[SpeedTouch] Bridgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Hoi ik heb een vraagje over mijn modem, er zijn eigenlijk nu 2 manieren om te connecten met het internet via mijn SpeedTouch Semi-Pro:

a) Met behulp van een VPN connectie.

b) Door de modem als nat/router te laten isntellen.

Nou heb ik met beide methoden een probleempje, namelijk:

a) VPN: Door een (vreemde) bug met Windows XP krijg ik ping spikes (tot 100ms) in Q2 als ik een toets indruk (welke toets maakt niet uit dus het heeft niet echt te maken met datatraffic.In Quake3 heb ik bv. nergens last van) Dit heb ik alleen met een VPN connectie, niet als me modem als router/nat draait.

b) NAT/ROUTER: Programma's zoals GameSpy kan ik niet meer gebruiken, omdat bij grote pings mijn verbinding soms een minuutje 'doodvalt', FTP moet persé in PASV (en PASV naar PASV connecten gaat niet) en het hele Netwerk moet op 10Mbit draaien omdat ik geen Switch heb.

Goed nou mijn echte vraag, nu heb ik in het Modem een pagina gezien die heet "Bridge", is dat ook een manier van connecten? Zoja, hoe werkt het en hoe stel ik het in? Zo nee, wat is het dan? :z

• Aphax
*schop*

ik kon niet eens iets vinden op google :(

• Aphax
Niemand?:(

Verwijderd

Je kunt je modem zo instellen dat hij direct een IP toekent aan je NIC, dus niet de nadelen van VPN en ook niet van router.
Je kunt hem dan niet gewoon aan een hub hangen, maar dat wilde je zo te horen ook niet.
Om hem zo in te stellen moet je hem eerst instellen als router en dan onderstaande handleiding volgen.
Is geschreven door Byteripper, maar die staat helaas niet meer op zijn site.

<hr><FONT color=#000000 size=2>Ik heb eindelijk uitgevonden hoe je gebruik kunt maken van de Home naar Pro tweak zonder NAT =)).<BR>Dit werkt wel met slechts 1 PC tegelijk, maar heeft als voordeel dat uw netwerkkaart "direct" op internet zit, en dan ook het internet-IP heeft.<BR>Dit is een geupdate versie die altijd moet werken.<BR><BR>Enkele voordelen van deze tweak:<BR>
  • <LI>U zit nu echt "direct" op internet zonder tunneling of gateway. <LI>U kunt FTP-en in de niet-"passive" mode. <LI>Tracert (Trace Route) werkt weer. <LI>NAT is uitgeschakeld waardoor applicaties die niet compatible zijn met NAT ook werken. <LI>Al het verkeer komt direct in uw PC. Geen gedoe meer met NAT-tabellen ed. </LI>
Belangrijk!: Zorg ervoor dat u de <A href="http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=4" ?>Home naar Pro tweak</A> heeft gedaan.<BR>Ga als volgt te werk om deze tweak voor elkaar te krijgen:<BR><P>Stap 1 - Configureren van modem:</P>
  • <LI>Open een browser en surf naar het IP van uw modem, bijvoorbeeld <A target=_new href="http://10.0.0.138/">http://10.0.0.138/</A>. <LI>Verwijder in PPP danwel PPTP alle verbindingen. <LI>Ga naar "[b]Phonebook[/b]". <LI>Voor daar de volgende gegevens in: </LI>
<CENTER><TABLE border=1><TBODY><TR><TH align=middle width=100>Name </TH><TH align=middle>VPI </TH><TH align=middle>VCI </TH><TH align=middle>Type </TH><TH align=middle>Usage </TH><TH align=middle>Action </TH></TR><TR><TD align=middle width=100>DHCP_Spoof</TD><TD align=middle>8</TD><TD align=middle>48</TD><TD align=middle>ppp</TD><TD align=middle>configured</TD><TD align=middle>-</TD></TR><TR><TD colSpan=6>Use input fields below to add a new entry</TD></TR><TR><TD align=middle><INPUT maxLength=15 size=15 name=5></TD><TD align=middle><INPUT size=4 value=8 name=6></TD><TD align=middle><INPUT size=4 name=7></TD><TD align=middle><SELECT name=8> <OPTION value=0 selected>bridge</OPTION> <OPTION value=1>ppp</OPTION> <OPTION value=2>cip</OPTION> <OPTION value=3>pptp</OPTION></SELECT></TD><TD align=middle>-</TD><TD align=middle><INPUT type=image height=16 width=64 src="direct_bestanden/add.gif" border=0 name=9></TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER>
  • <LI>Kies "[b]Apply[/b]". <LI>Kies aan de linkerkant voor "[b]PPP[/b]". <LI>Kies bij de DHCP_Spoof verbinding voor "[b]Config[/b]. <LI>Voer de volgende gegevens in: </LI>
<BR><DIV align=center><CENTER><TABLE border=1><CENTER><TBODY><TR><TH colSpan=2>Authentication</TH></TR><TR><TD><CENTER><TABLE><TBODY><TR><TD align=right>User :</TD><TD align=right><INPUT value="gebruikersnaam provider" name=11> </TD></TR><TR><TD align=right>Password :</TD><TD><INPUT type=password value=********** name=12></TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER></TD></TR></CENTER></TBODY></TABLE><BR><TABLE border=1><CENTER><TBODY><TR><TH colSpan=4>Routing</TH></TR><TR><TD><CENTER><TABLE><TBODY><TR><TD align=right colSpan=2>Connection Sharing</TD><TD align=left colSpan=2><SELECT name=15> <OPTION value=1>Only Me</OPTION> <OPTION value=2 selected>Everybody</OPTION> <OPTION value=3>My net only</OPTION></SELECT></TD></TR><TR><TD align=right colSpan=2>Destination networks</TD><TD align=left colSpan=2><SELECT name=16> <OPTION value=1 selected>All networks</OPTION> <OPTION value=2>Remote net only</OPTION> <OPTION value=3>Remote host only</OPTION> <OPTION value=4>Specific network defined below</OPTION></SELECT></TD></TR><TR><TD align=right colSpan=2>Specific network</TD><TD align=left colSpan=2><INPUT name=17></TD></TR><TR><TD align=right colSpan=2>Address translation (NAT-PAT)</TD><TD align=left colSpan=2><INPUT type=checkbox value=ON name=32></TD></TR><TR><TD align=right>Primary DNS</TD><TD align=left><INPUT value="DNS 1" name=33></TD><TD align=right>Secondary DNS</TD><TD align=left><INPUT value="DNS 2" name=34></TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER></TD></TR></CENTER></TBODY></TABLE><BR><TABLE border=1><CENTER><TBODY><TR><TH colSpan=2>Options</TH></TR><TR><TD><CENTER><TABLE><TBODY><TR><TD align=right>Local IP</TD><TD align=right><INPUT value=none name=20> </TD><TD align=right>Remote IP</TD><TD align=right><INPUT value=none name=21> </TD></TR><TR><TD align=right>Mode :</TD><TD><SELECT name=30> <OPTION value=0 selected>dial-in</OPTION> <OPTION value=1>always-on</OPTION> <OPTION value=2>Dial-On-Demand</OPTION></SELECT></TD><TD align=right>Idle time limit :</TD><TD align=right><INPUT name=31> </TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER><INPUT type=checkbox CHECKED value=ON name=25><STRONG> LCP echo</STRONG>(currently enabled)<BR><INPUT type=checkbox value=ON name=26><STRONG> PAP</STRONG>(currently disabled)<BR><INPUT type=checkbox CHECKED value=ON name=27><STRONG> ACCOMP</STRONG>(currently enabled)<BR></TD></TR></CENTER></TBODY></TABLE><INPUT type=hidden value=full_1 name=10></CENTER></DIV><CENTER></CENTER>
  • <LI>Kies "[b]Apply[/b]". <LI>Kies aan de linkerkant voor "[b]DHCP[/b]". <LI>Kies bij "DHCP Configuration" voor [b]DHCP Server[/b]. <LI>Ga naar "[b]Advanced[/b]" (knop bovenaan). <LI>Voer daar de volgende gegevens in: </LI>
<CENTER><TABLE><TBODY><TR><TD align=right>Addresses :</TD><TD align=right><INPUT size=16 value=10.0.0.1 name=4> </TD><TD align=right>through</TD><TD align=right><INPUT size=16 value=10.255.255.254 name=5> </TD></TR><TR><TD align=right>Subnetmask</TD><TD align=right><INPUT size=16 value=255.0.0.0 name=6> </TD><TD align=right>Lease time</TD><TD align=right><INPUT size=16 value=7200 name=7> </TD></TR><TR><TD align=right>Def. Gateway</TD><TD align=right><INPUT size=16 value=auto name=8> </TD><TD align=right>DNS server</TD><TD align=right><INPUT size=16 value=auto name=10> </TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER><BR><TABLE border=1><TBODY><TR><TD align=left><INPUT type=checkbox CHECKED value=ON name=12> DHCP spoofing</TD></TR><TR><TD><CENTER><TABLE><TBODY><TR><TD align=right>Timeout waiting for PPP linkup indication. After this timeout, a private address will be issued.</TD><TD align=right><INPUT size=8 value=4 name=13> </TD></TR><TR><TD align=right>Lease time for private address issued above.</TD><TD align=right><INPUT size=8 value=60 name=14> </TD></TR><TR><TD align=right>For dial-on-demand links, the lease time for private address which is in use until actual traffic opens up the link</TD><TD align=right><INPUT size=8 value=10 name=15> </TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER></TD></TR></TBODY></TABLE><BR><CENTER><TABLE border=1><TBODY><TR><TH align=middle>Client id </TH><TH align=middle>address </TH><TH align=middle>Expires </TH><TH align=middle>State </TH><TH align=middle>Action </TH></TR><TR><TD colSpan=5>Use input fields below to add a new entry</TD></TR><TR><TD align=middle><INPUT name=20></TD><TD align=middle><INPUT size=16 name=21></TD><TD align=middle>-</TD><TD align=middle>-</TD><TD align=middle><INPUT type=image height=16 width=64 src="direct_bestanden/add.gif" border=0 name=22></TD></TR></TBODY></TABLE></CENTER>
  • <LI>Kies "[b]Apply[/b]" <LI>Kies nu aan de linkerkant voor "[b]DNS[/b]" <LI>Vink "Server Active" [b]aan[/b]. <LI>Voer bij [b]Domain Name[/b] een door uzelf gekozen domeinnaam voor het netwerk in, dit domein is niet te zien vanaf internet. <LI>Kies "[b]Apply[/b]" <LI>Kies aan de linkerkant "[b]Save All[/b]". </LI>
Stap 2 - Configureren van PC:<BR>Zie voor het instellen van Linux <A href="http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=20">deze pagina</A>.
  • <LI>Ga naar de TCP/IP instellingen van de Netwerkkaart die verbonden is met de modem. <LI>Voer daar de volgende instellingen in: </LI>
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/johnny/adsl_direct_dhcp.jpg<BR>Oftewel: laat een IP toewijzen door DHCP.
  • <LI>U moet nu uw PC herstarten om de nieuwe netwerkinstellingen actief te maken. </LI>
Stap 3 - Verbinding maken
  • <LI>Surf met een browser naar <A href="http://10.0.0.138/">http://10.0.0.138/</A>. <LI>Kies in het menu aan de linkerkant voor Dial-in. <LI>Kies bij de DHCP_Spoof verbinding voor "Dial" om in te bellen. </LI>
U bent nu klaar. Als het goed is krijgt uw netwerkkaart een IP adres door de DHCP server in de modem toegewezen, en kunt u internetten. <hr>

• Aphax
Hmmz iig heel erg bedankt, dat is wel wat ik ongeveer zoek, enige probleem is, het werkt niet :(

Ik kan me niet voorstellen dat ik iets fout heb ingesteld, ik akn niks ontdekken, wat er precies fout gaat is dat mijn netwerk kaart gewoon 10.0.0.150 toegewezen krijgt :(

Als ik dan ipconfig /renew doe krijg ik weer 10.0.0.150 :/

ook als ik de lease via de webinterface delete en /renew doe krijg ik em weer :/ ik snap er niks van :(

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 19:34 schreef Aphax het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik iets fout heb ingesteld, ik akn niks ontdekken, wat er precies fout gaat is dat mijn netwerk kaart gewoon 10.0.0.150 toegewezen krijgt :(

Als ik dan ipconfig /renew doe krijg ik weer 10.0.0.150 :/
Ik denk (dus dat zal wel fout zijn :+ ;)) dat je je IP handmatig opgegeven hebt in de instellingen van je netwerkkaart.
Het IP wat het modem uitgeeft als hij op de een of andere manier je echte IP niet kan geven is de eerste keer 10.0.0.1.

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 13:37
defserver instellen naar het ip waar je die dingen op doet, werkt ook.
nat
defserver addr=10.0.0.1 (bijvoorbeeld)
save

• Aphax
Hey, anders reply je ff een half jaar te laat! :)

Hehe, onderhand draait het allemaal prima, en verzorgt een server de VPN verbinding :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:30
Ouwe }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.