Geen verstand van PHP, maar toch een poging:
PHP:
1
2
3
4
| <? for($L = A;$L < Z;$L++) { echo"$L";} ?> |
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
nee, want dan gaat ie maar tot Y, en als je van die < een <= maakt gaat ie tot ZZOp zaterdag 10 november 2001 02:22 schreef LiquidSilver het volgende:
Geen verstand van PHP, maar toch een poging:
PHP:
1 2 3 4 <? for($L = A;$L < Z;$L++) { echo"$L";} ?>
Omdat de ++ operator op een string een reeks als volgt geeft:
Ik zou het iig niet via deze weg proberen, het is nogal onduidelijk wat je bedoelt als je een ++ operator op een string toepast.
Gebruik liever chr(getal) om een karakter te krijgen, dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| A B C [..] X Y ZAA AB AC AD [..] ZA ZB [..] ZX ZY ZZ [..] AAA AAB AAC [..] etc |
Ik zou het iig niet via deze weg proberen, het is nogal onduidelijk wat je bedoelt als je een ++ operator op een string toepast.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $a = ord('a'); $z = ord('z'); for ($i=a; $i<=$z; $i++) echo chr($i); ?> |
PHP:
1
2
3
4
| <? for($L = 'A';$L < 'Z';$L++) { echo"$L";} ?> |
zo dan?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Oh ja sorry, dacht nl. dat bij de bovenste als output stond:Op zaterdag 10 november 2001 02:25 schreef RRX het volgende:
[..]
nee, want dan gaat ie maar tot Y, en als je van die < een <= maakt gaat ie tot ZZ
1234567890
En dus ook te ver doorging.
Maar staat echt een 10 als laatste
Ik vonnet zowieso al wazig om met een string te rekenenOp zaterdag 10 november 2001 02:25 schreef tomato het volgende:
Omdat de ++ operator op een string een reeks als volgt geeft:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 A B C [..] X Y ZAA AB AC AD [..] ZA ZB [..] ZX ZY ZZ [..] AAA AAB AAC [..] etc
PHP:
1 2 3 4 5 6 <? $a = ord('a'); $z = ord('z'); for ($i=a; $i<=$z; $i++) echo chr($i); ?>
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $a = ord('a'); $z = ord('z'); for ($i=a; $i<=$z; $i++) echo chr($i); ?> |
werkt ook niet
ook nietOp zaterdag 10 november 2001 02:25 schreef Creepy het volgende:
PHP:
1 2 3 4 <? for($L = 'A';$L < 'Z';$L++) { echo"$L";} ?>
zo dan?
jep, ik heb nu tijdelijk maar ff een array gemaakt:Op zaterdag 10 november 2001 02:27 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Oh ja sorry, dacht nl. dat bij de bovenste als output stond:
1234567890
En dus ook te ver doorging.
Maar staat echt een 10 als laatste
array("A","B","C","D","E","F","G","H","I","J","K","L","M","N","O","P","Q","R","S","T","U","V","W","X","Y","Z");
alleen dat is niet ideaal natuurlijk
Heeft PHP geen pointers 
Of doe anders gewoon 2 lusjes.
Een met een teller die tot 26 gaat
Of doe anders gewoon 2 lusjes.
Een met een teller die tot 26 gaat
Oh sorry, stond typo in (had je zelf misschien ook kunnen zien
).
a -> $a
En makkelijker dan een array is dan nog altijd
Maar niet mooi natuurlijk
a -> $a
PHP:
1
2
3
4
5
| <? $abc = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"; for ($i=0; $i<strlen($abc); $i++) echo $abc[$i]; ?> |
Sorry, ben nog een beetje PHP n00bOp zaterdag 10 november 2001 02:33 schreef tomato het volgende:
Oh sorry, stond typo in (had je zelf misschien ook kunnen zien).
a -> $a
PHP:
1 2 3 4 5 <? $abc = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"; for ($i=0; $i<strlen($abc); $i++) echo $abc[$i]; ?>
ik zal de functie ord() eens gaan bestuderen
ord() heb je in principe niet echt nodig, voor $a en $z zou je ook gewoon de ASCII waarden van de letters a en z kunnen nemen.RRX: ik zal de functie ord() eens gaan bestuderen
Alleen is dat nogal een nietszeggend getal. De functie ord() geeft dit getal en omdat je dan expliciet in je script laat zien dat je de ASCII waarde van de letter a opvraagt is het wat duidelijker (voor als je het over een jaar nog eens bekijkt bijvoorbeeld
Verder was ik gewoon lui en had ik geen zin de ASCII waarden van a en z op te zoeken
O, dus met chr() geef je een ASCI getal weerOp zaterdag 10 november 2001 02:45 schreef tomato het volgende:
[..]
ord() heb je in principe niet echt nodig, voor $a en $z zou je ook gewoon de ASCII waarden van de letters a en z kunnen nemen.
Alleen is dat nogal een nietszeggend getal. De functie ord() geeft dit getal en omdat je dan expliciet in je script laat zien dat je de ASCII waarde van de letter a opvraagt is het wat duidelijker (voor als je het over een jaar nog eens bekijkt bijvoorbeeld).
Verder was ik gewoon lui en had ik geen zin de ASCII waarden van a en z op te zoeken
Verwijderd
FOUT!!! ansiOp zaterdag 10 november 2001 02:49 schreef RRX het volgende:
[..]
O, dus met chr() geef je een ASCI getal weervan 65 t/m 90. Also
das ook niet moeilijk
als je het maar weet
Verwijderd
als ik online ben (iedergeval vandaag de hele dag
)
staat hier wel een ascii tabelletje.
http://smokey.ath.cx:8080/ascii.php
staat hier wel een ascii tabelletje.