Toon posts:

MSi kt266 pro2 leds zeggen slecht geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Daarnet met een collega van mij een MSI KT266 Pro2 gaan halen. Met 256 MB 2100 DDR Ran (1 reep). Komt dat ding steeds met de led status slecht ram aandraven. Met ram dat in mijn pc werkt in volgende config (zie sig) hebben we hetzelfde probleem. Voor de rest zit er in zijn pc een XP 1700+ en een gforce2 mx.
Dat ding is jumperless betreffende de fsb dus kan ik hem ook niet op 100 proberen (Mischien staat hij wel default op 100), maar vanwege het probleem kunnen we ook niet in de bios geraken.
Mb stuk :? Of heeft iemand nog een idee.

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
Serieus dat geheugen moet je flink doordrukken zodat ie ook echt goed vastzit en vrees daarbij niet voor je mobo, dat kan heel wat hebben!

Sterkte!

Verwijderd

Inderdaad ik moest er flink op drukken... zodat die slotjes aan de zijkant vanzelf dichtklikken

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om de streep in 'n andere dimm bank te duwen? probeer dat eens, en zoals nielsman al zei, goed doordrukken!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:55

MartNL

Het kan ook helpen om een moker te pakken.
En dan 2 behoorlijke tikken erop te geven. :o

Verwijderd

Bij maij gaf ie dat ook aan als ik een PCI Videokaartje erin deed!!!
Dus het is niet altijd helemaal realistisch! Ga je niet teveel op die D-leds berusten, die hebben het geregeld mis.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Mobo is vervangen in de winkel.
Er zijn problemen met dit board (niet met alle).
Als voorbeeld verwijs ik naar:
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=c4d4417f235fc28dac75a4450740e118&threadid=73408

Deze die we nu hebben is ok.
Nu effe in recatie op de replies boven, ik weet heus wel dat dat geheugen goed vast moet zitten, het is in alle drie de banken geprobeerd en met verschillende merken.
Soms heb ik de indruk dat ik op tweakers geen serieuze antwoorden moet verwachten en dat er gewoon wat standaard antwoorden worden gegeven.

Verwijderd

Probeer het eens met een andere DIMM-module (als dat te regelen valt) ... misschien was die ene DIMM gewoon rot..

Suc6 :)
Pagina: 1