Toon posts:

Opstart probleem nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn eigen computer in elkaar gebouwd. Het inbouwen ging verder goed(kabeltjes volgens boekje aangesloten), alleen wil de computer niet opstarten.

Als ik de computer aan zet gaat het moederbord aan, hij leest de cd-rom even, de ventilators en de hdd lopen. Vervolgens komt er geen beeld. Hij geeft geen piepjes(normale bios piep ook niet), en resetten, hdd lichtje werken niet. Ik heb al verschijdene dingen geprobeerd, zoals:

-Videokaart vervangen.
-Geheugen eruit gehaald(Geen piepjes te horen na aanzetten, wat niet zou horen)
-Processor eruit gehaald, en er opnieuw ingezet(Er is een heel klein beetje pasta naast de chip, die voor zover te zien zich niet op connectoren bevind)

Systeemgegevens:

-Asus a7a266
-AMD 1.5ghz
-2x 256 ddr
-Asus 7100 geforce2
-Maxtor 60+

Ik kom er niet meer uit, is er iemand die me kan helpen? :?

• gewse-hco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:22
even een pci videokaart proberen misschien ?
of een basic agp kaartje (zonder geforce chipset)

wilt nogal eens voorkomen dat sommige agp kaarten niet werken met een bepaalde bios.

• gewse-hco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:22
als je je videokaart eruit laat... piept ie dan ook niet ?

zorgen dat je de laatste bios erop gooit.. wilt nogal eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de videokaart zonder geforce 2 uit een andere computer gehaald, en ook die deed het niet. Dus lijkt me stug dat hij het met 2 videakaarten niet doet.

En het lijkt me erg raar als deze mobo niet kan samenwerken met agp :) Mijn vriend heeft hetzelfde mobo, met een agp kaart, die prima werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die videokaart lijkt me sterk, maar ik zal het toch maar proberen..

De bios flashen kan nog niet, aangezien de computer helemaal geen beeld geeft.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wissel de proc eens om met die van je vriend, en kijk welke niet opstart. Dan weet je welke van de 2 onderdelen er problemen heeft. Check ook even of je voeding zwaar genoeg is, AMD processoren hebben behoorlijk wat vermogen nodig (eventueel ook eens omwisselen met je vriend ofzo)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de pc aanzette na de videokaart eruit gehaald te hebben en de processor schoongemaakt te hebben kwam er een rookwalm van de processor af. Uiteraard meteen de pc uitgezet.

Deze rook, komt dit omdat de processor is doorgebrand of omdat een beetje van de pasta is verbrand?

Het lijkt me namelijk sterk dat nu de proc is doorgebrand

Hellep

Verwijderd

hele stomme vraag misschien, maarre had je een koeler op je processor zitten?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm... ALS er rook ontstaat dan maakt het eik niet veel uit of dat van je koelpasta of van je cpu zelf komt... er was dan namelijk *ergens* een veel te hoge temperatuur en dat mag dus niet :P

Maar denk idd dat er iets bij je koeler niet goed zat en je hebt een grote kans dat je cpu nu dus dood is :{

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
ik heb het zelfde probleem gehad alles geprobeerd pci videokaart en al die troep! maar uiteindelijk was me voeding gewoon stuk :) hij rook al een beetje vreemd :P

ps. probeer is de cmos te resseten ?

Verwijderd

Ik heb net ook al iemand geholpen met zo'n zelfde probleem, ander mobo welliswaar, maar toch ;)
Doe you PC uit, stroom er compleet af, haal je CMOS batterij uit je PC, (je kunt je PC opnieuw starten nu, maar hoeft niet. Als je start, gewoon weer uitdoen.), doe je batterij terug en probeer nu opnieuw te booten.

Het weghalen van je batterij zorgt ervoor dat je CMOS/BIOS gereset wordt naar factory settings.

Jord.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit momenteel ook met een net nieuwe pc die niet wil booten :-( heb alles al geprobeerd, maandag ga ik bij een kennis langs die waarbij ik dan even zijn CPU kan proberen, en hij mijn mobo. wat ik allemaal heb geprobeerd:

EERST alles eraf halen, behalve De speakers stekker en aan en uit stekker. GEEN harddisks / CDroms whatever. Ook geen andere PCI kaarten. Bij alle tests gebruik je maar 1 van je DDR chippies. Wissel deze steeds af.

- Mobo en alles UIT de kast opstarten (mobo kan op kast aarden)
- Andere AGP kaart, liefst PCI grafische kaar
- Ander of geen geheugen
- Bios resetten (voedings kabel uit mobo halen!)
- Bios resetten dmv batterij techniek
- Andere voeding proberen, plug stekker ook paar keer in en uit, soms zit er een pennetje niet goed.

Dit meerdere keren, in verschillende combo's

KUTWERK! :)

MAar ja, als er rook van je cpu afkwam, en je ziet brand/schroei plekje op de CPU. dan is die dus 100% zeker dood. ;(

Verwijderd

Hee Vreez coreburner >:)

Verwijderd

Topicstarter
smoel! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord en Processor geruild en het pc'tje draait als een zonnetje, alles met dezelfde settings.

Mycom en Computerland op de Ceintuurbaan leveren goede service, werd zonder problemen geruild :)

Verwijderd

Haal je Mobo is helemaal uit de kast en alleen met processor, geheugen en videokaart erop. Grote kans dat ie kortsluiting maakt met een schroefje of afstandhouder oid....

Vergeet niet je moederbord op een niet geleidende ondergrond te leggen :)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 09:40 schreef Inspector_Gadget het volgende:
Haal je Mobo is helemaal uit de kast en alleen met processor, geheugen en videokaart erop. Grote kans dat ie kortsluiting maakt met een schroefje of afstandhouder oid....

Vergeet niet je moederbord op een niet geleidende ondergrond te leggen :)
duhhh, hij zegt toch net dat ie ut mobo en de proc heeft geruild en dat z'n bak nu werkt LEZEN >:)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13
heb je je bios eerst een keer gereset? dit hielp bij mij namelijk wel...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 november 2001 09:50 schreef marteltor het volgende:
heb je je bios eerst een keer gereset? dit hielp bij mij namelijk wel...
ehm nee, aangezien er rook van de proc afkwam leek het me verstandiger om de proc en mobo te ruilen :)
voordat er nog meer verkloot werd
Pagina: 1