Toon posts:

Snelste processor voor Abit K7(geen raid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu de HCC-dagen er aan komen wil eventueel mijn zelf in elkaar gezet systeem upgraden. Er zit een Abit KT7(geen raid) moederbord in, met een Duron 800MHZ processor. Die processor zou ik eventueel willen vervangen door een snellere. Wie weet wat dit moederbord maximaal aan kan?(gekocht op de HCC vorig jaar).

Ik heb uiteraard de search geprobeerd en als ik zoek op ABIt, dan krijg ik 34 pagína's. Ik heb daar wel even in gekeken en zag o.a. een site van abit voor nieuwe BIOS.
ftp://ftp.leo.org/pub/comp/general/devices/abit/. In de directory voor KT7 bios staan echter verschillende files(kt73.exe, kt73c.exe, kt74a.exe etc.). Er staat ook een index.htm in, maar die is in het chinees of zo en dat is een taal die ik niet goed beheers. :)

Ik zelf denk dat ik een BIOS-update moet doen en dan een snellere processor kan installeren. Mijn vragen: welke BIOS moet ik installeren, hoe doe ik dat en waar download ik die en welke processor kan ik maximaal gebruiken in dit moederbord(bedoel dus welke processor met de hoogste snelheid. Ik overclock overigens niet).

Als iemand een topic hierover weet en die hier even post, dan ben ik ook heel tevreden.

Bijvoorbaat dank.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 11:00 schreef dennisdotcom het volgende:
hmmmmmmmmz
Dat is snel. Een heel informatieve site in een normale taal. Ik maak eruit op dat je maximaal Athlon 1,4 op een KT7 kunt zetten.
KT73R.EXE
Update BIOS code.
Enhance ISA PnP compatibility.
Enhance SCSI adapters compatibility.
Add 1400(133) Athlon support for KT7A/KT7A-RAID.
Add new option "1200 above" for high speed Athlons with 100FSB. KT7 / KT7-RAID / KT7A / KT7A-RAID / KT7E only support 1.4G(100) Athlon with L1 bridges disconnected. Check L1 before you buy a CPU please!
Wel even letten op die L1 brug.

Bedankt, ga die site een keer op m'n gemak lezen. Ga nu naar buiten, zit de hele week al achter een computer op m'n werk.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Op zaterdag 10 november 2001 11:15 schreef rara het volgende:
Dat is snel. Een heel informatieve site in een normale taal.
Misschien wel de officiele Abit site ;)

Verwijderd

Als het de Abit KT7 met VIA133 (non A) is dan kan je maximaal een TB1400 met 200 FSB hierop laten draaien.
Dit heeft mijn broertje namelijk

Verwijderd

eeN TB 1,3 Ghz gaat er zeker in, en heel misschien ook een 1,4 Ghz alhoewel daar geen multiplier voor is. Misschien dat je na een biosupdate de multiplier 5 als 14 kunt gebruiken. Heb hier na tevredenheid een 1,2@1,31 Ghz draaien. FSB van 109 en standaard multiplier van 12.
Pagina: 1