Nieuwe drivers XFire --> géén geluid Rear

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Adjes: Ik ben op de hoogte van dit topic: [topic=304157/1/25] alleen dit betreft een veel specifiekere vraag die daar misschien over het hoofd wordt gezien, en er ook eigenlijk niet tussenpast.

Met de nieuwe drivers word gewoon de "rear" uitgang op de geluidskaart niet aangesproken. ALs je de boxen netjes op "Vier Luidsprekers" zet krijg je alleen geluid uit de "front".

Als we hier de "rear"-boxen testen doet hij het overigens wel:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/DMX1.jpg
Het is dus een probleem in de drivers, en niet in de kaart (omdat je de rear wel kan testen).

Wie heeft een oplossing, of moeten we weer terug naar de Gamesurround drivers die het wel doen :(

Ik draai Win2k voor de duidelijkheid.

Edit: Dit probleem is alleen bij MP3 & WAV. Gewone cd's speelt hij wel af op 4 luidsprekers, MP3z & DVD's dus niet :'(

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik kwam de nieuwe drivers net tegen op de terratec site
en wilde ze meteen al gaan proberten.
Ik begrijp uit jouw posting dat er nog het een en ander aan mankeert, ik vond het build nummer al zo laag en krijg langzaam het idee dat ze alleen de interface van het controlpanel aan gepast hebben.

Welke versie van de drivers heb je geiinstalleerd, het volledige pakket of de kleine versie (zonder de soundbanken) het lijkt me stug dat er verschil in zit maar met terratec weet je het maar nooit.

Die hercules drivers zijn ook niet helemaal tof (ik gebruik winxp prof) want in tegenstelling tot een heleboel lotgenoten hier heb ik dus rechtsachter geen geluid.

Dus wat is nu wijsheid?

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
Hmmm, ik zal het dan maar bij de hercules drivers houden, deze werken in iedergeval perfect !!! (XP prof.)

Verwijderd

ik heb vanmorgen die terratec xp drivers geinstalleerd en ze doen het perfect! heb alleen maar 2 speakers ipv 4

enige wat ik niet voor elkaar krijg is om m'n logitech stuurtje werkend te krijgen in xp... nu met die terratec drivers doet hij het nog steeds niet :'(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem hier, maar ff wat kabeltjes omgewisseld. Mijn TV zat op front en mijn boxen op rear.

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Uh??

RDK_NL, je draait win2k en je hebt zo'n configmenuutje??
Ik doe ook 2k maar ik heb het oude menu. Hier mist gewoon de optie voor quadrofinische luidsprekers. Ik zal het wel niet goed geinstalleerd hebben, twee versies door elkaar ofzo, maar het maakt duidelijk dat er gewoon maar 2 speakers gebruikt kunnen worden. Ik ga dus gewoon terug naar de oude drivers.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 13:38 schreef B2000.5 het volgende:
Uh??

RDK_NL, je draait win2k en je hebt zo'n configmenuutje??
Ik doe ook 2k maar ik heb het oude menu. Hier mist gewoon de optie voor quadrofinische luidsprekers. Ik zal het wel niet goed geinstalleerd hebben, twee versies door elkaar ofzo, maar het maakt duidelijk dat er gewoon maar 2 speakers gebruikt kunnen worden. Ik ga dus gewoon terug naar de oude drivers.
Ja, ik heb zo'n config menuutje, je moet namelijk niet alleen de nieuwe drivers downloaden, maar ook het nieuwe control-panel!

20*350ZO45°

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

oh, dat heb ik dus niet gedaan. Maar dat de optie in het oude geval is weggehaald zegt dus genoeg.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kick /\/\

is het iemand al gelukt?
Op zaterdag 10 november 2001 13:31 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem hier, maar ff wat kabeltjes omgewisseld. Mijn TV zat op front en mijn boxen op rear.
kan ik hieruit concluderen dat je nu wel uit alle 4 de boxen geluid hebt?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 08:13 schreef lester het volgende:
kick /\/\

is het iemand al gelukt?
[..]

kan ik hieruit concluderen dat je nu wel uit alle 4 de boxen geluid hebt?
Nee, daar mag je dat niet uit concluderen. Ik heb 2 stereo's op mijn kamer (sony voor front & B&O voor rear) Ik kan dat moeilijk om gaan wisselen, want dan komt het geluid uit de verkeerde speakers. De geluidstest doet het gewoon wel goed op front-en-rear, dus het is gewoon een zwaar buggy-driver :( Ik ga vanmiddag terratec bellen als de Helpdesk open is, en dan ga ik nu weleens effe boos zijn. Ik ben erg rustig altyd bij terratec, maar drivers maken kunnen ze dus echt niet, ze zijn altyd wel buggy.

Edit: Alsof het nog niet erg genoeg is, gaat nu mijn geluidskaart ook nog ontzettend stotteren (allemaal plopjes, net of het slecht geripte MP3z zijn :'( )

20*350ZO45°

Verwijderd

ik heb de nieuwste controlpanel bij de t.net meuktracker gedownload en geinstalleerd... en volgens mij werkt het achterkanaal weer

update: het achterkanaal heeft het even gedaan... kwam echt geluid uit! alleen test het nu nog een keer en nou werkt het weer niet... snap er geen hol van :(
Pagina: 1