Cdwriter als cdrom gebruiken ??

Pagina: 1
Acties:

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 21:56
is het slim om een Cdwriter als cdrom te gebruiken ?
mijn lieve aopen 40x heeft net volgens mij namelijk begeven, en ik moet nog een brander hebben. bij de macro is een philips brander te koop die op 32x kan lezen.
graag uwen mening hierover.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Dat kan gewoon.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Ja wat zou daar op tegen zijn, je kunt ook een dvd speler als cdrom speler gebruiken.

• Mon
maar een dvd is daarvoor gemaakt. een brander ook wel, maar ik had laatst al iets gelezen over branders, dat daar de gemiddelde snelheid (lezen dus) minder was dan een cdrom oid.

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 14:06 schreef _Mon_ het volgende:
maar een dvd is daarvoor gemaakt. een brander ook wel, maar ik had laatst al iets gelezen over branders, dat daar de gemiddelde snelheid (lezen dus) minder was dan een cdrom oid.
Opzich heb je wel gelijk, een brander is eigenlijk gemaakt om op zijn brandsnelheid (12 of 16 speed) te draaien, en KAN daardoor eerder stuk gaan als de brander vaak gebruikt om te lezen (32 speed).
Maar dit was eigenlijk meer het geval met de oudere branders die maar op 2 of 4 speed brandden ;'(
Met de branders van tegewoordig is dit allang niet meer het geval.

• Mon
Dan ga ik nu naar de macro en haal ik die brander :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor oudere fikkers was het funest om ze te gaan gebruiken als cdrom spelers. Tegen woordig maakt het geen kont meer uit
Pagina: 1