Toon posts:

Ulta bios 100 not installd because there are no...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pctje gebouwd en als ik hem boot dan zegt ie steeds Ulta bios 100 not installd because there are no drivers attempt.

Hoe zou dit kunnen komen?? De bios is goed geflash en hij doet alles... Zoals het hoort voor zo ver.

Het is een asus cubx-e... met een intel celeron 733Mhz. Met 128 sdram. Een 32bit video kaart, goedkoop geluids kaartje... en nog een floppy en cd-rom driver.

Dus hoe kan ik die text weg krijgen... want zo kan ik uhm al helemaal niet verkopen :'(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Zoals dat ATA100 BIOS al zegt: er hangen geen disks aan. Dat bordje heeft ws een onboard ATA100 controller van promise. Zet de harddisk daar op en je bent ervan af. Nog een mogelijkheid: neem cbrom en sloop de ATA100 BIOS eruit. Niet fatsoenlijk, wel een oplossing :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dit kun je wegkrijgen door ATA 100 een schijfje aan de desbetreffende controller te hangen, of in de bios zit ergens een optie (volgens mij bij boot options), waarbij je die ATA 100 controlle oid. uit kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Uh....... ik snap eigelijk niet helemaal wat je bedoeld met... en zet de hd daar op??! Waarop? Ik heb uhm gewoon op een ide gezet?!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens.... wat voor nut heeft dat ding dan als het geen kwaad kan als je uhm er uit kunt slopen?!? :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
BX ondersteunt max ATA33. Om toch nog bij de tijd te blijven heeft Asus een mobo gemaakt met de good old BX chipset met twee ATA33 kanalen en twee ATA100 kanalen via een Promise PDC2026* chippie.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en er zitten (volgens plaatje op website) 4 ide aansluitingen op, jij hebt waarschijnlijk je hdd op de udma33 controller aangesloten, als je deze aansluit op de udma100 controller (promise ding) dan moet de melding weg zijn

A wise man's life is based around fuck you

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
kijk: je hebt op veel moederborden twee normale (ATA33) aansluiting op je moederbord, EN twee ATA100 aansluitingen.
Hoogstwaarschijnlijk hen jij je HD op de ATA33 aansluitingen gezet, waardoor er niets is aangesloten op je ATA100 controller. Hierom geeft hij deze melding.

De ATA100 controller is te herkennen aan de blauwe aansluitingen op je moederbord. Hier moet ook een speciale kabel op, die meestal meegeleverd wordt.

Suc7

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Mjah zou kunnen.... ga zo ff kijken, hij staat op mijn broers kamer, en die licht nu onder de zonne bank.

mare, http://www.asus.com/products/motherboard/Pentiumpro/Cubx-e/index.html is de overvieuw van het mobo. Ik weet zeker dat ik uhm in ide 1 heb geplucht en die zite boven aan, en diez blauw volgens de overvieuw :S.

Oh ja trouwens, hoe 'erg erg' is het als je de onjuiste buzz-snelheid hebt geselecteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Was ik weer :)....

Ik heb ff alles geprobeerd --->

Eerst heb ik ff geprobeerd de HD in zn blauwe ide (4) te doen.. maar dan ziet ie uhm niet. (de cd-rom zat overigens in ide 2 en die bleef ie gewoon nog wel zien).

Toen heb ik uhm in die andere gedaan (ide 3). En in ide 4 de cd-rom, maar dan ziet ie ze beide niet.

Dus....... toen heb ik alles weer terug gedaan, en heb ik in de bios 'other boot divices' gedisabled.... maar hij gaat nog steeds detecteren :(....

Was er nou aan te doen?

P.S. ik heb er maar 1 HD in zitten, dus heb wel de primaire HD in die blauwe gedaan... kweet niet of dat de bedoeling is?!? :?

Verwijderd

Zorg dat je harddisk aan de eerste aansluiting van die Promise controller hangt, ook wel IDE 3 genoemd (IDE1 is 1e aansluiting van moederbord, ide2 is 2e, ide3 is 1e kanaal van promise controller, ide4 is de laatste aansluiting)
Tenslotte moet je nog de bios-setup in, door bij t opstarten op DEL te drukken.
Daar kun je kiezen vanaf welk apparaat je wilt starten (flop/harddisk/cdrom, etc...)
Je kunt ook kiezen om vanaf de promise controller op te starten (daar hangt immers de harddisk dan aan). Kies daarom om eerst te booten vanaf RAID/EXT/SCSI/FutureATA (zoek even de juiste term op, op mn P2B is de term voor een losse controller SCSI).

In het handboek kijken wil ook wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ff in de bios zitten graven en heb de twee ata100's gedisabeld
Pagina: 1