Die "buitensporige olifantenplaksels" van LD geven zoals gewoonlijk best interessante informatie weer, vindt ik. Zulke informatie is erg bruikbaar voor de mensen die wat meer willen weten; zelf lees ik de posts van mijnheer Daemon haast altijd, met groot plezier... maar behalve informatie voor geinteresseerden en like-minded people wordt de info natuurlijk ook gebruikt als rebuttalmateriaal. Als het erg, erg veel is, dan kan het best vervelend zijn om nog terug te rebutten als je een discussie voert die waarschijnlijk zal eindigen in het gelijk van de meest geletterde. Daarom kan ik wel enigsinds begrip opbrengen voor IllegalOperation's bezwaar tegen grote quotes.
Voor de andere kant is een discussie (maar mijn mening) alleen wat waard als je over feiten kan discussieren. Over hete lucht en andermans ongefundeerde hersenspinsels debatteren en dan eindigen in een ja/nee-verhaal-we-komen-er-toch-niet-uit oogst ook niet veel voordeel. Quoten uit een wetenschappelijke/journalistieke bron is dan natuurlijk erg wenselijk, maar of het goed is om
kaal een berg bevindingen te presenteren... ik zou persoonlijk eerder met mijn bevindingen andersmans stellingen/ideeen proberen aan te vechten, op een zodanige manier dat ik de stelling in mijn eigen woorden probeer te formuleren en vervolgens ondersteun met een fragment uit het artikel. (plus een URL naar het artikel, of een titel van een boek uiteraard), maar dat is mijn visie op discussies voeren. Persoonlijk heb ik er een hekel aan als iemand mijn stelling eruit probeert te trekken met "hier, lees dit (240-pagina tellende document) maar eens en je ziet dat schapen likken inderdaad goed is voor de spijsvertering". Het zou dus netter zijn om alleen de relevante zaken even te presenteren. Daardoor blijft de mega-post mischien even groot, maar ze bevat minder informatie gericht naar je "tegenpartij" toe. zodoende kan de informatie ook verwerkt worden.
...Dat hij de discussie monopoliseert.. het komt wel eens voor dat een discussie uitloopt van een 10-mans debat naar een 2 of 3-mans debat. Dat moet kunnen vindt ik, omdat dit meestal als reden een toespitsing van een bepaald onderwerp heeft. (tenminste, als jij dit onder monopolisatie verstaat)
Bovendien... in een thread opmerkingen maken over andermans gedrag zonder enig zelfbewustzijn en zelfreflectie over je eigen gedrag en daden, staat niet erg netjes tegenover de rest.

Maar, ok.