppen? Kan toch zijn dat je systeem wel zo warm wordt?
(maar met mn casefans op 5V zit ie lekker koel op 45)
55 graden, non-stressedFoRzA schreef:
met mijn AMD XP 1600+ ook A7V266 wordt ie hooguit 55 graden na een week 24/7 ...
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
als je toch een fatsoenlijke temp-uitlezing wil kan je beter zelf een thermokoppel op je heatsink plakken (nog beter : gaatje boren in de heatsink tot boven core en thermokoppel erin schuiven) of een baybus kopen met temp-koppels.
voor als je er zelf een wil maken kan je bijvoorbeeld kijken naar deze link : http://www.tweakers.net/print/reviews/139
maar er zijn er natuurlijk meer.
ik heb een 1400 op een A7M en na de laatste bios-update wordt me CPU stressed 74 graden maar als ik de heatsink vastpak is ie echt geen 70 of 75 graden...me eigen thermokoppel zegt idle 35 en stressed 40.
verder zit er bij de calibratie van het thermokoppel van je mobo een flinke meetfout, de sensor zit zit een stukje van de core verwijdert en raakt je AMD-tegel helemaal niet, asus's uitlezing is eigenlijk nix meer dan een schatting in de zin van : " als het thermokoppel 50 graden is dan zal de core zo rond de 60 liggen"