Toon posts:

[debian] - MySQL, Apache, PHP instaleren...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag, MySQL, Apache & PHP instaleren onder Debian, hoe doe ik dit?? APT-GET install mysql apache php, werkt niet...

:7

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:54

JJJ

Klopt.

Eerst apt-get install apache

Daarna apt-get install php4-apache ofzo
en daarna apt-get mysqld ofzo :P

Je moet wel ff httpd.conf editen, maar daar is genoeg documentatie over.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik hem vinden??? MySQL, Apache & PHP... Want Apache wil hij niet instaleren via APT-GET...

p.s. Ik ben neewbee

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

dan zit er waarschijnlijk iets niet helemaal correct in je sources.list k'zou die maar eens eerst checken, geeft apt-get update foutmeldingen?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• _JGC_
  • Laatst online: 14:11
dus je wilt MySQL 3.21 of 3.22, terwijl er al 3.23.44 is...

en je wilt Apache 1.3.9, terwijl er 1.3.22 is
en je wilt een oude PHP terwijl er 4.06 is?

Dan zou ik vooral apt-get gebruiken ;)

www.mysql.com
www.php.net
http://httpd.apache.org

daar ff de sources downloaden, mysql installeren zoals in INSTALL-SOURCE van MySQL staat, en PHP en Apache compileren zoals in INSTALL van php staat.

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 00:20 had _JGC_ het over sources
Wel eens van unstable en testing gehoord ;)

• _JGC_
  • Laatst online: 14:11
Jazeker, maar compileert unstable debian MySQL beter dan jij? Denk het niet...

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 00:36 schreef _JGC_ het volgende:
Jazeker, maar compileert unstable debian MySQL beter dan jij? Denk het niet...
Och ik ben ook iemand die graag een hoop zelf compileert, maar topicstarter geeft zelf al aan dat hij een newbie is.

Je haalt maar een klein beetje winst door de optimalisaties die je meegeeft aan de compiler. Verder gok ik niet dat tuurtnt speciale wensen heeft bij het configureren van de sources. Kortom niet echt nodig om iets dergelijks te gaan compileren, als je het gewoon via apt-get kan installeren.

Verwijderd

gebruik dan effe dselect en zoeken naar de pakketten, maar kijk nu eerst eens wat verder voordat je gelijk gaat vragen hier.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op zaterdag 10 november 2001 00:13 schreef tuurtnt het volgende:

p.s. Ik ben neewbee
At the risk of being flamed at ...

Je hebt de afgelopen dagen allemaal triviale vragen gepost. Zou je niet 'ns een hele zaterdag (vandaag bijvoorbeeld :)) zelf gaan lopen rommelen met Debian? Je computer gaat in ieder geval niet kapot, dus bang hoef je niet te zijn.
Als iedere nieuwe gebruiker dit soort zaken zou posten, zou het forum binnen een dag over z'n nek zijn.
Kortom: eerst proberen (en docs lezen), dan weer proberen (en docs lezen), dan weer proberen (en docs lezen), dan posten.

Goed bedoeld ... no flame intended. O+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 10:02 schreef mithalph het volgende:

[..]

At the risk of being flamed at ...

Je hebt de afgelopen dagen allemaal triviale vragen gepost. Zou je niet 'ns een hele zaterdag (vandaag bijvoorbeeld :)) zelf gaan lopen rommelen met Debian? Je computer gaat in ieder geval niet kapot, dus bang hoef je niet te zijn.
Als iedere nieuwe gebruiker dit soort zaken zou posten, zou het forum binnen een dag over z'n nek zijn.
Kortom: eerst proberen (en docs lezen), dan weer proberen (en docs lezen), dan weer proberen (en docs lezen), dan posten.

Goed bedoeld ... no flame intended. O+
Once again, amen to that. Wordt tijd dat je zelf eens ietsgaat doen tuurtNT, je zult er nooit verstand van krijgen als je alles voorgeschoteld wordt. |:(
Pagina: 1