Hard-disk boven voeding in Hq08?

Pagina: 1
Acties:

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het verstandig als je je (2) hardeschijven boven de voeding plaatst bij een HQ08? Is een fan op die plek dan erg aan te raden?

bvd

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

De HQ08 is speciaal gemaakt voor 4 HDD's boven de voeding, dus waarom zou je het niet gewoon doen :? Je kan ook makkelijk 2x 80mm fans daar in de HDD-bay plaatsen (de plaatsen zijn er al voor gereserveerd)

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb er 3 boven hangen en 1 daarvan is zó'n ibm 7200rpm (tis ook nog de onderste) die er bekend om staan vrij warm te worden. Geen fan ofzo maar draait zo al een jaar prima.
Staat bijna 24/7 aan.

Heb ze JUIST daar gehangen zodat het onderin de kast bij de cpu niet te warm zou worden..

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/hdd2.jpg

Zo heb ik ze hangen ( en 1 in een 5.25" slot ) kan prima en het is er ook voor bedoeld, 4 7200rpm's zou ik er niet gestapeld in proppen, maar op zich zal het wel willen (mijne worden gekoeld door 2x Delta 80mm MP, prima koelers als je hdd's koel wil houden :Y))

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Kheb 'm daar ook hangen. Gaat goed.

Verwijderd

heb daar boven ook 2 hd's werkt prima nu nog die fans :9

Verwijderd

Ik heb mijn hdd onderin de kast hangen. Ik had nl die ruimte nodig voor een 2e psu. Daar zitten alle fans en een ccfl op aangesloten.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
D'r zijn mensen die d'r als de dood voor zijn dat als je een stomp op de kast geeft dat dat je een HDD gaat kosten

Persoonlijk vind ik dat onlogisch omdat de HDD de klap niet opvangt maar gewoon trillingen door laat lopen (en niet opvangen).

Dus ik vind het alleen maar handig, aangezien je dan ook minder hoeft te stretchen met je IDE-kabels

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 09:27 schreef SONiCB00M het volgende:
D'r zijn mensen die d'r als de dood voor zijn dat als je een stomp op de kast geeft dat dat je een HDD gaat kosten

Persoonlijk vind ik dat onlogisch omdat de HDD de klap niet opvangt maar gewoon trillingen door laat lopen (en niet opvangen).

Dus ik vind het alleen maar handig, aangezien je dan ook minder hoeft te stretchen met je IDE-kabels
:? wat heeft dit er nu mee te maken :?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb er mijn Quantum Plus AS Raid setje hangen, met 2 Sunon fans er achter, en ze blijven lekker fris... :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik hem ook bovenin zitten :)

39

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb er twee bovenin zitten, en twee beneden. beide 7200rpm schijven, in een raid-0 configuratie. bovenin tevens een fan geplaatst. alles blijft lekker koel!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ja ik heb dus mijn 7200rpm diskie al jaren boven de voeding echt geen centje pijn hoor.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Heb zelf daarboven m'n 2 Seagate Cheetah 18LP 9.1GB U2W schijven (10000rpm !!) hangen, met 2 Coolermaster 80mm blazers erop gericht, en aan de voorkant van de kast zo'n Justcooler TT900 in het bovenste 5,25 slot.

Op die manier krijg je een heel aardige windtunnel B-)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Boven of onder, wat maakt het uit :+
(Fantaseer maar een rekje met een paar HDD's :P).

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ehorde/Computer/Computer.jpg

Maar nee dat maakt natuurlijk niks uit waar je ze plaatst..

System specs

Verwijderd

Mijn broer(tje) (Dr_Frickin_Evil) heeft dat ook zo, en dat gaat perfect hoor
Pagina: 1