PC vreet hardeschijven

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik heb een heele erg kut probleem.

Namelijk dat mijn pc al 3 hd's kapot gevreten heeft in 4 maanden tijd. Ik heb al 2 IBM's gehad en nu als laatste een Seagate. Het lag toch niet aan een ander merk want deze is nu ook ineens kapot.

De fouten variern wel sterk, 1 keer waren er HDA lees en schrijf fouten. Nu is de pc hartikke traag enzo, wil ik hem formateren zijn alle clusters bijna kapot enzo, kunnen dan gemaakt worden maar na een installatie gelijk weer kut en weer alle clusters kapot. Zelf f-disk trekt hem niet meer. Loopt vast bij het controleren van de integiteit van de schijf.

Ik heb al wel weer een nieuwe gekregen (perfecte garantie bij funprice), maar jullie snappen dat dit heeeeeel kut is. Waar kan dit aan liggen?

Mischien aan een kapotte voeding (heeft 1 keer een klap gehad,oud mobo verkeer aangesloten).

please help me

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Op zaterdag 10 november 2001 13:07 schreef GAEvakYD het volgende:
Mischien aan een kapotte voeding (heeft 1 keer een klap gehad,oud mobo verkeer aangesloten).

please help me
Ehm, zou je die niet eens vervangen dan :?

Verwijderd

Als je weet dat je voeding slecht is, dan moet je daar zeker geen spullen aan gaan hangen !
Koop een nieuwe voeding en kijk eens wat een verschil!

Verwijderd

zou toch eens naar die voeding kijken als ik jou was!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Bios?
Rotte ide kabels?
Ide drivers?
Rotte moederboard?

Overgeklokt? Bij harde schijven wil er dan wel eens rare fouten cq. gegevensverlies optreden bij extreem overklokken van de fsb (vinden de ide poorten niet echt leuk).

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
ik zou maar eens de spanningen van die voeding controleren, is het echt de hd? misschien werkt de schijf wel op een andere pc? (heb eens een kapot ide kanaal gehad bij iemand -> altijd fouten, en soms wel alles goed, heel raar)

Verwijderd

wat ik een * heb gehad is dat de pcspeaker ongeveer direct op me hd zat :( daar zijn bij mij toen ook een paar hd's aan overleden... daar zou je ook nog ff naar kunnen kijken

Verwijderd

kortom beste vent,....
als je wil weet waar je probleem ligt, hoe kut het ook is,
ff niet in paniek raken maar:

1.voeding laten doormeten bij een electroboer.
2.alles uit je kast halen behalve mobo,hd,videokaart,geheugen,cdroms (opnieuw opbouwen dus)
3. nieuwe ide kabels.
4.opnieuw instaleren.

en don't panic, als het klaar is lach je erom *D

• GAEvakYD
Oke bedankt mensen, dan haal ik maar een andere voeding. Wat is een beetje normale prijs voor een 300W ATX voeding?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 10 november 2001 20:00 schreef GAEvakYD het volgende:
Oke bedankt mensen, dan haal ik maar een andere voeding. Wat is een beetje normale prijs voor een 300W ATX voeding?
60 tot 70 gulden heb je wel een degelijke

• GAEvakYD
Aan de andere kant is er met de voeding niet zo heel veel gebeurt, het enige wat gebeurt is is dat het moederbord sluiting heeft gemaakt met de onderkant van plaat (dat zijpaneel). \

Ik weet niet of dat je voeding aan kan tasten
Pagina: 1