Verwijderd
256mb is genoeg !!!!!! meer verneem je niet !!!!!Op zaterdag 10 november 2001 05:40 schreef GerwinPrins het volgende:
Ik heb onderstaande configuratie. Nu wil ik er binnenkort Windows XP PRO opgooien. Maar nu vraag ik me af of ik er meer intern geheugen bij moet knikkeren. Ik heb me in een computershop laten vertellen dat het bij een 500Mhz Celeron Processor vrijwel geen voordeel oplevert als je er meer dan 200 MB aan geheugen inhebt. Is dit zo? En zo niet hoeveel is dan het maximale tot waar je er nog niet van merkt?
Verwijderd
Internetten is 192 genoeg, wil je aardig wat gaan fotobewerken is 256/512 met deze prijzen ook geen punt.
Ik heb van de week ff getest met768 tov 512, maar dat merk je bijna nooit, alleen als je een tientallen hi-res bitmaps open hebt staan.
Wat is eigenlijk voor andere systemen het maximum van MB's tot waar je er echt iets van merkt?
Verwijderd
Als je veel gamed dan staan levels enzo al in je geheugen
dus alles gaat veel sneller met laden.
Maar het hangt er maar net van af wat je er mee doet.
Ik merk zeker verschil tussen 256 en 512 MB, ik heb ook een FTP dus ik heb het ook wel nodig..
Tja, fabriekjes stoppen met productie om de prijzen te laten stijgen, dat zat eraan te komen he
Check frontpage van tweakers.net, prijzen zijn 60 - 70% gestegen. Verwacht binnen 2 weken een verdubbeling..
gelukkig heb ik net mijn 256mb DDR PC2100 binnen (119 piek)
Grreeeeetz
Verwijderd
Verwijderd
Wat een BULL. Megahertzen hebben noppes van doen met MB's. Als er veel geswapt wordt, loont 't om meer geheugen te kopen. En of er veel geswapt wordt, ligt helemaal aan de gebruiker.Op zaterdag 10 november 2001 05:40 schreef GerwinPrins het volgende:
Ik heb me in een computershop laten vertellen dat het bij een 500Mhz Celeron Processor vrijwel geen voordeel oplevert als je er meer dan 200 MB aan geheugen inhebt.
Siditamentis astuentis pactum.
Ik heb een pII 450 met 512mb geheugen en de overstap van 256 naar 512 merkte ik wel onder xp en linuxOp zaterdag 10 november 2001 05:40 schreef GerwinPrins het volgende:
Ik heb onderstaande configuratie. Nu wil ik er binnenkort Windows XP PRO opgooien. Maar nu vraag ik me af of ik er meer intern geheugen bij moet knikkeren. Ik heb me in een computershop laten vertellen dat het bij een 500Mhz Celeron Processor vrijwel geen voordeel oplevert als je er meer dan 200 MB aan geheugen inhebt. Is dit zo? En zo niet hoeveel is dan het maximale tot waar je er nog niet van merkt?
Belangrijker is eigenlijk het geheugenbeheer van je OS.
Als je Win9x gebruikt dan wordt het boven 256MB een beetje zonde omdat die er niet zo goed mee om kunnen gaan.
Met Win2K/XP/Linux kun je tot een aantal gigabyte RAM zonder problemen gebruiken. Boven 512MB zijn er alleen niet zoveel applicaties die het nog echt nodig hebben. Alleen video/beeld-bewerkingsapplicaties zullen er nog sneller van kunnen worden.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Goed dat je het zegt. Hopelijk ben ik nog niet te laatOp zaterdag 10 november 2001 10:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
geheugen is nu dus opeens niet meer goedkoop :-)
Tja, fabriekjes stoppen met productie om de prijzen te laten stijgen, dat zat eraan te komen heanders hadden we binnen eeen maandje 512mb ram voor 50 piek kunnen halen.
Check frontpage van tweakers.net, prijzen zijn 60 - 70% gestegen. Verwacht binnen 2 weken een verdubbeling..
gelukkig heb ik net mijn 256mb DDR PC2100 binnen (119 piek)
Grreeeeetz
ECHT wel, dat merk je ZEKER welOp zaterdag 10 november 2001 05:46 schreef PietjePentium het volgende:
[..]
256mb is genoeg !!!!!! meer verneem je niet !!!!!
Als je flink aan het compilen bent, stroomt je geheugen zo vol....
met papier mache kun je alles maken!!
uhu...Op zaterdag 10 november 2001 05:46 schreef PietjePentium het volgende:
[..]
256mb is genoeg !!!!!! meer verneem je niet !!!!!
Gebaseert op??
Ik werk regelmatig aan poster (ontwerpen van) in photoshop.
Je spreekt hier dan over bestanden van enkele honderde megabytes!! Wel degelijk dat ik het verschil merk!
Ok ik zal maandag eens kijken of er nog iets voor een laag prijsje te krijgen isOp zaterdag 10 november 2001 17:52 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ik zou 512mb nemen. Dan heb je er in principe geen last van. Je merkt natuurlijk wel het verschil tussen 512 en 640, maar als je van 640 naar 512 teruggaat heb je er geen last van.
typfoutje eruitgehaald
XP neemt ietsje meer geheugen in beslag dan andere OS'sen maar das geen punt.
dikzak
Verwijderd
Fotosoepen en video-editten en zo is erg RAM-happy
Verwijderd
alleen ff zorgen dat je voor starten winXP al ramdrive kan maken
Je hebt altijd een groep die roept van "xxx MB geheugen is meer dan genoeg voor iedereen!" en een groep die zegt dat je nooit geheugen genoeg kunt hebben. De "waarheid" , als die al bestaat, ligt zoals gewoonlijk weer ergens in het midden: de optimale hoeveelheid geheugen is afhankelijk van een groot aantal factoren, zoals bv soort applicatie, welk OS, de gebruiker zelf, zijn portemonee enz enz..
Er zijn vast nog veel meer factoren te bedenken..
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
er is maar 1 factor dat is de portomonee verder is meer altijd sneller en de portomonee remt dat want al zeg je meer is langzamer maak maareens een 2,5GB ramdrive en rag daar wat belangrijke APPS op dan is meer toch snellerOp zaterdag 10 november 2001 23:56 schreef Tachyon het volgende:
Altijd weer voorspelbaar, zo'n "hoeveel geheugen heb je nodig" topic...![]()
Je hebt altijd een groep die roept van "xxx MB geheugen is meer dan genoeg voor iedereen!" en een groep die zegt dat je nooit geheugen genoeg kunt hebben. De "waarheid" , als die al bestaat, ligt zoals gewoonlijk weer ergens in het midden: de optimale hoeveelheid geheugen is afhankelijk van een groot aantal factoren, zoals bv soort applicatie, welk OS, de gebruiker zelf, zijn portemonee enz enz..
Er zijn vast nog veel meer factoren te bedenken..
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Ikke niet want aan 512 Mb memory heb ik echt niet genoeg.Op zaterdag 10 november 2001 22:55 schreef DKtje het volgende:
Als het aan mij lag had ik 3Gig (maximum) en daarvan 2,5gig als ramdrive ingesteltlekkere WinXP disk heb je dan hoor
alleen ff zorgen dat je voor starten winXP al ramdrive kan maken
Ik hoop dat we nog op tijd zijn en dat we niet al te veel kwijt zijn voor dat geheugen. Ik moet eigenlijk ook nog een aantal MB-tjes hebben.Op zondag 11 november 2001 00:25 schreef dave_hagenaars het volgende:
ik was van plan om vandaag mijn nieuwe pc MET 512mb ram te kopen, maar had geen tijd, als ik em een maandag nu bestel, merk ik dan al veel van die prijsstijging, of heeft de winkel waarschijnlijk nog de rams liggen die hij goedkoper heeft ingekocht???? :'(:'(
Verwijderd
Dat lijkt me sterk; dan zou je 2 verschillende prijzen krijgen voor 1 hetzelfde geheugen alleen met een inkoopdatum verschil. Nee ik denk dat hij gewoon gelijk het nieuwe prijsnivo aanneemtOp zondag 11 november 2001 00:25 schreef dave_hagenaars het volgende:
ik was van plan om vandaag mijn nieuwe pc MET 512mb ram te kopen, maar had geen tijd, als ik em een maandag nu bestel, merk ik dan al veel van die prijsstijging, of heeft de winkel waarschijnlijk nog de rams liggen die hij goedkoper heeft ingekocht???? :'(:'(
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.