Moederbord voor overklokken

Pagina: 1
Acties:

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
Ik ben niet veel wijzer geworden van de search, maar ik wil evt op de HCC een lekkere plank kopen. Ik heb niet veel verstand van moederborden, daarom vraag ik hier maar ff welke het meest geschikt is voor overklokken. Ik doe (nog) niet veel games, maar wel grafische crAp enzo. Er hoeven niet veel pci-sloten in te zitten; alleen voor geluidskaart, netwerkkaart en misschien nog een grafische kaart (mocht ik dus gaan gamen)

Oja, als het even kan uit ervaring spreken :)

Verwijderd

ik ben vooralsnog tevreden met mijn Abit-bordjes.

• bredend
Iedereen kan tevreden zijn met zijn plankje. Maar 't ligt eraan wat je ermee doet.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 11:37
Ik heb een asus A7A266 plank, veel mensen zeiken erover dat die instabiel is ofzo, hebbik geen last van, ik heb er een T-Bird 1,4 Ghz opzitten, al ga ik overclocken via FBS dan kom ik op de 1,5 Ghz en via multiplier heb ik m'n max nog niet bereikt, 1733 Mhz was nog geen probleem, kwa temp kwam ik toen ongeveer op de 54 graden, me cooler is een thermal right SK6, met }:O aan natuurlijk.

Verwijderd

Ik zweer zelf bij de Abit KG7(-Raid), is op dit moment niet meer 1 van de snelste, aangezien de VIA KT266A z'n intrede gedaan heeft, 't is en blijft alleen wel 1 van de meest stabiele moederborden, overclocking op dit moederbord gaat zoals altijd bij Abit perfect!

Verwijderd

nou, ik kan FSB, multiplier, Vcore en geheugentiming gemakkelijk instellen met die bordjes. draai 2 Athlon 1200@1400. Mijn Swiftech paste er zonder problemen op.

de reden waarom ik ook een Abit socketA bord had gekocht is dat ik met mijn ouwe Abit be6-2, mijn Pii350 naar 504Mhz kreeg.

alleen zal mijn volgende upgrade waarschijnlijk geen Abit bevatten, helaas.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou de epox 8kha+ nemen metd e kt266a chipset is lekker snel en ben je klaar voor de toekomst

• bredend
Ik heb niet zoveel geld :'(
Maar wel genoeg voor:
- waterkoeling met een bong (of een project dat nog in ontwikkeling is) en watergekoelde voeding >:)
-Lekker likje verf
-mooie kast :9~

En dan begint het innerlijk er al snel onder te lijden. Zelf zat ik te denken aan een TB 1,2 Ghz @ 1,7 >:) >:)
Maar ik weet nog niet wat voor een geheugen. Ik denk dat ik het bij sdram hou. ( |:( )

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 14:12 schreef Bredend het volgende:
Ik ben niet veel wijzer geworden van de search, maar ik wil evt op de HCC een lekkere plank kopen. Ik heb niet veel verstand van moederborden, daarom vraag ik hier maar ff welke het meest geschikt is voor overklokken. Ik doe (nog) niet veel games, maar wel grafische crAp enzo. Er hoeven niet veel pci-sloten in te zitten; alleen voor geluidskaart, netwerkkaart en misschien nog een grafische kaart (mocht ik dus gaan gamen)

Oja, als het even kan uit ervaring spreken :)
Als je voor betaalbaar en zeer goed O.C.baar gaat in combi met sdram dan is de Epox 8KTA3+pro absoluut een aanrader alles is in het bios regelbaar en standaard zonder volt mod al instelbaar tot 2,25volt.En er is ook nog een raid contr. aanwezig, kortom een zeer stabiel en uitgebreid mobo.

http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/a.p.versteeg/HomeP3.htm

dus ik spreek uit ervaring met dit mobo.

• bredend
Ja, ziet er goed uit. Zullen ze die nog verkopen op de HCC?
Maar die twee LCD digits, waar dienen die voor?
Best duur alleen....

weet iemand nog een heldere (nederlandstalige) uitleg over MoBo's?

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 14:51 schreef Bredend het volgende:
Ik heb niet zoveel geld :'(
Maar wel genoeg voor:
- waterkoeling met een bong (of een project dat nog in ontwikkeling is) en watergekoelde voeding >:)
-Lekker likje verf
-mooie kast :9~

En dan begint het innerlijk er al snel onder te lijden. Zelf zat ik te denken aan een TB 1,2 Ghz @ 1,7 >:) >:)
Maar ik weet nog niet wat voor een geheugen. Ik denk dat ik het bij sdram hou. ( |:( )
Als het geld het probleem is kan je beter ff wachten met je waterkoelings projektje.. Ik zou iig niet bezuinigen op het moederbord .. en qua prijs maakt DDR / SDRAM (bijna) nix uit!

Verwijderd

neem in ieder geval geen Abit...

Groet van een Abit KT7-A slachtoffer...

• bredend
Ik heb al een begroting hoor :7
>225 aan waterkoeling
>250 monitor (2e hands, heb ervaring met het schoonmaken e.d. (8> )
>200 kast
>400 MoBo + proc.
>??? Wat ik ben vergeten

Verwijderd

Zeker en vast een abit, epox is ook nog een heel goed bord, maar ietsje minder als de abit...
Je kan kiezen, de KG7 met AMD761 chipset of die nieuwe met kt266a chipset...

Ohja, HEEL belangrijke factor bij het OC'n is geheugen... Apacer kan 150 cas2 stabiel draaien, oem moet je al geluk hebben, en pak je mushkin dan kan je toch de 160-170fsb halen... (mushkin kost wel het dubbele van apacer)

Verwijderd

400 gulden voor MoBo en CPU lijkt me aan de krappe kant.. ik zou er (voorlopig) simpele luchtkoeling op doen .. en ff doorsparen voor waterkoeling!

Verwijderd

ik heb pas een abit kt7e gekocht omdat ik een budget pc-tje wilde samenstellen. er zit nu een 900@900 op (nog wel >:)) alles draaide goed, behalve mijn oude geheugen (1x 128 pc133+ 2x 64 pc100) die gaven wat probs, die heb ik ingeruild voor 1 stripje van 265 pc133 en nu werkt het lekker.

alleen het mobo-chipset-coolertje is best wel brak, die maakt rare geluiden, die moek es gaan vervangen

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 10 november 2001 14:24 schreef TweakGuy het volgende:
Ik zweer zelf bij de Abit KG7(-Raid), is op dit moment niet meer 1 van de snelste, aangezien de VIA KT266A z'n intrede gedaan heeft, 't is en blijft alleen wel 1 van de meest stabiele moederborden, overclocking op dit moederbord gaat zoals altijd bij Abit perfect!
maar hoe hoog krijg je hem dan, de FSB? Veel hoger dan 160 zal ie niet gaan aangezien je PCI dan op 40MHz loopt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• bredend
Ik wil zeker niet teveel gaan uitgeven voor een mobo+proc. Ik heb ook geen inkomsten :z maar met een dikke bankrekening kom je ook best ver. Ik heb ook nog wat speakers staan van ongeveer 70 p/s (kopuh?? pim?)

• bredend
Ik heb ergens een KT7A + TB 1,2Ghz + 128MB SDram voor 500 gevonden, te duur? KT7A is 300, proc 300, reepje geheugen 50.
MoBo is wel nieuw, proc. en geheugen niet.

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 15:22 schreef Bredend het volgende:
Ja, ziet er goed uit. Zullen ze die nog verkopen op de HCC?
Maar die twee LCD digits, waar dienen die voor?
Best duur alleen....

weet iemand nog een heldere (nederlandstalige) uitleg over MoBo's?
Dit mobo is absoluut niet duur kijk maar bij price watch dan zal je zien dat een vergelijkbaar mobo veel duurder is. En zeker niet beter/stabieler of uitgebreider.
Pagina: 1