Ethernetmodem geeft probleem met online gaming?

Pagina: 1
Acties:

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 10:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Een heel raar probleem:

In eerste instantie had ik MxStream basis abonnement met een Alcatel USB modem + win98 + VIA TECH AMD processor. Na verschrikkelijk veel geharrewar met deze combo heb ik het USB modem om kunnen ruilen voor een Ethernetmodem. Het downloaden gaat net zo snel als eerst, maar :

Midtown madness 2 (race spel)...
* Met het USB modem had ik geen enkel probleem met spelen via gamezone. Alleen bij 8 spelers begon het beeld te schokken, maar positie en dergelijke van tegenstanders was nog steeds zeer precies.

* Met het ethernet modem gaat het spel ook bij 8 spelers vloeiend, alleen op het moment dat er meer dan 4 spelers mee doen klopt van de positie van de tegenstanders geen hout meer (loopt flink achter en ik ook voor hen) en treden er rare vertragingen op van in-game berichten. (dus het gaat wel vloeiend, maar spelen is onmogelijk)

De pings van mij en van de tegenstanders zijn niet veranderd.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Gebrekkige upload snelheid van het ethernet modem? Zijn daar testprogramma's voor? Wat dat betreft heb ik altijd van die rare problemen. Ik snap er geen drol van.

:'(

Dit dus.

Verwijderd

kan natuurlijk ook liggen aan de server waar je speelt...kje kan net ongeluk hebben gehad en op de "verkeerde" servers inloggen

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 10 november 2001 00:11 schreef FunkyTrip het volgende:

VIA TECH AMD processor.
ik zou het zo gauw niet weten :?
mischien iets verkeerd staan bij je netwerk kaart :?

maar wat bedoel je met dat ^^^^^^^^ :?
is dat een nieuwe processor ofzo :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 10:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Topicstarter
Daar bedoel ik mee dat ik een AMD athlon heb met Via Tech drivers of zoiets (ik lul de technische dienst van de KPN maar na)

Bij zo'n speedtest site bleek upload snelheid iets van 6.5kb/s te zijn, dus dat zal wel goed zijn voor 8kb/s max.

En het probleem is precies opgetreden na de modemomwisseling, dus ik denk niet dat het aan de server ligt. Het netwerk kabeltje is nog net zo lang als eerst

Dit dus.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Controleer of je MTU settings en zo wel goed staan. www.dslreports.com

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.