Toon posts:

Processor prijzen in een hels tempo om hoog!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er aan de hand?
Ik dacht uit twee nieuwsposts te hebben begrepen dat de processor prijzen zouden moeten zakken.
Is dit misschien een kleine misleiding om zogenaamd een grote korting te geven op amd procs tijdens de hcc dagen terwijl het dezelfde prijs is als nu?
Ik ben tevens verbaasd dat bijvoorbeeld de thunderbird 1,2 (266) richten de prijs van een athlon xp raakt.
Ik snap er niks meer van.
Heeft iemand een fatsoenlijke verklaring?
Er zijn namelijk veel mensen die deze maand een upgrade gaand doen.

Verwijderd

Ook al ?, men geheugen is ook al duurder geworden :(

Is dat het Windows XP effect ?, XP moest toch dienen om de verkoop van pc's te bevorderen of sla ik de plank nu mega mis ?

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

syserr

kangoeroe

hmm, het zou kunnen dat de economie licht aan et instorten is op sommige plaatsen ten gevolge van de aanslag in de VS en de oorlog in Afghanistan?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 12:16

bitflusher

flushed die *** pc

Op zaterdag 10 november 2001 00:00 schreef Devil_2000 het volgende:
Ook al ?, men geheugen is ook al duurder geworden :(

Is dat het Windows XP effect ?, XP moest toch dienen om de verkoop van pc's te bevorderen of sla ik de plank nu mega mis ?
nee hoor, iedereen heeft extra dimmetjes/cpu's nodig overschot daald prijzen omhoog :'(

gelukkig heb ik 1 week geleden gekocht >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ziet iemand de prijzen nog drastisch zakken voor het einde van het jaar?

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
hallo..tis ook niet helemaal goed als die dingen niets meer kosten..daar kan ook geen economie op teren hoor !!!
als het maar enigzins evenredig omhoog gaat met ons salaris ;)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook niet over langetermijn daling/stijging. Ik praat over de invloed van economie/hcc dagen/einde van het jaar? op de prijzen van de amd procs en ook geheugen.
Dat het economisch systeem zo werkt is algemeen bekend.
De vraag, mijn vraag is of dit een trucje is om de prijzen op de hcc dagen laag te laten lijken.
En de vraag, mijn vraag is of dat de prijzen nog gaan zakken voor het einde van het jaar.
Misschien weten de winkels wel dat de meeste mensen gespaard hebben voor de hcc dagen en komende evenementen aan het einde van het jaar.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:17

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ehh... volgens mij galmt het hier inderdaad een beetje... :P

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Topicstarter
FUBAR ECHO MODE DETECTED

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 17:53
Je hebt kans dat door de forse stijging van geheugenprijzen ook de processoren duuder worden.. maar voorlopig zie ik dat nog niet echt gebeuren.. idd Thunderbirds worden misschien iets duurder maar dat heeft met schaarste de maken aangezien AMD zich volledig richt op de Athlon XP .. je ziet toch ook vaak dat ouwere processoren duurder zijn dan iets snellere (bijv. 700MHz vergeleken met 800MHz)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nog drie weken, en welke oude sok met zijn witte baard en koperen plezierstaaf staat er dan weer op de stoep op zijn witte vierbener?

En drie weken daarna is het weer kerst. Logisch dat die prijzen stijgen. Is toch elk jaar zo :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het is moeilijk af te schuiven op de zooi van AMerica, dan hadden de prijzen namelijk eerder gestegen. Bedrijven beginnen nu juist weer op te klimmen dus America is geen verklaring gok ik. De HCC therorie klinkt leuk, maar waarom gebeurt het dan ook bij bedrijven die niet op de HCC staan?????? dus das ook wat vaag. Einde jaar steigingen zijn ook een vreemd fenomeen, meestal is het juist einde jaars uitverkoop omdat in deze tijd juist alles de deur uit moet, nieuwe shit in PC wereld komt meestal eindjaar/begin jaar uit en in november moet dan de oude zooi weg.

Mijn idee is dat het ff een schrik reactie is op de geheugen prijzen, maar dat dat over een paar dagen wel weer goed zit. Net als de geheugen prijzen zelf, die zullen niet zomaar ineens weer terug vliegen naar 200 gulden per 128 MB zoals "vroeger".

Breek je nek voorzichtig

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 22:24
Ik kan me goed herinderen van vorig jaar dat de geheugen prijzen ook stegen vlak voor de HCC.
Ik zat me af te vragen of dat dit jaar ook weer het geval is!
Ja! dus, maar alleen 70% zoals op de frontpage word vermeld lijkt me wat veel.
Ik lees ook nog nergens anders dat ze opeens zoveel gestegen zijn.

Het kan gewoon zijn dat alle verkopers flink geheugen aan het inkopen zijn voor de HCC tegen hele lage prijzen en dat de voorraad er nu een beetje doorheen is.
als die voorraad weer groeid, daalt het weer.

Het kan ook gewoon een schrik reactie zijn, de voorraaad is wat minder dus meteen vette winst proberen te boeken.

Ik zit nu te twijfelen of ik snel ff naar de winkel hop voor 256 die ik echt nodig heb, of dat ik gewoon tot de HCC wacht.

American Express vraagbaak

Verwijderd

double post, ik heb hier gister al een thread over gestart!!!

[topic=315868/1/25]

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
De 'classic' Thunderbird is door AMD in prijs bevroren. Op hun eigen website (URL kwijt) staat een prijslijst waarin alle Thunderbirds (dus verschillende snelheden) even duur zijn. AMD wil duidelijk de XP de markt in drukken door de TB duurder te maken in verhouding tot de XP (Lijkt dat toevallig niet op de push die een ander bedrijfje doet t.a.v. hun PIV CPU?).

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

nee hoor, als je in de topic naam had gekeken dan had je gezien "PROCESSOR prijzen in hels tempo omhoog!!!"

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

nee hoor, als je in de topic naam had gekeken dan had je gezien "PROCESSOR prijzen in hels tempo omhoog!!!"
oops, ik ga nooit meer posten voor ik koffie op heb :z

Verwijderd

DE HCC dagen komen er aan, gaan ze de prijzen verhogen want ze weten dat op die beurs daar mensen toch wel gaan kopen. Dat is een gegeven wat al jaren geld... Geeft ook maar weer aan dat de HCC per definitie zeker niet duurder is. Mijn advies: ga daar geen zooi kopen die dan duurder is dan nu, want na die tijd zakken de prijzen weer. Laat je niet verleiden daar met de gedachte van HCC hehe ik mag weer wat kopen. Want kopen mag je het hele jaar door!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop wel dat mijn geplande upgrade niet 2 of 3 honderd piek meer gaat kosten door dit grapje.
Is er iemand die mij adviseerd om de upgrade via pricewatch te doen nu??
Of op de hcc kopen?

epox 8kha+
2x 256 mb pc2100 cas2
athlon xp 1600 (1,4)
silverado noisecontrol
cordless keyboard (logitech of zo)

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Klote, gisteren 2x 256mb geheugen gekocht. Bedoeling was dat het 70piek per 256mb zou kosten bij Norrod. Echter ik heb er nu 80piek voor betaald.

En wat mij de meeste frustatie geeft: Ik heb het net in mijn mobo geprikt en zag net pas dat ik ipv 2x 256mb maar 2x 128mb heb gekregen. En dus wel voor 2x 256mb heb betaald!

:( :( Wat een klote service van NoRRoD, nu maar hopen dat ze morgen niet moeilijk doen en mij gewoon 2x 256mb geven om hun foutje te herstellen! (Wat zijn mijn kansen? Ik heb in de winkel gewoon niet gekeken wat ik kreeg... Gewoon de 2 reepjes in mijn tas gedaan :( )

Verwijderd

check dit ook maar es: http://www.tweakers.net/nieuws/19148

heb nog een bestelling lopen bij pc-tronix (1x kingston 256 md ddr-ram dimm @ 266 mhz) voor 130 piek, maar ze mailden me afgelopen week dat ze die niet op voorraad hadden... :'(

mogen ze nu zomaar zonder mij daarover te informeren mij meer laten betalen? (in eerste instantie zou ik 130 piek betalen ervoor, alles incl.)

:? ;(

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op zaterdag 10 november 2001 08:11 schreef The_PyroPath het volgende:
Het is moeilijk af te schuiven op de zooi van AMerica, dan hadden de prijzen namelijk eerder gestegen. Bedrijven beginnen nu juist weer op te klimmen dus America is geen verklaring gok ik. De HCC therorie klinkt leuk, maar waarom gebeurt het dan ook bij bedrijven die niet op de HCC staan?????? dus das ook wat vaag. Einde jaar steigingen zijn ook een vreemd fenomeen, meestal is het juist einde jaars uitverkoop omdat in deze tijd juist alles de deur uit moet, nieuwe shit in PC wereld komt meestal eindjaar/begin jaar uit en in november moet dan de oude zooi weg.

Mijn idee is dat het ff een schrik reactie is op de geheugen prijzen, maar dat dat over een paar dagen wel weer goed zit. Net als de geheugen prijzen zelf, die zullen niet zomaar ineens weer terug vliegen naar 200 gulden per 128 MB zoals "vroeger".
ernst sluit zig hier bij aan ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:00
Op zondag 11 november 2001 12:30 schreef Paul_ het volgende:
Klote, gisteren 2x 256mb geheugen gekocht. Bedoeling was dat het 70piek per 256mb zou kosten bij Norrod. Echter ik heb er nu 80piek voor betaald.

En wat mij de meeste frustatie geeft: Ik heb het net in mijn mobo geprikt en zag net pas dat ik ipv 2x 256mb maar 2x 128mb heb gekregen. En dus wel voor 2x 256mb heb betaald!

:( :( Wat een klote service van NoRRoD, nu maar hopen dat ze morgen niet moeilijk doen en mij gewoon 2x 256mb geven om hun foutje te herstellen! (Wat zijn mijn kansen? Ik heb in de winkel gewoon niet gekeken wat ik kreeg... Gewoon de 2 reepjes in mijn tas gedaan :( )
Ehm, ondersteunt je mobo wel 256MB sticks? Sommige mobos hebben er problemen mee. Als je bv kijkt naar de i430VX: 32MB DIMM ziet ie hier als een 16MB DIMM.

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Op zondag 11 november 2001 13:51 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Ehm, ondersteunt je mobo wel 256MB sticks? Sommige mobos hebben er problemen mee. Als je bv kijkt naar de i430VX: 32MB DIMM ziet ie hier als een 16MB DIMM.
Tja, dat dacht ik in eerste instantie ook... Totdat ik ze er maar ff uithaalde. Toen pas zag ik het stickertje met 128mb |:(

edit:
Ik zit in de zondag-mode en kom er achter dat ik m'n geheugen problem in het verkeerde topic heb gezet. Ik wou hem aanvankelijk hier neerzetten.

Verwijderd

gelukkig da'k juist mijne computer hem gekocht

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ook al zou het geheugen verdubbelen bij de computerboer hier in dordt is het op dit moment 65piek voor 256MB.
als het verdubbelt dan wordt het 130 piek das nog steeds niks! weet alleen dat de 256MB op dit moment rond de 79 piek schommelt.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Joh, allemaal drukte om niets. Was het niet zo dat rond april dit jaar ook al zoiets zou gebeuren? En inderdaad, de prijzen van een 256MB reepje (Dane) ging van 250 naar 260. Maar wat was er daarna te zien, een grote daling naar iets van 80 gulden. Nu word er weer van alles geroepen dat de prijzen gaan stijgen, maar dat zal hooguit een tijdelijk iets zijn, de prijzen zakken vanzelf wel weer.
Ik zie echt niet taferelen van prijzen die weer teruggaan naar het niveau van enkele jaren geleden,toen stegen de prijzen van 200 gulden voor 128 MB naar 800 gulden een maandje later. Ikzelf zat al in de prijsstijging en kon toen voor 400 gulden 128MB kopen, om de week daarna die prijs van 800 gulden te zien. En kijk eens naar nu: 30 gulden! Kom op, rustig ademhalen en een beetje geduld uitoefenen, komt het allemaal weer goed :)

Verwijderd

Dit ruikt naar prijsafspraken/kartelvorming!
Net ff voor de kerst de prijzen van processoren/geheugen omhoog.

Ik eis een parlemetaire enquete! >:)

• MaxxBass
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op zondag 11 november 2001 12:55 schreef gobbles het volgende:
check dit ook maar es: http://www.tweakers.net/nieuws/19148

heb nog een bestelling lopen bij pc-tronix (1x kingston 256 md ddr-ram dimm @ 266 mhz) voor 130 piek, maar ze mailden me afgelopen week dat ze die niet op voorraad hadden... :'(

mogen ze nu zomaar zonder mij daarover te informeren mij meer laten betalen? (in eerste instantie zou ik 130 piek betalen ervoor, alles incl.)

:? ;(
Lijkt me niet...hadden ze maar moeten leveren...besteld is besteld lijkt me!

• MaxxBass
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op zondag 11 november 2001 12:30 schreef Paul_ het volgende:

Lijkt me niet, je hebt toch een bon? Moet je kunnen ruilen lijkt me..

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 22:24
ik was vandaag bij de mycom in Amsterdam.
Daar hing een briefje dat ze geen geheugen meer op voorraad hadden.
Toen ik naar de reden daarvan vroeg vertelde de bedrijfsleider dat het kwam doordat de douna nu alle zendingen checkt. Er komen dus langere wachttijden en de invoer kosten zijn hoger.

Kortom, nu is er even een dipje denk ik, en straks word de markt weer overspoelt met geheugen.

American Express vraagbaak

Pagina: 1