Als ik hier zo is goed kijk zie ik dat iedereen die een gat zaagt in z'n kast dat met een dremel doet of zoeits van een ander merk .... nou vraag ik me af hoeveel schijfjes jullie wel niet verslijten op een flink raam !!
.... ik heb het 1 keer geprobeert met een dremel en heb van die super dure schijfjes gekocht die in 5 min allemaal helemaal op waren toen ik nog niet een op een kwart was
met een decoupeerzaag (schrijf ik het zo goed
)gaat het allemaal 1000x makkelijker sneller en mooier. alleen moet je dan wel zorgen dat je hele fijn getande zaagjes heb en een GOEDE decoupeerzaag die een gelijk toerental blijft houden want anders dan slaat ie vast en dan heb je van die uitstekende punten aan je kast
misschien eigenlijk ook wel een leuk idee ...
welke schijfjes 
die extra heavy van ong 20-30 in een pakje zijn brak idd
die met glasvezel versterkte, 5 in een pakje, zijn wel sterk
en je moet gewoon het toerental niet te hoog houden, dan gaat het goed hoor
en dremel is gewoon veel preciezer als zo een ding
die extra heavy van ong 20-30 in een pakje zijn brak idd
die met glasvezel versterkte, 5 in een pakje, zijn wel sterk
en je moet gewoon het toerental niet te hoog houden, dan gaat het goed hoor
en dremel is gewoon veel preciezer als zo een ding
Pcies... Die met glasvezel 0wnen 
Oh ja en als je plastic gaat dremelen: hou het toerental laag
(Plastic smelt makkelijk
)
Oh ja en als je plastic gaat dremelen: hou het toerental laag
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
Ik heb een blowhole gemaakt met een decopupeerzaag voorzien van een fijne houtzaag. ca 30sec zagen
Het werkte perefect.(wel ff goed vasthouden
)
De kast was trouwens een aopen hq08.
Het werkte perefect.(wel ff goed vasthouden
grote gaten doe ik ook met de decoupeerzaag, maar kleine dingen of afwerken met de dremel
En je moet beetje bij beetje dremelen. Als je aan een lang stuk, in een keer doorgaat, heb je kans dat je schijfje in 5 stukken breekt en dat die stukken met 6 a 7 duizend toeren worden weg geschoten (oppassen voor je ogen en andere lichaamsdelen dus).
Dus: geduld hebben, dan gaan ze ook iets langer mee en je krijgt een mooier resultaat.
Dus: geduld hebben, dan gaan ze ook iets langer mee en je krijgt een mooier resultaat.
Verwijderd
zijn er geen diamand slijpjes voor op een dremel?
want op mijn slijptol gaat 1 diamand schijf errug lang mee
want op mijn slijptol gaat 1 diamand schijf errug lang mee
Je moet idd. diamantschijfjes hebben, heb zelf 30 (
) 420 Heavy Duty versleten.....schiet niet op dus.....al is het een vrij ingewikkeld logo (binnenkort te zien in deze groep)
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
diamant zijn wel goed, gaan lang mee, maar voor een mod niet zo geschikt, ze slijten niet snel, maar ze breken wel makkelijk
en met een bochtje, dan gaat dat te makkelijk
en als dat ding breekt, breek je wel 40 piek doormidden
dus, liever wat meer en iets goedkopere, dan die dure die makkelijk breken
en met een bochtje, dan gaat dat te makkelijk
en als dat ding breekt, breek je wel 40 piek doormidden
dus, liever wat meer en iets goedkopere, dan die dure die makkelijk breken
Uhm, volgens mij houd jij je dremel dan wat te schuin of zo. Ik kan altijd erg lang toe met mijn schijfjes... eeen heel raam met 4 schijfjes.... Aopen kast..Dus dik metaal..
Met een houtzaagje door 1MM dik metaal???? Dat gaat toch nooit lukken? Of bedoelde je de plastic voorkant?Op zaterdag 10 november 2001 10:49 schreef ureal het volgende:
Ik heb een blowhole gemaakt met een decopupeerzaag voorzien van een fijne houtzaag. ca 30sec zagen
Het werkte perefect.(wel ff goed vasthouden)
Als je niet te diep erin zaagt en er niet te hard op duwt gaan ze best lang mee hoor (gewone 420's).
hmm nou ik had dus die glasvezel troep gekocht en ook die waren in een mum van tijd weg
die dremel is volgens mij alleen maar makklijk om het geheel een beetje af te werken ..
Verwijderd
Na 3 92 mm en 1 80mm blowhole heb ik nog geeneens een half "glasvezel schijfje" opgebruikt... Ligt toch echt aan jouw manier van slijpen denk ik.... Niet teveel druk, niet schuin houden en niet in 1 keer door het metaal heen willen.Op zondag 11 november 2001 17:31 schreef MoSc2001 het volgende:
hmm nou ik had dus die glasvezel troep gekocht en ook die waren in een mum van tijd wegdie dremel is volgens mij alleen maar makklijk om het geheel een beetje af te werken ..
Ik heb gewoon me zijcase aan me pa gegeven en die heeft ut gewoon ff op zijn werk met een CNC vrees even uitgevreest!
ziet er nog es mooi uit ook
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
helaas hebben we niet allemaal zo'n pa 
op m'n kast heb ik ook een leuk aantal schijfjes verslepen.
op m'n kast heb ik ook een leuk aantal schijfjes verslepen.
ik heb vandaag mn kast met een decoupeerzaag bewerkt..(hij is nog niet klaar plaatjes volgen spoedig) ging veel beter dan met een dremel. (heb ik mn vorige mod mee gedaan)maar als je grote stukken moet doen is een decoupeerzaag fijner. ik heb een fijn ijzerzaagje gebruikt. en die is naar een flink gat nog gewoon goed.. en je moet natuurlijk wel een redelijke decoupeerzaag gebruiken.
Verwijderd
dremelen is leuk
ga binnen kort nieuwe computer kopen
en dan ga ik het logo van gigi eruit dremelen
ga binnen kort nieuwe computer kopen
en dan ga ik het logo van gigi eruit dremelen
Jullie kunnen gewoon niet met een Dremel met bijbehorende glasfiber 32mm schijfjes overweg:'(. Ik heb een UT logo uit mijn kast gedremeld
met 1 enkel schijfje (
) wat al vaker is gebruikt en waar dus al een millimeter of 2 af was!
Dat logo van mij is GROOT! ongeveer 20 á 22 cm groot.
Het is echt geen geintje. Het probleem is alleen dat je echt superrustig moet dremelen en niet in 1 keer door het materiaal heen moet gaan. Slijp er gewoon telkens een dun laagje af en je vfiberschijfje gaat 4x zo lang mee
Duurt wel lang als je het goed wilt doen
, maarja, het resultaat mag er zeker wezen
Dat logo van mij is GROOT! ongeveer 20 á 22 cm groot.
Het is echt geen geintje. Het probleem is alleen dat je echt superrustig moet dremelen en niet in 1 keer door het materiaal heen moet gaan. Slijp er gewoon telkens een dun laagje af en je vfiberschijfje gaat 4x zo lang mee
Duurt wel lang als je het goed wilt doen
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Verwijderd
Ik hoop het wel voor hemOp zaterdag 10 november 2001 19:35 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
[..]
Met een houtzaagje door 1MM dik metaal???? Dat gaat toch nooit lukken? Of bedoelde je de plastic voorkant?
Ik heb voor mijn InWin Q500 gewoon die standard issue van de Gamma gebruikt. Heb nu 5 blowholes gemaakt en zo'n 10-15 schijfjes gebruikt. Vooral die InWin kast die is dik metaal, een tweede kast ging als mes door boter heen met een stuk of 2 schijfjes.
Je moet echt dat ding het werk laten doen, zodra je drukt gaat ie heeeel snel stuk
Verder koste die van mij 17,- voor 50 stuks ofzo, dus het boeit me ook niet echt. Logo zal wel meer schijfjes kosten, maar dat vindt ik zelf toch geen pan
Je moet echt dat ding het werk laten doen, zodra je drukt gaat ie heeeel snel stuk
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Voor het Dremelen in metaal (pc kasten etc.) moet je de dremel op maximaal toerental zetten en gebruik maken van die fiber schijfjes.
Voor mijn UT logo (+/- 22cm diameter) heb ik dus de fiber schijfjes gebruikt op 33.000 toeren per minuut (RPM)
Resultaat: 1 schijfje opgebruikt
Voor mijn UT logo (+/- 22cm diameter) heb ik dus de fiber schijfjes gebruikt op 33.000 toeren per minuut (RPM)
Resultaat: 1 schijfje opgebruikt
En dan bedenken dat ik zo'n dikke zware Compaq-kast heb.
Zo'n kast die je als desktop of tower model kunt gebruiken
Valt mee idd.. je moet echt laten zagen he.. als je gaat douwen op dat ding vliegen de brokken je zo om de oren.. wat kosten die schijfjes en where to buy?Op maandag 12 november 2001 10:45 schreef muldereric het volgende:
En dan bedenken dat ik zo'n dikke zware Compaq-kast heb.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Had die van Dremel Nr. 409 gekocht: 36 schijfjes voor 16 piek.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
6mm plexie werkt bij mij het beste op 13000 toerenOp zaterdag 10 november 2001 10:45 schreef crashoverride het volgende:
Pcies... Die met glasvezel 0wnen
Oh ja en als je plastic gaat dremelen: hou het toerental laag(Plastic smelt makkelijk
)
Ik ben dus ook van plan wat gaten in mn kast te maken, maar nu zag ik bij het gereedschap van mn pa een doosje liggen dat op een Dremel-set leek, maar het was van het merk Kinzo.
Nu weet ik dat Kinzo over het algemeen wel goed spul maakt, maar heeft iemand ervaring met zo'n ding?
Nu weet ik dat Kinzo over het algemeen wel goed spul maakt, maar heeft iemand ervaring met zo'n ding?
Verwijderd
schijnt na dremel het beste te zijn heb ik gehoord
maar schiet me er niet op lek
maar voor mij only dremel
maar schiet me er niet op lek
maar voor mij only dremel
Verwijderd
JAH!!
ik heb ook zo'n kinzooi geval en dat gaat perfect, alleen die flexible as is klote en ik zou ff dremel schijfjes kopen...maar de machine zelf doet het perfrct ....
ik heb ook zo'n kinzooi geval en dat gaat perfect, alleen die flexible as is klote en ik zou ff dremel schijfjes kopen...maar de machine zelf doet het perfrct ....
Verwijderd
ik heb gehoord dat je dremel onderdelen op al die machines kan doen
en dremel heeft de beste onderdelen dus give it a try
en dremel heeft de beste onderdelen dus give it a try
Jah, dremel schijfies kan ik wel op mn werk flink goedkoop krijgen, dus zal het weekend eens proberen
Wat is er mis met een decoupeerzaag??? Bij Karwei 2 metaalzaagjes gekocht met fijne tandjes ala 15 gulden, keb al 2 gaten gezaagd in mijn case, maar mijn eerste zaagje hoeft er nog niet af hoor mensen. Dremel is volgens mij alleen handig als de buurman hem heeft, want er is natuurlijk wel eens een keer wanneer de Dremel handiger zou zijn, maar over het algemeen moet je gewoon gereedschap gebruiken die speciaal voor de klus gemaakt zijn.
AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB
Verwijderd
hih ik kwam met me gaten zaag niet door me kap heen dat ding was binne 2 minuten helemaa vierkant terwijl een dremel er als boter door heen glijdOp zaterdag 10 november 2001 19:35 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
[..]
Met een houtzaagje door 1MM dik metaal???? Dat gaat toch nooit lukken? Of bedoelde je de plastic voorkant?
Pagina: 1