Toon posts:

[php] if $variabele == nix dan ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn formuliertje te kunnen valideren wil ik graag de volgende code gebruiken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
if ($variabele == )
{
print ("Geen waarde ingevoerd!");
}
else
{
print ("Het formulier is verzonden");
}
?>

maar dat werkt dus niet, ik krijg de hele tijd een parse error, als ik ($variabele == ) vervang door bijvoorbeeld ($variabele == Pietje) dan werkt het wel.

Maar het is dus de bedoeling dat er een error wordt weergegeven als een invul veld van het formulier leeg is. Wat moet ik dan in godsnaam achter de == zetten? Ik zit al een tijdje te klooien en ben nog steeds een oplossing aan het zoeken in mijn Php boek, maar het wil vooralsnog niet lukken, dus misschien dat hier iemand dit waarschijnlijk simpele antwoord wil geven.

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
if ($var == NULL)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 15:00 schreef Tha_LeX het volgende:
if ($var == NULL)
Thanx, het werkt inderdaad. Bedankt voor de snelle reactie, nu kan ik weer doorgaan met het leren van nieuwe php stof :)

Verwijderd

Je hebt niet gezocht he?
Hier zijn echt wel een hele bult topics over geweest zoals deze (bovenaan in de search op if) [topic=33420/1/25]

Beetje jammer dat er nog meer van dit soort topics komen

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op zaterdag 10 november 2001 16:08 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Je hebt niet gezocht he?
[...]
Beetje jammer dat er nog meer van dit soort topics komen
Ach, Normaal was de vrijdag het ergste met domme vragen en mensen die niet zochten e.d.

Het goede nieuws is dat blijkbaar die vloek is opgeheven van de vrijdag. Aangezen het een stuk minder is op vrijdag.

Helaas is het slechte nieuws dat het nu de andere 6 dagen zijn met dat soort topics.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

probeer !isset($var) en !empty($var)

:)

Verwijderd

if (!$var)
if ($var == "")
if (empty($var)
if (!isset($var)

dummie statement
if ($var != "") {} else {