Toon posts:

server met 2 netwerkkaartjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om ipv een dure hub/switch gewoon twee netwerkkaartjes in je server te zetten??en dan wel met de twee werkstation op elkaars hd te kijken??
Zal wel niet goed werken, maar kwam net in me op en dacht gelijk vragen, want ik ben net met een servertje bezig

Verwijderd

Uit hoeveel pc's bestaat je netwerk ?
/Wat doet deze topic in Hardware Algemeen, is meer iets voor Netwerk Troubleshooting

Verwijderd

Topicstarter
Een server en twee losse pc's
Met die server ga ik internet delen, en FTP-shit, verder een beetje gamen

>>Wat doet deze topic in Hardware Algemeen, is meer iets voor Netwerk Troubleshooting<<
Wist niet goed waar ik hem moest plaatsen, aangezien ik nog geen netwerk en al helemaal geen trouble heb...

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zo heb ik het ook ooit is geprobeerd maar ik ben er nooit uit gekomen. Voor mij was de oplossing een hub van 50,-

Een switch is helemaal makkelijk en kost tegenwoordig ook weinig meer + je hebt veel minder gezeik. Ik geloof dat je al een switch kunt kopen voor 100,-

Het zal vast wel lukken zoals jij het wilt maar ik zou mijn god niet weten hoe. Mij lijkt de makkelijkste oplossing gewoon een switch/hub :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 00:17 schreef Reind het volgende:
Het zal vast wel lukken zoals jij het wilt maar ik zou mijn god niet weten hoe. Mij lijkt de makkelijkste oplossing gewoon een switch/hub :)
Mij lijkt een switch ook het makkelijkst, maar wou het zo goedkoop mogelijk houden ;)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 23:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Kan, maar dan moet je investeren in kennis ipv apparatuur.
MI een goede investering.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik zie geen enkel probleem.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Als je al een server en twee werkstations hebt is het de goedkoopste manier om twee netwerkkaartjes in je server te gebruiken, ervan uitgaande dat je die er al in hebt zitten.

Makkelijker is het om een switch/hub ertussen te hangen, mocht je uit gaan breiden op het gebied van werkstations, dan is het een kwestie van netwerkkabel bijprikken en je bent klaar, anders moet je je server ook nog eens gaan lopen wijzigen...

Ik heb zelf twee servers en twee werkstations, en nog eens een netwerkkprinter bovendien, en je raadt het al, ik heb er een switch tussen hangen.

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Koop een hub of beter nog een switch.

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
hier liggen drie switches en een hub door het huis :o

(in gebruik)

Verwijderd

@Gistron:
4 port 10/100mbit switch: 99,-
8 port 10/100mbit switch: 149,-

Of anders een goedkoop 10mbit hubje voor 3 tientjes. Op de HCC dagen kun je die altijd wel vinden.

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Als je puur IP gebruikt kan dat zonder problemen. Beide pc's zitten dan in een ander subnet, en de server routeerd dat verkeer. Netbui zal niet werken, omdat dit protocol non-routable is. (al zal netbui over IP mischien wel werken, geen idee.)
Je server krijgt 2 ip's in verschillende subnetten. bv 192.168.1.1 en 192.168.2.1. (subnet masks hier overal 255.255.255.0) Je werkstations krijgen dan 192.168.1.2 en 192.168.2.2.
Je connect dan met een cross kabel het WS met IP 192.168.1.2 aan de netwerkkaart met IP 192.168.1.1, en het andere WS op de andere kaart.
Je kunt nu vanuit beide WS de server pingen.
Er vanuitgaande dat je windows op je server draait zul je hem nog wel even moeten vertellen dat hij mag routeren. Dat die je bij de properties van het IP protocol.

Suc6

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Hub van 3 tientjes? Jemig! 1 UTP kabeltje kost me zo'n beetje al 20-30 piek! Ik heb trouwens een switched hub, maar die heb ik van paps gekregen :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Op zaterdag 10 november 2001 00:42 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik zie geen enkel probleem.
Wat er dus wel is.
Anders moet je met bridges gaan werken etc.

_coolman_:

Ach, hoe kun je nou zeggen dat een hub te duur is ? |:(
Netwerkkaartje kost bijna even veel, of koop je rommel :?

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 11:11 schreef MOL het volgende:
Hub van 3 tientjes? Jemig! 1 UTP kabeltje kost me zo'n beetje al 20-30 piek! Ik heb trouwens een switched hub, maar die heb ik van paps gekregen :D
Ligt eraan waar je je inkopen doet he, 198 piek voor 1 GigaByte geheugen vind je vast ook veel.

USB Cat5 shielded (STP dus) 1m voor 5,= 20m voor 21,=

Hub is een opgevoerde stekkerdoos, een switch zit nog wel wat techniek in, maar een hub doet niets meer dan alle draadjes verbinden, repeaten en ledjes weergeven.

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
je hebt het dan ook over STP kabels, lijkt me niet echt nodig voor huis tuin en keukengebruikt, UTP is dan goedkoper...

A wise man's life is based around fuck you

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

heb je in de buurt geen instalatiebedrijf daar haal ik namelijk de kabels van daan en daar kost mij 15 meter ongeveer 5 piek >:) + stekertjes er aan die zetten ze daar er wel aan en het is gewoon cat 5 kabel dus een stuk goedkoper dan bij een pc zaak moed jij ook doen

Verwijderd

moved HA >> NT

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op zaterdag 10 november 2001 11:11 schreef TrickTrac het volgende:
Als je puur IP gebruikt kan dat zonder problemen. Beide pc's zitten dan in een ander subnet, en de server routeerd dat verkeer. Netbui zal niet werken, omdat dit protocol non-routable is. (al zal netbui over IP mischien wel werken, geen idee.)
Je server krijgt 2 ip's in verschillende subnetten. bv 192.168.1.1 en 192.168.2.1. (subnet masks hier overal 255.255.255.0) Je werkstations krijgen dan 192.168.1.2 en 192.168.2.2.
Je connect dan met een cross kabel het WS met IP 192.168.1.2 aan de netwerkkaart met IP 192.168.1.1, en het andere WS op de andere kaart.
Je kunt nu vanuit beide WS de server pingen.
Er vanuitgaande dat je windows op je server draait zul je hem nog wel even moeten vertellen dat hij mag routeren. Dat die je bij de properties van het IP protocol.

Suc6
Je kunt NetBEUI niet "over" IP laten werken zonder hele speciale trucs, het zijn protocollen op hetzelfde niveau.
Het is wel mogelijk om de server niet alleen als router maar ook als bridge in te zetten, het wordt dan technisch een "brouter". Of dat lukt hangt van het OS van je server af, en je moeten een brouting-programma zien te vinden. Zo'n programma scant de langskomende Ethernet-pakketjes en beoordeelt of het een routeerbaar protocol (TCP/IP, IPX/SPX) betreft of een niet-routeerbaar protocol als NetBEUI. Voor Linux zijn ze er, voor MS-OS ken ik ze niet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 11:13 schreef dennisdotcom het volgende:
_coolman_:

Ach, hoe kun je nou zeggen dat een hub te duur is ? |:(
Netwerkkaartje kost bijna even veel, of koop je rommel :?
Een 10/100mbit hub kost al snel meer dan 70 piekjes (nieuw)
En een netwerkkaartje slechts 30 gulden, dus dat lijkt mij duidelijk toch :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 10 november 2001 00:06 schreef _coolman_ het volgende:
Is het mogelijk om ipv een dure hub/switch gewoon twee netwerkkaartjes in je server te zetten??en dan wel met de twee werkstation op elkaars hd te kijken??
Zal wel niet goed werken, maar kwam net in me op en dacht gelijk vragen, want ik ben net met een servertje bezig
Sure.
run win2k of XP erop. Router functie aanzetten en routes erop zetten + nog WINS server voor de :r SMB shares

PC---------SERVER-----------PC
nic1 nic2 nic3 nic4

Als het 10mb netwerkje is en je heb een COAX uitgang + cable
COAX nemen :)

anders hubje

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
noou ik hoor het al, 't is mogelijk, maar niet echt simpel..
dan maar een switch >:)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb in mijn server een kaart voor het BNC netwerk en eentje voor mijn UTP netwerk en die kunnen zonder problemen elkaar benaderen. Niks voor hoeven te doen (draai OpenBSD).
Het kan wel met mijn superveilige firewall-rules te maken hebben trouwens (pass in and out from any to any :)).
Pagina: 1