Toon posts:

Mijn extra IDE poorten doen het niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb weer een probleempje. Ik heb een Asus socketA A7V moederbord. Daar zitten behalve de 2 normale IDE poorten ook 2 extra poorten op. Als ik de computer start worden ze wel herkend maar als ik eenmaal in windows zit (ik heb nu XP op aanraden van enkele users van dit forum werkt als een trein ook nu met mijn 1.12 GB Ram) kan ik de schijven die zijn aangesloten op die poorten niet raadplegen.
Ben ik iets vergeten????

Alvast bedankt.

Grtz,

Johnny 5 aka Parabon1 (8>

Verwijderd

fdisk en format al gedaan?

Verwijderd

wat ik me herinner over een Asus a7v133 is dat je max twee controllers kunt gebruiken. Lees je mobo manual maar eens..

Verwijderd

komt dit door?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 10 november 2001 03:59 schreef MeneerKoekepeer het volgende:
komt dit door?
Ehmz... jah... lekkere eerste post maak je hiero op GoT :+

Maar over dat probleem... als je bij je device manager kijkt.. staat die extra IDE controller er dan wel tussen?

Verwijderd

Dag parabon 1 dit is de eerste keer dat ik reageer ,daarom stuurde ik "komt dit door".
Nu over je probleem,ik draai zelf met een a7v en gebruik de extra ide poorten.
Wat je moet weten is dat deze poorten alleen ata 100 schijven kunnen zien ata 66 of 33 kan dus niet,voorts moet je de promise driver installeren,die staat op je moederbord cd of haal de nieuwste bij de driver update's,die op de cd is goed genoeg. Veel succes.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 10 november 2001 04:05 schreef MeneerKoekepeer het volgende:
Wat je moet weten is dat deze poorten alleen ata 100 schijven kunnen zien ata 66 of 33 kan dus niet
das onzin, die controller is 100% backwards compatible

Verwijderd

Nou sorry hoor maar ik heb met een ata 66 hetzelfde probleem,niet pakken.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:23

CasGas

.

Op zaterdag 10 november 2001 04:19 schreef MeneerKoekepeer het volgende:
Nou sorry hoor maar ik heb met een ata 66 hetzelfde probleem,niet pakken.
een ata100 controller is echt 100% backwards compatible

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 07:07 schreef Settler het volgende:

[..]

een ata100 controller is echt 100% backwards compatible
En daar valt niet over te discussieren, dat klopt helemaal wat er staat.

Verwijderd

hmmmmm doet me denken aan een eerdere post van mij :) ik denk dat het niks anders is dat effe die software installeren die waarschijnljk op je diskette of je cd staan!! mocht het daarna niet lukken dan moet je het bovenstaande als niet geschreven beschouwern ;)

Verwijderd

....Ik heb dit probleem niet echt, maar ik heb nix op mijn extra ide porten staan en dan gaat ie iets detecteren wat er niet is :?.... Ook al zet ik in de bios dat extra boot divices op disable blijft ie het doen???????

[topic=316327/1/25] (als je mijn prob wilt verhelpen)
Pagina: 1