Toon posts:

cut and paste

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het de bedoeling dat er discussies gevoerd worden door hoofdzakelijk lappen tekst te cutten/pasten, terwijl dezelfde argumenten ook met links kunnen worden gegeven?

Ik heb het met name over [topic=300883/10]
waar het cut-and-paste-gebeuren wel een erg bizar hoogtepunt heeft bereikt.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Misschien een beetje de foute plek om dit te posten aangezien jij kritiek hebt over de procedure van de discussie en jij anders hier niet meer kan reageren. Lijkt me een beetje zinloos.

Maar wat is nu precies je probleem? Jij vind het niet handig als iemand citaten quote? Dan lees je ze simpelweg toch niet?

Move SU --> LA.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 01:33 schreef morgoth het volgende:
Misschien een beetje de foute plek om dit te posten aangezien jij kritiek hebt over de procedure van de discussie en jij anders hier niet meer kan reageren. Lijkt me een beetje zinloos.

Maar wat is nu precies je probleem? Jij vind het niet handig als iemand citaten quote? Dan lees je ze simpelweg toch niet?

Move SU --> LA.
Bedankt voor de move.

Op quotes staat dus geen grens? Worden topics niet volkomen onleesbaar als iedereen dit gaat doen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45
Op zaterdag 10 november 2001 10:22 schreef IllegalOperation het volgende:
Op quotes staat dus geen grens? Worden topics niet volkomen onleesbaar als iedereen dit gaat doen?
Het is niet de bedoeling dat iemand een stuk van 400 regels quote van een andere user, en dan 1 regel eronder typt iig.

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 01:33 schreef morgoth het volgende:
[..]

Move SU --> LA.
Lekkere oplossing. :Z

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 10 november 2001 10:26 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat iemand een stuk van 400 regels quote van een andere user, en dan 1 regel eronder typt iig.
Dit waren dan ook stukken van externe websites.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45
Op zaterdag 10 november 2001 12:22 schreef Lord Daemon het volgende:
Dit waren dan ook stukken van externe websites.
Mja, moet kunnen denk ik toch wel. Het is stom van de topicstater, want veel lezers haken dan af.

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Op zaterdag 10 november 2001 10:31 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

Lekkere oplossing. :Z
Jups

Verder was het niet de topicstarter die dat deed. De topic was allang afgedwaald naar een andere discussie over de bijbel of het wel duidelijk was door wie wat geschreven is. En toen ging LD op zoek op internet, omdat ie er zelf weinig van af wist, en toen vond hij allerlei artikelen die daar over gingen en die ging hij quoten.

Het gaat hier dus om het w&l forum, daar moet je dus nog wel is wat voor lezen wil je daar kunnen discussieren en daarom vind ik dat het geoorloofd is. Op deze manier wordt je dus ook een soort van gedwongen om is wat voorwerk te doen voor een discussie wat alleen maar positief is voor de discussie. En dat is heel niet verkeerd in w&l.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het was niet de topicstarter, maar ikzelf, ergens 250 posts verderop in de topic. Iemand begon te praten over iets waar hij absoluut niets vanaf wist, en ik gaf hem links naar plus citaten van artikels waar hij eerst wat kennis op zou kunnen doen voordat hij ergens over begon. Dit werd door IO niet geappricieerd - die vind kennelijk dat ik alleen links had moeten posten - waarom snap ik niet helemaal, want je kan die quotes precies zover lezen als je zelf wilt - bijvoorbeeld tot aan het punt waarvan je denkt 'goh, een interessante link, ik klik daar op', of 'goh, wat saai, ik scroll verder in deze topic'. Omdat, in tegenstelling tot een RL-debat, je op het net niemand kan (of wil) dwingen een stuk geheel 'aan te horen' kan je zoiets imho best doen. Als hij het niet wil lezen dan hoeft dat niet, en ik zal niet degene zijn om te roepen dat hij eerst maar eens alles had moeten lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf erbij dat met een dergelijk plakmethode iedere discussie om zeep wordt geholpen. Iedereen kan zich dan in elk onderwerp mengen, zonder er veel van af te weten, en door middel van excessief lange citaten de zaak in feite gewoon platleggen.

Aan een beknopte uiteenzetting van een standpunt, evt. met korte citaten en links, heeft men veel meer dan aan oeverloos geplak. Bovendien laat men door vooral in eigen woorden te spreken iets meer van zichzelf zien dan alleen maar het ongenaakbare vingertje dat belerend op willekeurige informatie op het net wijst.

Het kritiekloos kopieren van allerlei materiaal, zeker door iemand die zelf zegt niet zoveel van het onderwerp af te weten, is helemaal geen garantie voor een zinnige discussie.
Het is vooral een middel om mensen te laten afhaken, of om ze eventueel in de hoek te zetten als ze het plakwerk niet hebben doorgespit.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is vooral een middel om mensen te laten afhaken, of om ze eventueel in de hoek te zetten als ze het plakwerk niet hebben doorgespit.
dat is jouw interpretatie, en niet een waarvan ik denk dat hij op waarheid berust. Vreemd genoeg ga jij er meteen van uit dat het mijn grootste doel is discussies om zeep te helpen.

Verwijderd

als een topic paar pagina's lang is, zou het erg onoverzichtelijk worden als mensen reageren zonder te quoten :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 13:19 schreef Kertje het volgende:
als een topic paar pagina's lang is, zou het erg onoverzichtelijk worden als mensen reageren zonder te quoten :?
Ik geloof dat je het over iets anders hebt.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 13:20 schreef IllegalOperation het volgende:

[..]

Ik geloof dat je het over iets anders hebt.
Ik denk dat hij het vanuit een ander oogpunt bekijkt :)
Dat de quotes dus wel nodig zijn, wil het topic duidelijk blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 15:25 schreef saviour het volgende:

[..]

ok

Verwijderd

[..]

het gaat in dit geval niet om quotes van personen die gereageerd hebben in dat topic, maar om elle lange quotes van andere websites,

deze hadden imo niks met de draad van de discussie te maken en hebben, klaarblijkelijk, het gevolg gehad dat de discussie volkomen om zeep is geholpen...

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 16:21 schreef BBQ-Man het volgende:
het gaat in dit geval niet om quotes van personen die gereageerd hebben in dat topic, maar om elle lange quotes van andere websites,

deze hadden imo niks met de draad van de discussie te maken en hebben, klaarblijkelijk, het gevolg gehad dat de discussie volkomen om zeep is geholpen...
Hmm, ik moet toch even iets hierover kwijt. Ik heb deze topic gevolgd, en ik raad ook iedereen aan het hele topic door te nemen voordat je je oordeel vormt.

Ten eerste hebben de gequote stukjes wel degelijk met het topic te maken, bijbelsynopsis in een topic over religie is niet offtopic.

Ten tweede is in mijn opinie IllegalOperation erg vervelend in dit topic, tijdens de hele discussie brengt hij zo goed als geen argumenten voor of tegen religie naar voren, hij maakt alleen (snerende) opmerkingen naar anderen. Het is dan ook niet vreemd dat die anderen geirriteerd reageren. Dit gaat zover dat hij Lord Daemon als moderator twee maal dwingt met de discussie te stoppen om niet te gaan flamen. Als kroon op zijn werk gaat hij dan een moderator in stoute usertjes posten...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 17:12 schreef mietje het volgende:

[..]

Hmm, ik moet toch even iets hierover kwijt. Ik heb deze topic gevolgd, en ik raad ook iedereen aan het hele topic door te nemen voordat je je oordeel vormt.

Ten eerste hebben de gequote stukjes wel degelijk met het topic te maken, bijbelsynopsis in een topic over religie is niet offtopic.

Ten tweede is in mijn opinie IllegalOperation erg vervelend in dit topic, tijdens de hele discussie brengt hij zo goed als geen argumenten voor of tegen religie naar voren, hij maakt alleen (snerende) opmerkingen naar anderen. Het is dan ook niet vreemd dat die anderen geirriteerd reageren. Dit gaat zover dat hij Lord Daemon als moderator twee maal dwingt met de discussie te stoppen om niet te gaan flamen. Als kroon op zijn werk gaat hij dan een moderator in stoute usertjes posten...
Je geeft wel een zeer persoonlijke impressie van mijn bijdragen, mietje.

Afgezien van een aantal zeer inhoudelijke opmerkingen over de bijbel reageer ik in het bewuste topic tegen (onder andere ) LD's Nietzsche-gedram, inclusief grote lappen geplakte tekst, waarmee hij de discussie in eerste instantie al wilde monopoliseren. Ik dacht eigenlijk dat hij daar al een ASZ-topic voor had geopend, maar kennelijk loopt nu elke draad het gevaar te worden geteisterd door de obsessies "moraal" en "moraalvoorstellingen".

Wat hij met die "megapost" deed is precies hetzelfde, alleen nog met een schepje erbovenop. En daar reageer ik dus ook tegen. Van mij mogen mods zich gerust met discussies bemoeien, graag zelfs. Maar ze moeten net als ieder ander ook een beetje maat kunnen houden.

Ik heb de zaak in SU gezet (werd LA) omdat ik eigenlijk wel benieuwd ben welke policy er in het forum ten aanzien van buitensporige olifantenplaksels wordt gehanteerd. Geen dus, dat weten we dan ook weer.

Verwijderd

[..]

yup :+ misschien beetje onduidelijk maar dat was me punt :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 18:19 schreef IllegalOperation het volgende:
Je geeft wel een zeer persoonlijke impressie van mijn bijdragen, mietje.
Ik geef dan ook grif toe dat het mijn opinie is. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat je bewust dubbelzinnige posts doet die als flame opgevat kunnen worden en die iig. op de persoon gericht zijn en niet op de discussie. Dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de discussie.

Wanneer vervolgens een moderator (die zich klaarblijkelijk aan je irriteert) een misschien iets te lange post plaats, meldt je die moderator in SU. Dat lijkt me dus niet de aangewezen weg om te weten te komen of er een policy mbt. quoten en pasten is; het enige dat je ermee bereikt is dat je kwaad bloed zet bij die moderator. (En zoals al gezegd, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je dat opzettelijk doet.)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 19:30 schreef mietje het volgende:

[..]

Ik geef dan ook grif toe dat het mijn opinie is. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat je bewust dubbelzinnige posts doet die als flame opgevat kunnen worden en die iig. op de persoon gericht zijn en niet op de discussie. Dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de discussie.

Wanneer vervolgens een moderator (die zich klaarblijkelijk aan je irriteert) een misschien iets te lange post plaats, meldt je die moderator in SU. Dat lijkt me dus niet de aangewezen weg om te weten te komen of er een policy mbt. quoten en pasten is; het enige dat je ermee bereikt is dat je kwaad bloed zet bij die moderator. (En zoals al gezegd, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je dat opzettelijk doet.)
Mijn posts zijn alleen dubbelzinnig voor mensen die hele lange tenen hebben en niet goed kunnen lezen. En die geen tegenspraak dulden.

Het gaat hier om het postgedrag van iemand anders. Dat die toevallig mod is, daar kan ik ook niks aan doen. Ik vind dat excessieve plakkerij verboden moet worden. Ik had het heel normaal gevonden als LD daar op attent was gemaakt door een andere mod.

Ik snap best dat LD zich enigszins in de hoek gezet voelt. Maar hoe moet je een mod die zo in zijn slechte gewoontes volhardt (namelijk te pas en te onpas met Nietzsche gaan zwaaien en onmenselijk grote lappen citaten posten) anders aan het denken zetten?

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 20:00 schreef IllegalOperation het volgende:
Mijn posts zijn alleen dubbelzinnig voor mensen die hele lange tenen hebben en niet goed kunnen lezen. En die geen tegenspraak dulden.
Ah, dus als je mensen bv. "Nietzsche-dwepers" noemt of hun ideeen als "potsierlijk" omschrijft en de aangesprokene vindt dat niet leuk, dan heeft hij lange tenen en jij gaat vrijuit?
Het gaat hier om het postgedrag van iemand anders. Dat die toevallig mod is, daar kan ik ook niks aan doen.
Nee, natuurlijk niet. Het zijn altijd de anderen en jou valt helemaal niets te verwijten, ook niet dat je zo goed als geen inhoudelijke bijdragen aan de discussie levert.
Ik snap best dat LD zich enigszins in de hoek gezet voelt. Maar hoe moet je een mod die zo in zijn slechte gewoontes volhardt (namelijk te pas en te onpas met Nietzsche gaan zwaaien en onmenselijk grote lappen citaten posten) anders aan het denken zetten?
Dit is een prachtig voorbeeld van jouw manier van werken. Je insinueert nu dat je LD "in de hoek zet" en dat hij "slechte gewoontes heeft". Zo probeer je een bepaalde stemming onder de lezers op te wekken, en ondertussen haal je ook nog eens naar LD uit. Dit doe je ook keer op keer in dat topic.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 20:19 schreef mietje het volgende:

[..]

Ah, dus als je mensen bv. "Nietzsche-dwepers" noemt of hun ideeen als "potsierlijk" omschrijft en de aangesprokene vindt dat niet leuk, dan heeft hij lange tenen en jij gaat vrijuit?
[..]

Nee, natuurlijk niet. Het zijn altijd de anderen en jou valt helemaal niets te verwijten, ook niet dat je zo goed als geen inhoudelijke bijdragen aan de discussie levert.
[..]

Dit is een prachtig voorbeeld van jouw manier van werken. Je insinueert nu dat je LD "in de hoek zet" en dat hij "slechte gewoontes heeft". Zo probeer je een bepaalde stemming onder de lezers op te wekken, en ondertussen haal je ook nog eens naar LD uit. Dit doe je ook keer op keer in dat topic.
Ik word een beetje moe van je, mietje.

Volgens mij heb je op alle punten gelijk.

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 20:24 schreef IllegalOperation het volgende:
Ik word een beetje moe van je, mietje.
Ach, als je eens wist hoe moe ik al een tijd lang ben van jouw pogingen om mensen waar je het niet mee eens bent te torpederen en belachelijk te maken. Ik heb je al eens verteld dat ik het er niet bij laat zitten als jij willens en wetens probeert discussies te saboteren en mensen in een kwaad daglicht te stellen, dus je moet niet gek opkijken als dat ook niet doe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 20:36 schreef mietje het volgende:

[..]

Ach, als je eens wist hoe moe ik al een tijd lang ben van jouw pogingen om mensen waar je het niet mee eens bent te torpederen en belachelijk te maken. Ik heb je al eens verteld dat ik het er niet bij laat zitten als jij willens en wetens probeert discussies te saboteren en mensen in een kwaad daglicht te stellen, dus je moet niet gek opkijken als dat ook niet doe.
Je klinkt getergd, mietje. Neem geen overhaaste besluiten, daar schiet niemand iets mee op.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Heb het draadje gevolgd en er ook een mening over maar het lijkt mij niet juist om een 'voor' of 'tegen' situatie te creëren.
Is het misschien verstandig om GaMeOvEr er naar te laten kijken.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 21:48 schreef KroontjesPen het volgende:
Heb het draadje gevolgd en er ook een mening over maar het lijkt mij niet juist om een 'voor' of 'tegen' situatie te creëren.
Is het misschien verstandig om GaMeOvEr er naar te laten kijken.
Wie is dat? Als ie maar een beetje gevoel voor humor heeft is het mij allang best.

Verwijderd

Ik sta achter het spektakel dat IO, LD en vooral de scherpzinnige Mietje in W&L hebben opgevoerd onder de titel effe een vraagje over de Bijbel of zoiets. Daar heb ik de humor een beetje gemist. Ik hoop alleen niet dat ze het hier allemaal nog eens gaan herhalen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 10 november 2001 21:50 schreef IllegalOperation het volgende:

[..]

Wie is dat? Als ie maar een beetje gevoel voor humor heeft is het mij allang best.
GameOver is de bemiddelaar die te bereiken is onder gameover@tweakers.net ; zijn taak ligt voor zover ik weet vooral op het gebied van bemiddeling tussen users die het niet eens zijn met een beslissing van de crew en de crew. Maar als je denkt dat je er gelukkig van wordt kan je hem allicht mailen. Ik heb vandaag nog met hem gesproken, en ik kan je vertellen: ja, hij heeft een beetje gevoel voor humor.

Verwijderd

Die "buitensporige olifantenplaksels" van LD geven zoals gewoonlijk best interessante informatie weer, vindt ik. Zulke informatie is erg bruikbaar voor de mensen die wat meer willen weten; zelf lees ik de posts van mijnheer Daemon haast altijd, met groot plezier... maar behalve informatie voor geinteresseerden en like-minded people wordt de info natuurlijk ook gebruikt als rebuttalmateriaal. Als het erg, erg veel is, dan kan het best vervelend zijn om nog terug te rebutten als je een discussie voert die waarschijnlijk zal eindigen in het gelijk van de meest geletterde. Daarom kan ik wel enigsinds begrip opbrengen voor IllegalOperation's bezwaar tegen grote quotes.

Voor de andere kant is een discussie (maar mijn mening) alleen wat waard als je over feiten kan discussieren. Over hete lucht en andermans ongefundeerde hersenspinsels debatteren en dan eindigen in een ja/nee-verhaal-we-komen-er-toch-niet-uit oogst ook niet veel voordeel. Quoten uit een wetenschappelijke/journalistieke bron is dan natuurlijk erg wenselijk, maar of het goed is om kaal een berg bevindingen te presenteren... ik zou persoonlijk eerder met mijn bevindingen andersmans stellingen/ideeen proberen aan te vechten, op een zodanige manier dat ik de stelling in mijn eigen woorden probeer te formuleren en vervolgens ondersteun met een fragment uit het artikel. (plus een URL naar het artikel, of een titel van een boek uiteraard), maar dat is mijn visie op discussies voeren. Persoonlijk heb ik er een hekel aan als iemand mijn stelling eruit probeert te trekken met "hier, lees dit (240-pagina tellende document) maar eens en je ziet dat schapen likken inderdaad goed is voor de spijsvertering". Het zou dus netter zijn om alleen de relevante zaken even te presenteren. Daardoor blijft de mega-post mischien even groot, maar ze bevat minder informatie gericht naar je "tegenpartij" toe. zodoende kan de informatie ook verwerkt worden.

...Dat hij de discussie monopoliseert.. het komt wel eens voor dat een discussie uitloopt van een 10-mans debat naar een 2 of 3-mans debat. Dat moet kunnen vindt ik, omdat dit meestal als reden een toespitsing van een bepaald onderwerp heeft. (tenminste, als jij dit onder monopolisatie verstaat)

Bovendien... in een thread opmerkingen maken over andermans gedrag zonder enig zelfbewustzijn en zelfreflectie over je eigen gedrag en daden, staat niet erg netjes tegenover de rest. :) Maar, ok.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 01:32 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

GameOver is de bemiddelaar die te bereiken is onder gameover@tweakers.net ; zijn taak ligt voor zover ik weet vooral op het gebied van bemiddeling tussen users die het niet eens zijn met een beslissing van de crew en de crew. Maar als je denkt dat je er gelukkig van wordt kan je hem allicht mailen. Ik heb vandaag nog met hem gesproken, en ik kan je vertellen: ja, hij heeft een beetje gevoel voor humor.
Bedankt voor je uitleg.
Bemiddeling is dus niet aan de orde. En wat mij betreft ook niet nodig.

Ik vind het wel jammer dat er geen principe-uitspraak over mega-mega-plaksels wordt gedaan. Anderzijds wordt er blijkbaar van uitgegaan dat zelfregulering het beste werkt.
Op zichzelf misschien wel een wijs standpunt.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 11 november 2001 01:32 schreef Lord Daemon het volgende:

Ik heb vandaag nog met hem gesproken, en ik kan je vertellen: ja, hij heeft een beetje gevoel voor humor.
Een beetje maar ? :'(

:P

Aannames zijn fataal.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

edit:

Laat maar, ik heb het zojuist uitgevonden!!!! Ik kan het ook ni helpen dat ik een newbie ben....

Eens een vraagje over een quote: hoe werkt dit nou precies.
Dit krijg ik wel voor elkaar
Maar hoe krijg ik het volgende:
........ schreef [user] het volgende: .......
Is dit gewoon een kwestie van zelfdoen of is hier een speciale tag voor??

In de faq kan ik er niet echt iets over vinden..

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 29 november 2001 23:20 schreef freakstar het volgende:
edit:

Laat maar, ik heb het zojuist uitgevonden!!!! Ik kan het ook ni helpen dat ik een newbie ben....

Eens een vraagje over een quote: hoe werkt dit nou precies.
[..]

Maar hoe krijg ik het volgende:
[..]

Is dit gewoon een kwestie van zelfdoen of is hier een speciale tag voor??

In de faq kan ik er niet echt iets over vinden..
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

daar is dat knopje voor ;)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 23:35 schreef DR het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

daar is dat knopje voor ;)
En als je meerdere mensen wil quoten in je post, dan moet je even "Thread bij reageren laten zien" aanzetten in je prefs. ( http://gathering.tweakers.net/preferences.php ) :)
Pagina: 1