DAMN! Met waterkoeling is hij minder snel!!

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist waterkoeling gestoken, maar nu krijg ik men CPU niet zo hoog als vroeger. Ook al stuur ik er 2.1 volt door, het helpt niet. De boel is btw volledig koud!!

Met alpha haalde ik 1000 of 1050 met veel voltate.
Met waterblok (heatplate eraf) haal ik maar 950 en op 97x wil windows al nietmeer booten.

Geen idee wat het probleem kan zijn, jullie?

Verwijderd

Is je CPU warmer geworden dan eerst? Misschien zit je blok er niet goed op ofzo.

Verwijderd

misschien is er wat van de core afgebrokkeld :? :(

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heb je (genoeg) hittegeleidende pasta gebruikt? Maakt je koelblok wel volledig contact je processor?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Wat zijn de basisspecs van je proc. wel handig om te vermelden. :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 12:41 schreef Duracell het volgende:
Heb je (genoeg) hittegeleidende pasta gebruikt? Maakt je koelblok wel volledig contact je processor?
hij zegt toch alles is volledig koud!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
wat voor proc is het? pIII slot-1? slot-a? celly slot-1?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• poing
  • Niet online
AMD Athlon 750 met 850 core.

Heb een dun laagje arctic silver gebruikt en het tegen de blok gedrukt met vijsjes. Na een beetje druk uit te oefenen lans de onderkant van de core liep er een klein randje pasta vantussen, wat wil zeggen dat hij vrij goed tege de blok zit.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
En als je je luchtkoeling weer terug zet, is het dan weer goed? Want anders heb je misschien iets beschadigd :'(.

• Dr.Q
Op zaterdag 10 november 2001 12:48 schreef poing het volgende:

Heb een dun laagje arctic silver gebruikt en het tegen de blok gedrukt met vijsjes. Na een beetje druk uit te oefenen lans de onderkant van de core liep er een klein randje pasta vantussen, wat wil zeggen dat hij vrij goed tege de blok zit.
bizar, mijn vorige classic haalde 1076 (800 core) op 2.05 volt met luchtkoeling. (alpha p7125)

ik zou eventueel iets meer pasta gebruiken of je blokje polijsten oid.

Extreme tip:

lijmtang. de bek klem je over blok en achterkant core en dan draai je voorzichtig aan om zo (flink) meer druk op de core te krijgen.

trouwens, hoe krijg jij 2.1 volt over je core heen? ik haal max 2.05 :P (vcore mod?)

Verwijderd

Wat is het verschil in Full load temp tussen de lucht en waterkoeling?

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 12:48 schreef poing het volgende:

Als er artic silver tussen je koeler en het blok uitkomt als je hard drukt zit er echt veel te veel koelpasta op.....
De truuk met koelpasta is namelijk dat het alleen de microscopisch kleine putjes en krasjes op moet vullen. Jij hebt er dus veel te veel opgesmeerd. Ik weet niet of dit het probleem veroorzaakt maar ik zou in ieder geval alles er af halen en opnieuw erop smeren maar dan echt heel weinig :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 12:44 schreef theblueracer het volgende:

[..]

hij zegt toch alles is volledig koud!
Volgens de temp meters of is het blok+water koud?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

als de temperatuur gelijk of lager is dan de luchtkoelingopstelling moet hij iig evenhoog komen tenzij de CPU half kaduuk is oid

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• poing
  • Niet online
Sorry voor de latere reactie, zit op een lan party :-)

Mijn CPU draait nu al een 24u Stressed op 950MHz, moest de core nu kapot zijn... zou hij dit dan nog uithouden zonder crashes?

De waterblok is even warm als het water en is even warm als de lucht temp in de zaal, ik voel totaal geen verschil. De blok is aan de core even warm als aan de achterkant of zijkant.

Ik heb er echt wel weinig pasta stussen gesmeert hoor, just een filterdun laagje over de core. Maar... bij het pressen is het normaal dat er nog een beetje pasta uit komt.

Wat me dwars zit... toen ik de CPU met lucht overclockte kreeg ik crashes en moest ik het voltage verhogen. Hier boot hij gewoon niet in windows op 97(5) en post hij zelfs niet op 1000. Om het even welk voltage ik erop gooi :(

• Dennis
  • Laatst online: 21:58
Op zaterdag 10 november 2001 12:40 schreef Lomu het volgende:
misschien is er wat van de core afgebrokkeld :? :(
Uit dubbele ervaring weet ik dat er dan helemaal niks meer werkt :'( :(

• Dr.Q
ik zou dan even klein beetje meer pasta proberen, smeer de onderkant van je blokkie anders even in ofzow. wat ook zelfs kan is dat de druk op de core niet gelijk is (wat ik al zei over die lijmtang enzow is een redelijk veilige optie mits goed gedaan). ik zou je schroeven (?) even checken die je h2o blok op de core houden.

Verwijderd

misschien iets beschadigt op je mobo??

• irmscher
  • Laatst online: 30-05-2025
heb je niet iets in je bios gewijzigd dan fsb/multiplier?
dat hij daardoor niet meer zover oc-ed wil booten.
of heb je een pci kaart in een ander slot geprikt?
geheugen erbij ?

Verwijderd

kan het nit zo zijn dat je een fan op je mobo moet aansluiten omdat ie het anders niet doet??
kweet nie ik ben nieuw hier

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 10 november 2001 21:47 schreef seadive87 het volgende:
kan het nit zo zijn dat je een fan op je mobo moet aansluiten omdat ie het anders niet doet??
kweet nie ik ben nieuw hier
dan zou de waterkoelingsetup zoals nu ook helemaal niet kunnen werken

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

[NUT]

Heppiedepeppie

Op zaterdag 10 november 2001 20:14 schreef poing het volgende:
Wat me dwars zit... toen ik de CPU met lucht overclockte kreeg ik crashes en moest ik het voltage verhogen. Hier boot hij gewoon niet in windows op 97(5) en post hij zelfs niet op 1000. Om het even welk voltage ik erop gooi :(
Klinkt gek, maar heb je het al eens op de standaard Vcore geprobeert? mijn cpu'tje (een Athlon 1.4Ghz) moest terug naar de standaard waarde toen ik mijn Alpha PAL8045 er op zette en 'em 'underclocked' (10x133) proef draaide... hij had bij mij dus teveel aan vcore om stabiel te draaien...

hij staat nu op 2v om stabiel op 1.5Ghz (10x150) te kunnen draaien, maar underclock ik 'em weer dan ben ik het zaatje...

:? proberen :?

• P.B.
  • Niet online
Heb je Slot of Socket ? Als je Slot hebt, let dan op de je je cache chipjes ook koelt!

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

maar welke temperatuur geeft ie met bv sisoft sandra dan?

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• poing
  • Niet online
Mja ik ga dit even allemaal proberen. Het rare is dat ik geen crashes krijg die wijzen op warmte, gewoon geen boot.

Op lan hoorde ik van iemand dat koper niet zo goed is, ik zou ander materiaal moeten gebruiken. Koper verdeeld warmte goed maar neemt het niet snel genoeg op. Ook zou ik men water dichter bij de CPU moeten bringen, men bodem is redelijk dik.

MAAR koper is toch de beste geleider, buiten zilver dan.

MAAR ik heb een pomp van 1000liter per uur en tunnels van 10mm!!! Die bodem is koud (mijn kamer is vrij koud) Hoe het zit juist onder de CPU weet ik natuurlijk niet.

MAAAR! Als ik men PC juist opzet moet hij toch wel booten? Dan is de boel 15°C.

Ik weet het niemeer, ik ga jullie tips es proberen.

• poing
  • Niet online
GEVONDE! Bij het veranderen van koeling had ik men bios geflashed, daar staat een Level2 cache divider in (vroeger gebruikte ik een proggy).

In de bios staat hij op 1/3 maar WCPUID zegt 2/5, vandaar dat 380MHz de max was voor de chips en dat de CPU niet hoger wou.

Kut bios :-/

• poing
  • Niet online
Oké bios was dus volledig brak :-/ Asus 1007 met Cache fix ging wel :-) Als iemand een cache fix wil, let me know.

Waterkoeling is wel leuk, je hoort em niet en hij draait op kamer temp. Radiator fans op 7v, geen reservoir. Ik haal 50MHz meer dan met lucht, maar dat komt omdat de multiplier op max staat en PCI ook :-(

Echt een aanrader!!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 00:07
Mooi dat het opgelost is :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op maandag 12 november 2001 20:34 schreef Phreak het volgende:
Mooi dat het opgelost is :)
dat vind ik nou ook :) * m-m heeft weer wat van het topic opgestoken