kernel updaten zinnig?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
ik heb sinds gister Red Hat 7.2 draaien en daarmee de weg van Linux ingeslagen. ik ging eens op zoek naar kernel info en blijkbaar draait RH 7.2 met 2.4.7-10. nou wat bedoelen ze nou met dat 7-10? 2.4.7 kan ik me wel voorstellen.

vervolgens ging ik in de meuktracker kijken en de laatste kernel update is al 2.4.20.

is het zinnig om mijn kernel te updaten?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als alles goed draait niet, maar ik geloof dat in jouw versie nog de "oude" VirtualMemory manager zit, dus zou je een update kunnen doen ... maar goed, als je geen echte problemen hebt en alles draait soepel, waarom?

Die -10 is geloof ik een soort tussen "build", dus er is iets gewijzigd t.o.v. 2.4.7 maar het wordt nog niet 2.4.8 genoemd...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 10 november 2001 11:44 schreef Kaap het volgende:
ik heb sinds gister Red Hat 7.2 draaien en daarmee de weg van Linux ingeslagen. ik ging eens op zoek naar kernel info en blijkbaar draait RH 7.2 met 2.4.7-10. nou wat bedoelen ze nou met dat 7-10? 2.4.7 kan ik me wel voorstellen.
Een kernel-compileren gaat niet in een keer goed, dus noemen ze de eerste kernel die ze maken 2.4.7-1 , de volgende 2.4.7-2 etc... Tenminste, dat stel ik me er altijd bij voor :-)
Of ze hebben in 2.4.7-2 een patch vergeten, en brengen dus
2.4.7-3 uit...
vervolgens ging ik in de meuktracker kijken en de laatste kernel update is al 2.4.20.
Je hebt zien staan : 2.2.20 volgens mij, de laatste kernel is trouwens 2.4.14
is het zinnig om mijn kernel te updaten?
In een van de laatste kernels, hebben ze een lek geicht, dus officieel is het wel nodig om een nieuwe kernel te bouwen. Maar iets zegt me, dat Mandrake die kernel wel voorgecompileerd heeft staan, en dat je die dus beter kunt nemen...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• JeroenNietDoen
heel erg bedankt. ik heb van een vriend een beschrijving gehad hoe de kernel te updaten. ik zal hem in de loop van de dag updaten.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zou het erg knap van je vinden als het je lukt om je kernel te updaten als je pas gister bent begonnen met 'Linux'. Ik raad je dan ook aan eerst beter het OS te leren kennen en dan pas aan kernel updating te gaan denken.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Redhat heeft zelf al een update uitgebracht voor 2.4.9
Het gedeelte achter het streepje (bv -10) geeft de build van de RPM aan. Bijvoorbeeld als er een patch is toegevoegd, of iets aan het build script gewijzigd is.

• JeroenNietDoen
Op zaterdag 10 november 2001 12:30 schreef x-wolf het volgende:
Ik zou het erg knap van je vinden als het je lukt om je kernel te updaten als je pas gister bent begonnen met 'Linux'. Ik raad je dan ook aan eerst beter het OS te leren kennen en dan pas aan kernel updating te gaan denken.
nou, ik 2 vrienden die heel erg bekend zijn, 1 van hun heeft helemaal uitgetypt wat ik moet doen om te updaten.

plus dat Linux niet op mijn primaire bak staat dus als er wat misgaat, dan kan ik terug naar de oude kernel via Lilo en anders gooi ik RH er opnieuw op.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 10 november 2001 15:06 schreef Kaap het volgende:
plus dat Linux niet op mijn primaire bak staat dus als er wat misgaat, dan kan ik terug naar de oude kernel via Lilo en anders gooi ik RH er opnieuw op.
Je weet toch wel, dat 'Windows-mentaliteit' geen zin heeft bij Linux ? :-)

Als jij je kernel verkloot, weten wij vast wel een paar commando's waar je dat mee kunt oplossen, zonder RH helemaal opnieuw te installeren :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

graag ook volledig uitleg hoe kernel updaten doen?
kan email sturen naar xtz@telenet.be ?

groetjes
Tommeke

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 22:25
zo werkt het niet he? Wat heb je zelf al uitgezocht?

make menuconfig
make dep
make modules
make modules_install
make
make install

en dan je lilo aanpassen. Zo, jij kan verder :Z

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Zinnig? Ligt aan de hardware die je gebruikt.. en zoals eerder gezegt zullen er in nieuwe kernels minder (geen) bekende security issues hebben...

Kernel installen:
urpmi kernel

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 26-11-2005 18:34 ]

iRacing Profiel

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Dudes, deze topic is uit 2001 :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Dit is een oud topic. Voor je eigen vragen graag een eigen topic openen. Voordat je dat doet wordt wel verwacht dat je de FAQ doorneemt en de search gebruikt.

Deze gaat dicht.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.