Toon posts:

Crosslink tussen XP en Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus twee de zelfde (100mbits) netwerkkaarten en utp. Hiermee wil ik een netwerkje bouwen...tussen XP en 98. Op het internet staan handelingen voor 98 & 98, maar niet voor XP en 98. Als ik een PING stuur van bak met WIN98 naar zichzelf, gaat foutloos, maar PING naar host werkt niet. Hetzelfde geldt een PING van Host naar Host en van Host (XP) naar 98. Kortom...Beide computers herkennen elkaar NIET in het netwerk. Hoe kan dit?...Of is d'r al een website voor dit soort netwerkjes?...

tnx

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geef een layout van je netwerkje.. wat heb je al ingevuld en wat niet?

Ipadressen...alles ..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

gewoon wizard netwerk maken starten en client diskette maken.... ik heb het ook met die wizard gedaan alleen op client moest ik wel wat instellen omdat dat win95 is en die diskette moest in 98 of hoger :D

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zoveel verschilt het instellen onder XP ook weer niet van win98, als je 98 kunt instellen kun je XP met wat zoeken ook zo instellen...

maar ehmm, gebruik TCP/IP en schakel DHCP uit, geef de computers ieder een vast IP adres, bijvoorbeeld 192.168.0.1 en 192.168.0.2 ...

maar post eens wat meer info over je protocollen, kaartmerk, instellingen (IP, DHCP, ...) enzo?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
[b]maar ehmm, gebruik TCP/IP en schakel DHCP uit, geef de computers ieder een vast IP adres, bijvoorbeeld 192.168.0.1 en 192.168.0.2 ...

maar post eens wat meer info over je protocollen, kaartmerk, instellingen (IP, DHCP, ...) enzo?
De computer met XP heb ik met netwerk Wizard geconfigureerd...en zij ook van dat de computer klaar was voor het netwerk en vroeg of ik een diskette wilde maken voor de andere comp. OF ik met de XP cd wilde werken. Ik heb die andere computer (WIN 98) met cd geconfigureerd het ging heel goed, geen foutmeldingen. Na rebooten van 98 kon ik o.a. een computer zoeken en dat deed ik...(zoeken naar XP computer)...XP heeft 192.168.0.1 als IP en WIN 98 heeft 192.168.0.2 als IP...zelfde subnet<BR>En bij domein volgorde heb ik het IP van XP aan Win 98 opgegeven en verder weet ik het niet meer!:?...Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Verwijderd

Heb je wel een crosscable ipv een nomale netwerk kabel?

Verwijderd

Firewall voor internet uitschakelen !
en daarna de boel weer dichtmetselen met 3th party vuurmuurtjes

Verwijderd

Ik heb ook een netwerk van win XP en win 98.
Ik heb geen enkel probleem.

Ik gebruik die wizard ook niet, maar sygate. Tot dusver kan ik alleen geen bestanden via msn of icq versturen en e-mail. Maar het netwerk doet t wel

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Op zaterdag 10 november 2001 02:14 schreef J_L_O het volgende:
...Als ik een PING stuur van bak met WIN98 naar zichzelf, gaat foutloos, maar PING naar host werkt niet. Hetzelfde geldt een PING van Host naar Host en van Host (XP) naar 98...
Pingen van host naar host gaat alleen wanneer je een DNS server hebt draaien, en waarschijnlijk heb je dat niet. Maar laten we ervan uitgaan dat pingen via IP ook niet gaat. Check de kabel inderdaad (Of je uberhaupt een cross of een straight kabel hebt). Ping op beide bakken je fysieke netwerk kaart (127.0.0.1) Geven ze op beide bakken een reply, dan zijn in iedergeval je netwerkkaarten goed geinstalleerd.

Zorg ervoor dat je op beide machines een workgroup opgeeft. Maar check eerst je kabel en ip-stack. Zijn deze allemaal in orde, dan ben je in iedergeval een stap verder.

Verwijderd

Topicstarter
Het is (zeker) een Croslink en de beide netwerkkaarten replyen, dus die functioneren ook goed...maar ik vermoed dat ik wat verkeerde instellingen heb bij 98..maar weet het niet zeker....
P.S. alle hulp is welkom

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Ga anders alle stappen omtrent installatie van het netwerkgedeelte op 98 na. Check alles omtrent protocol (ip alleen is voldoende) tot aan workgroup. Check ook de microsoft geneuzel (bestands en printerdeling ofzo iets...)

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

zelde probleem gehad bij mij hielp het al een stuk meer nadat ik mijn firewall uitzette |:(!!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, had ik ook, gewoon netwerk kaart uitzetten.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Je hebt het over 100 Mb of 10 Mb?? 100 Mb cross gaat niet !!

I play my enemies like a game of chess...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 11 november 2001 13:56 schreef Angelfire het volgende:
Je hebt het over 100 Mb of 10 Mb?? 100 Mb cross gaat niet !!
waarom zou je geen 100mbit crosscable netwerk kunnen hebben (2 PC's without hub) ???

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1