dhclient: eth1 not found

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik dhclient eth1 doe, dan vind ie em dus niet. Terwijl ik vooraf heb gedaan:
ifconfig eth1 up (dat gaat goed, zie em er ook bij staan bij ifconfig)

dhclient werkt pas, als ik ifconfig eth1 192.168.0.4 doe, of een ander ip.. Moet ik em nou eerst vast ip toezegge en daarna weer via dhcp?
En nog een vraagje, eth0 heeft al een ip, door de installatie van slack. In welk bestand wordt dat ingesteld? ik weet dat er wat staat in /etc/rc.d/rc.inet1 Maar daar staat alleen het ip, netmask enzo, maar niet de interface (eth0).

Owja en dit configfiletje hieronder (dhclient.conf) gebruik ik:

interface "eth1" {
send host-name "cc15xxx-a";
send dhcp-client-identifier 1:aa:cb:ll:la;
}
interface "eth2" {
send host-name "cc15xxx-b";
send dhcp-client-identifier 1:ba:lb:ll:la;
}

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 14:30 schreef robbertb het volgende:
Als ik dhclient eth1 doe, dan vind ie em dus niet. Terwijl ik vooraf heb gedaan:
ifconfig eth1 up (dat gaat goed, zie em er ook bij staan bij ifconfig)

dhclient werkt pas, als ik ifconfig eth1 192.168.0.4 doe, of een ander ip.. Moet ik em nou eerst vast ip toezegge en daarna weer via dhcp?
Vreemd, dat zou volgens mij moeten werken.Anders misschien dhcp upgraden ?
En nog een vraagje, eth0 heeft al een ip, door de installatie van slack. In welk bestand wordt dat ingesteld? ik weet dat er wat staat in /etc/rc.d/rc.inet1 Maar daar staat alleen het ip, netmask enzo, maar niet de interface (eth0).
/etc/rc.d/rc.netdevices worden de netmodules geladen, is deze leeg dan is het rc.modules in dezelfde dir.

• robbertb
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 15:22 schreef janjanjansen het volgende:

/etc/rc.d/rc.netdevices worden de netmodules geladen, is deze leeg dan is het rc.modules in dezelfde dir.
in rc.netdevices staat alleen /sbin/modprobe de4x5 (das de netwerkkaart die Slack install heeft geinstalleerd)
Ik had de door mij toegevoegde kaarten in rc.modules gezet.
Maar verder dus geen idee of ik ze persee eerst vast moet instelle en daarna weer met dhcp ?

• robbertb
  • Niet online
hmmm dhcp versie 3 doet wonderen :)

Thanx!

maar krijg nu wel de melding als ik dhclient start:

eth2: setting Rx mode to 1 adresses
eth3: setting Rx mode to 0 adresses
eth3: setting Rx mode to 1 adresses

Is dat erg?