Toon posts:

PHP-GTK installatie probleem op windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik las laatst op php.net over PHP-GTK. (gtk.php.net) Je kunt hiermee GUI-applicatie's schrijven met php. Maar alleen het probleem is dat ik niks krijg. Eerst kreeg ik foutmeldingen, .dll bestanden werden niet gevonden (pad naar bestand was fout (e:\php\exentions/domxml.dll bv. de / moet een \ zijn) ik had dit tijdelijk opgelost door allen extentie uit te zetten in php.ini. maar als ik nu mijn bestand (een batch-bestand met de regel: e:\php\php.exe -q c:\www\samples\hello.php ) gebeurd er NIKS. er staat gewoon beeindigd. wie weet wat er mis is?

henk erik

Verwijderd

MAN dat trapt kont! Ga het meteen downloaden en proberen!!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, PHP is meer dan alleen een ingebedde html script taal. Maar bij mij doet ie niks... ik zie wel of jou het wel lukt.

Verwijderd

neej nog nix.. probeer eerst je php als web parse dingetje te laten draaien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server werkt nog gewoon zoals eerst. (behalve dan dat ik de extentie's even heb uit gezet). PHP werkt dus wel alleen GTK niet. Weet iemand misschien een goede tutorial over PHP-GTK

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

[topic=180326/1/25]

oud topic van mij :)

k'heb geen idee waarom het niet werkt, geeft hij geen foutmelding ofzo?

heb je de gtk dll's op de goeie plaats neergegooid in een van je windows dirs (was toen nl nodig d8 ik)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem alles wel goed staan. dll's in system en system32 (ik heb win98) samples staan gewoon in www\ . en ik heb de default php.ini en ook de .exe staan in php\

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? ;(

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
het beste is om je script in dezelfde dir te zetten als je php en vervolgens vanaf cmd line naar die dir cd'en en het volledige pad opgeven naar php.

dit hoeft niet allemaal maar dan werkt het zeker.

ik neem aan dat je wel de phpgtk versie gebruikt.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
keb het even in de manual op gezocht ( http://gtk.php.net/manual/en/ )

How to use PHP-GTK
PHP-GTK applications can be started from the command line (or a shortcut) with this syntax:

c:\php4\php -q c:\path\to\php-gtk\script.php

maar dat is wat je al zo ongeveer aangaf.

ben benieuwd of het nog wat is geworden?

het kan ook gewoon zijn dat je code nix doet,
post die anders ff hier.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Pagina: 1