PC fucked up

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik heb een major probleem, bijna het ergste wat een tweakertje kan overkomen, mijn pc start niet meer op:
ik heb een duble boot van linux mandrake 8.1 en windows 2000 servers pack 2... nouja dat HAD ik omdat mijn pc bij het opstarten niet veel verder komt dan de bios: laatste wat ik zie is dat ie de cd-spelers verivieerd en dan verschijnt de text LI in het beeld en dat is alles :'( een opstart diskette er in gooien werkt niet want dan gebeurd er nog nix...
Dus mijn bios flashen kan ook niet :(
* himlims_ need HELP

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
hoezo werkt een opstart diskette erin gooien niet ?
Staat de bootsequence wel goed ?

brw. dat ie bij LI blijft hangen wil vaak zeggen dat lilo niet op het begin van de HD staat.

Verwijderd

is de hdd misschien kapot, niet goed aangesloten of niet herkent? doe anders (werkte bij mij) een cmos clear en kijk of het dan lukt!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Een mogelijke oplossing leek mij om mijn eerste HD (master) volledig te formateren (bij een vriend omdat het bij mij niet lukt) en dat cemos of zo iets van jou KAN ik niet doen omdat ik helemaal nix kan doen een bootdisk er in werkt neit die detecteert ie niet, dus ik kom helemaal niet in DOS

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

LI is een vaak voorkomend probleem... helemaal nix aan de hand... niet :'(
Gewoon de Mandrake cd er weer in doen en gelijk bij de installatie op het Bootloader kopje drukken. Of als je al wat meer ervaring hebt:

Open je bij de installatie een andere terminal:

ctrl-alt-F2

mkdir /harddisk
mount /dev/hda /harddisk
cd /harddisk/sbin
./lilo -v

gaat lilo er opnieuw overheen. (verbeter me als ik het fout heb)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 10:53 schreef Scarecrow het volgende:
Een mogelijke oplossing leek mij om mijn eerste HD (master) volledig te formateren (bij een vriend omdat het bij mij niet lukt) en dat cemos of zo iets van jou KAN ik niet doen omdat ik helemaal nix kan doen een bootdisk er in werkt neit die detecteert ie niet, dus ik kom helemaal niet in DOS
cmos clear is niets in DOS, dit is een reset van de bios. kijk maar in de manual hoe dat moet.

En als je ff in de bios de volgorde van booten(niet die varende dingen :P) veranderd , diskette - cd - HD.

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

heb je nog belangrijke data op je hd staan?
en welk filesystem heb je geinstaleerd?

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
laat ik het zo zeggen ik heb nix gebackup was ik vanplan om dit weekend te gaan doen en ja d'r staan belangrijke dingen op, levels voor SAS (mod UT), werkstukken / projecten voor dit school blok, source van verschillende homepages etc.
dus ik MAG niets kwijt raken

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 07:18
als de bootdisk(ette) niet werkt.. kan zijn dat je bios niet ingesteld staat om te kijken op het diskettestation of daar bootable spul op staat. Is meestal in te stellen in de advanced options van de bios. En in het geval dat je de mandrake cd wil gebruiken voor bootup, kies je daarin dus dat 'ie de cdrom moet pakken (mits dit ondersteund wordt door de bios.. maar dan moet je compu wel niet zo nieuw zijn :) )

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 10:55 schreef Skinkie het volgende:
LI is een vaak voorkomend probleem... helemaal nix aan de hand... niet :'(
Gewoon de Mandrake cd er weer in doen en gelijk bij de installatie op het Bootloader kopje drukken. Of als je al wat meer ervaring hebt:

Open je bij de installatie een andere terminal:

ctrl-alt-F2

mkdir /harddisk
mount /dev/hda /harddisk
cd /harddisk/sbin
chroot /harddisk
./lilo -v

gaat lilo er opnieuw overheen. (verbeter me als ik het fout heb)
Denk dat deze nodig is maar misschien dat het zonder ook wel werkt, door deze actie raak je geen data kwijt.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 18:40

riffey#4

aka Beever#4

Als je LI van LILO te zien krijgt is je PC nog niet stuk.
Want als je dat ziet gaat er iets mis NADAT je PC is gaan booten.
Zonder HD en met een kapotte PC krijg je LI ook niet te zien.
Tot zover het goede nieuws.
Het slechte nieuws:
ik weet niet hoe je het oplost, ben al jaren Linux newbie.
Ik weet wel dat het aantal letters van LILO inhoudt wat er gebeurt.
Dus: alleen L: er is dit gebeurd. LI, stapje verder. LIL weer een stapje verder.
Heb het ooit wel eens gehad.
En wat de anderen ook al zeggen klopt:
booten vanaf flop zou moeten werken.
Opnieuw Linux installeren ook....
Pagina: 1