Audigy speakers

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Ik ben van plan de SB Audigy te kopen, maar nu zoek ik ook goede speakers voor m'n peeceetje...

Is het zo dat alleen de 5.1 surround (bij dvd's) werkt met een boxenset met dolby receiver (zoals de DTT 2200)???

Of kun je met bijv. de Philips A3-600 ook optimaal gebruik maken van surround geluid?

Sorry als dit domme vragen zijn, maar ik heb niet zo veel verstand van deze 'audiologische' :? zaken....

p.s: als jullie een beter plan hebben voor geluidskaart + boxen (samen rond de Fl. 500,-)..kom maar op! :7
Belangrijkste is er dat goed helder geluid uit komt, dat leuk klinkt bij mp3's/dvd's/midi/af en toe een spelletje...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

denk dat je goed voor hifi kan gaan, lekkere kwaliteit en ook later nog iets leuks...

alleen voor 500 gulden zou ik even tweedehands gaan kijken

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik zelf he een midiland s7100, vind ik erg lekker klinken, als je het maar niet vol open draait...

Verwijderd

ik heb nu de FPS1600 van creative en dat BLAAST. ontzettend. ben er erg tevreden over. ben niet een audiofiel als de meeste maar dit is wel erg goed geluid, in combinatie met een live 5.1 kaartje

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:45

Floor-is

5.2

Heb je al een stereo-installatie?

Ik neem aan van wel, hier zal ook wel redelijk goed geluid uit komen neem ik aan ;)

Sluit dan je PC aan op je stereo, in mijn ervaring geeft een installatie nog steeds beter geluid dan een PC-speaker setje. Daarbij kan je als je bijvoorbeeld niet helemaal happy bent met het geluid altijd nog een uitbreiding doen van die installatie, waar je IMHO wat meer aan hebt. Als je daar bijvoorbeeld nieuwe speakers voor koopt, kan je die ook gebruiken als je TV of DVD kijkt :)

Bericht hierboven

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:12

Leon

Rise Of The Robots

ik geloof dat als je 5.1 geluid wilt je niet perse een setje hoeft te kopen met ac3 decoder of zo.. :?

dat zit toch in de audigy?
(zijn vast en zeker mensen die dat beter weten hier.. :))

Eeuwige n00b

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29
ik heb ook net een audigy gekregen, en zoek dus een niet te dure 5.1 speakerset, die hier qua qualiteit op aansluit. tips?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

JT

VETAK y0

Op zaterdag 10 november 2001 16:14 schreef fazer het volgende:
ik geloof dat als je 5.1 geluid wilt je niet perse een setje hoeft te kopen met ac3 decoder of zo.. :?

dat zit toch in de audigy?
(zijn vast en zeker mensen die dat beter weten hier.. :))
Klopt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik heb bij mijn Audigy Platinum meteen een Inspire 5.1 5300 analoge speakerset genomen. Werkt als een tiet (ook met een player hoor). En als je zo graag digitaal wilt heb je ook nog de Inspire 5.1 5700. Die kun je coaxiaal, optisch of via de digitale DIN aansluiten. (Inspire's zijn van Creative mocht je dat nog nie weten).

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
de audigy doet het AC3 decden voor je, je hebt dus geen externe decoder nodig

powerDVD en winDVD kunnen ook gewoon de dolby digital voor je decoden, daar hoef je je niet druk over te maken...

speakersteje in jouw budget is waarschijnlijk de inspire 5300

kijk ook eens naar de vele reviews op www.3dsound.com voor andere setjes

fijnste setje voor je Audigy is de Megaworks 510D. Die kun je met 1 digitaal kabeltje op je geluidskaart aansluiten en je hebt het beste PC speaker geluid dat je kunt krijgen. (Samen met de Klipsch Promedia 5.1)

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op woensdag 17 april 2002 08:44 schreef TeslaMaster het volgende:
Ik heb bij mijn Audigy Platinum meteen een Inspire 5.1 5300 analoge speakerset genomen. Werkt als een tiet (ook met een player hoor). En als je zo graag digitaal wilt heb je ook nog de Inspire 5.1 5700. Die kun je coaxiaal, optisch of via de digitale DIN aansluiten. (Inspire's zijn van Creative mocht je dat nog nie weten).
even een domme vraag; ik heb de audigy player en wil ook de Inspire 5.1 gaan kopen; alleen wil ik even weten of daar ook mijn stereo toren goed op aan kan sluiten (met alleen standaard l/r uitgangen)?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1