ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
Meen dat die idd op serieel worden aangesloten...
Verwijderd
Hij werkt via USB. De drivers zijn standaard aan boord van Windows dus ik hoef hem alleen maar in een USB slot en ik heb een drive B: (of A: als die er niet was)
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Er zijn wel verschillen tussen die dingen in de laptops.
De toshiba DDs kan je na het booten nog gewoon in de laptop steken terwijl dat met de (oudere?) Dell computers niet zo was, die moest met DD booten om er gebruik van te kunnen maken.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Gewoon tijdens Windows inpluggen en er verschijnt ineens een extra driveletter.
De meeste zijn USB en werken dus niet onder dos, maar onder windows perfect.
Zorg wel dat je een externe USB pakt die de stroom uit de USB poort haalt, dat scheelt weer een adapter en extra stroomkabels.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!
ohw ja; AAS = Atomic absorbtion spectronometer. Was er 1 van Philips. Ik heb er een leuk inbussleutel setje aan overgehouden.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Kijk, zijn die dingen toch nog ergens goed voorIk heb er een leuk inbussleutel setje aan overgehouden.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!
Verwijderd
Hoezo? Op zoek naar een gat in de markt?Op zaterdag 10 november 2001 00:44 schreef Heintje het volgende:
zoja, hoe werkt dat? serieel ofzo?
thnx
Verwijderd
De PCGA-UFD5 van Sony.
Verwijderd
Tegenwoordig het meest bekend zijn natuurlijk de versies voor laptops, meestal met een geheel eigen interface.
Vroeger was echter de diskette-controller niet in het moederbord geintegreerd, maar was een volledig aparte controller (IBM/XT), of onderdeel van een IDE/FDD/COM/LPT-controller (t/m de 486 heel gebruikelijk).
Er zijn verschillende controllers verschenen waarin de bus van de FDD-controller ook naar buiten werd geleid, meestal met een 37-pins D-type connector (seriele poort maar dan HEEL breed). Simpelweg de diskette-drive in een kastje, voeding eraan en kabeltje ernaartoe.
Ik heb hier nog een quad-FDD-controller liggen, met 2 bussen voor elk 2 diskette-drives, en een van de twee bussen gaat naar ook buiten toe. Ik kopieerde toendertijd dermate veel diskettes, zowel 5.25" als 3.5", dat 4 drives in een systeem zinnig was (die zaten echter wel allemaal intern).
Toepassingen van externe drives :
- Meer drives in het systeem dan passen.
- Grotere drives in het systeem dan passen.
Van de laatste toepassing heb ik verschillende toepassingen gezien, zoals een 5.25" diskette-drive aan een IBM PS/2 Model 50 of 55, waar zo'n grote jongen niet inpast, en een 8" diskette-drive aan een standaard-PC voor het aanmaken van diskettes voor oudere proces-besturings-hardware.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ik denk dat ik er wel uitkom. Waarschijnlijk gewoon bij IBM bestellen, maar zo'n usb-oplossing is een mooi alternatief.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
Als je hele dure wilt hebben:
http://www.winstation.com/Superdisk.htm
floppy drives van fl 700,-
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large