Freesco router begint af te takelen :?

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ik heb nu een klein half jaartje een freesco router draaien waar ik op zich erg tevreden mee ben. Ik heb hem draaien op een p166 met 16mb ram en geen HD. Werkte perfect. Secure Remote web-admin ingeschakelt en werken!

Alleen laatst wil ik ff een paar poortjes mappen wat ik overigens al regelmatig deed, krijg ik de melding: "ipportfw: illegal option -- T" :?

Ik heb dit elke keer weer als ik een poort map. De ene keer zie ik het gewone scherm de andere keer is het rechterframe van de webpage zelfs helemaal wit met diezelfde melding bovenin.

Ik heb dit bij elke poort die ik wil mappen en of het nou udp of tcp is maakt allemaal niks uit.

Kijk ik daarna in de list, dan staat de gemapte poort er wel tussen :?

En er zijn bij de portmappings list 2 lijsten met mappings.
Bij de 2e lijst staan meer mappings dan bij de eerste lijst. Waarom is dat nou weer en welke zijn er nou echt gemapt?

En nog iets. ik map elke keer poorten voor msn (6901 bv) en die gooit ie er elke keer weer uit.
Ook niet regelmatig trouwens, de ene keer als de server gereboot heeft staat ie er nog wel in, de andere keer is die weer weg.

Kortom ik snap het ff niet meer. Ik ben ook best een linux n00b, dat zal waarschijnlijk ook het grootste probleem zijn ;)

Iemand een idee?

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Draai je freesco vanaf je hdd of van flop? Het zou namelijk best zo kunnen zijn dat je flop kapot is en dus niet meer goed uit te lezen is.

• KillerB
Op zaterdag 10 november 2001 14:10 schreef x-wolf het volgende:
Draai je freesco vanaf je hdd of van flop? Het zou namelijk best zo kunnen zijn dat je flop kapot is en dus niet meer goed uit te lezen is.
van flop ja...
Maar vraag me af of het daar aan ligt....ik zal em wel op een andere flop zetten...

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
ik krijg freesco niet eens aan de praat =[ kan iemand mij er bij helpen? als ik rawrite run en vervolgens een bootdiskje maak, en em op mijn bak draai zegt ie dat linux image file nietb bestaat... en setup doet et ook niet! weird =[[ please help mie

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op zaterdag 10 november 2001 15:42 schreef kennym het volgende:

[..]

van flop ja...
Maar vraag me af of het daar aan ligt....ik zal em wel op een andere flop zetten...
Je moet dan wel een nieuwe flop aanmaken en niet de oude gewoon kopieeren, anders wordt de fout gewoon meegekopieerd :)

• KillerB
Op zaterdag 10 november 2001 16:54 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Je moet dan wel een nieuwe flop aanmaken en niet de oude gewoon kopieeren, anders wordt de fout gewoon meegekopieerd :)
hmmja, dat snap ik ;)

Kan ik gelijk een nieuwe distrubutie erop zetten...of is 0.2.7 de laatste?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

lol mag ie alles opnieuw gaan instellen

.

• KillerB
Op zaterdag 10 november 2001 17:08 schreef AkroBatik het volgende:
lol mag ie alles opnieuw gaan instellen
ach, dat valt wel mee.....tis alleen een wizard doorlopen.

Maar mischien zijn er nog mensen met een antwoord op mijn vragen?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op zaterdag 10 november 2001 13:48 schreef kennym het volgende:
En er zijn bij de portmappings list 2 lijsten met mappings.
Bij de 2e lijst staan meer mappings dan bij de eerste lijst. Waarom is dat nou weer en welke zijn er nou echt gemapt?
De 2de lijst is een exacte weergave van het /etc/forward.cfg bestand op de floppy, de 1ste lijst laat (iets beter te lezen) zien wat freesco daarvan gebakken heeft.
Als er bij de 1ste lijst meer staan zit er imo iets goed fout, en ben je idd toe aan een nieuwe floppy.

btw: ik heb zelf ook altijd m'n twijfels over die web-interface bij portforwarden, daarom pas ik altijd rechtstreeks /etc/forward.cfg aan via telnet.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zaterdag 10 november 2001 17:28 schreef kennym het volgende:
Maar mischien zijn er nog mensen met een antwoord op mijn vragen?
Welke vragen? Of 0.2.7 de laatste is? Dat is inderdaad zo. Maar om dat nu als vraag te posten, daar ben je in 10 seconden achter via de website van Freesco...

• KillerB
sgop!

Ik heb inmiddels een nieuwe diskette gemaakt en ben van de foutmeldingen af. Alleen worden nog steeds sommige portmappings eruit gegooid :?

Zit er een maximum aan de mappings ofzo??? Ik heb er een stuk of 30 instaan.

• KillerB
Op zondag 11 november 2001 09:38 schreef Pinball het volgende:

[..]

De 2de lijst is een exacte weergave van het /etc/forward.cfg bestand op de floppy, de 1ste lijst laat (iets beter te lezen) zien wat freesco daarvan gebakken heeft.
Als er bij de 1ste lijst meer staan zit er imo iets goed fout, en ben je idd toe aan een nieuwe floppy.

btw: ik heb zelf ook altijd m'n twijfels over die web-interface bij portforwarden, daarom pas ik altijd rechtstreeks /etc/forward.cfg aan via telnet.
Via Telnet ben ik ook aan het proberen nu.
Ik zoek dan de forward.cfg op in /etc
dan doe ik: edit forward.cfg
Dan voeg ik de regels toe, En hoe moet ik dan saven :?
Help met F1 is ook geen succes. Dan gebeurt er niks.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Vreemd dat je zoveel port mappings nodig hebt... De enige die ik gebruik zijn 21 voor m'n FTP server en 7777 voor m'n UT server. Voor ICQ/MSN/IRC en andere clients heb ik nooit port-forwarding hoeven instellen, dat werkte gewoon...

Als je hebt ge-edit kun je -volgens mij- met ESC, vervolgens x, vervolgens enter de editor afsluiten... Hij vraagt dan of je wilt saven (forgive me if i'm wrong)

• KillerB
Voor icq en msn moet ik toch echt porten mappen wil ik aan fire-transfer doen. Vooral icq wil er graag 20 hebben :(

Dat saven werkt zo :) bedankt!
Pagina: 1