Toon posts:

Creative AudioPCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Turbo moederbordje, met een Creative AudioPCI ES1371, ES1373 WDM geluidskaart erin.
Geen geluid echter, in het hardware-profiel wordt ie wel herkend, maar op een of andere manier pakt ie de drivers niet.
Hetzelfde geld voor mijn PCTV video/tv kaart.
Wie weet raad of een goede site voor drivers? (ik probeerde een installer van Creative, maar nada...)
Dank!!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer eens wat te knoeien met de PCI/BIOS/IRQ instellingen, misschien helpt dat... en als Windows de drivers niet pakt, is het vaak gewoon zo dat je de verkeerde drivers probeert...

Vreemd blijft dat je TV kaart het ook niet doet, al hoeft dat natuurlijk niet dezelfde oorzaak te hebben...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

OP een MSI K7T Turbo zit een VIA AC97 codec onboard, geen Creative dus.

Murphy was an optimist

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Deze verwijzing wijst naar een SB128 PCI met een Ensonic chip er op.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

AAhh een losse PCI Soundkaart erin ......

JE kan in de registry gaan zoeken naar "PCI multimedia audio". Hierbij zie je een ID string staan. VEN_***&DEV_*****&SUBSYS******** . Als je drivers hebt (zie daar de .inf bestanden van) waarbij de nummers VEN_**** en de nummers achter DEV_**** hetzelfde zijn als in de registry. En dus alleen de SUBSYS_******** nummers zijn anders kan je deze gewoon aanpassen in de .inf fiel en het werkt wel !

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 13:44 schreef GoGoHaRrY het volgende:
OP een MSI K7T Turbo zit een VIA AC97 codec onboard, geen Creative dus.
Klopt, maak dat is een zuig-ding, zo'n pci SB'tje is 10x beter

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:29

Floor-is

5.2

Op zaterdag 10 november 2001 15:56 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

Klopt, maak dat is een zuig-ding, zo'n pci SB'tje is 10x beter
Doed!

Heb je nou een SB erin gezet of niet? Want dat is nog steeds niet echt duidelijk...

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 16:00 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Doed!

Heb je nou een SB erin gezet of niet? Want dat is nog steeds niet echt duidelijk...
In het bios on-board modem en SB en ander audio-geneuzel (midi geloof ik) uitgezet en gewoon een PCI (die Creative dus) erin gefrot...
Pagina: 1