Ik zie vaak dat mensen een scherper beeld krijgen door uitgangsfilters op hun videokaart te slopen...aangezien ik last heb van best wel wazig beeld leek mij dit ook wel een leuke oplossing. Maar werkt dit bij elke videokaart? Ik heb nu een Nvidia Vanta (
maar heb nog geen zin om te changen), maar kan ik ze hier ook slopen en heeft het nut?
Verwijderd
Tuurlijk sloop er maar lekker uit.Op vrijdag 09 november 2001 23:33 schreef EbAyzo het volgende:
Ik zie vaak dat mensen een scherper beeld krijgen door uitgangsfilters op hun videokaart te slopen...aangezien ik last heb van best wel wazig beeld leek mij dit ook wel een leuke oplossing. Maar werkt dit bij elke videokaart? Ik heb nu een Nvidia Vanta (maar heb nog geen zin om te changen), maar kan ik ze hier ook slopen en heeft het nut?
En als je toch bezig bent, die spannings regelaar op je mobo
vooor je cpu, heb je ook eigenlijk niet nodig hoor, hoppa sloop er ook maar uit. Veel beter beeld.
Verwijderd
Op vrijdag 09 november 2001 23:58 schreef Bredend het volgende:
Al bij V&B gekeken?
Commodore schrijf je met maar één e, namelijk op het eind...dus niet Comm[b]e[/b[doreOp vrijdag 09 november 2001 23:40 schreef Robin201 het volgende:
blablak#topmerking
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
Hè OldSchoolTweaker...Op vrijdag 09 november 2001 23:52 schreef EbAyzo het volgende:
Heeft iemand die al langer dan een maand op GOT zit wel wat informatiefs te melden?
Je bent zelf net nieuw....
Nee, de fabriek zet die dingen er in om brave burgers te plagen dah
nee.. de fabriek zet die filters er in om aan de stralings/storings normen te voldoen die de EU aan electrische apparaten heeft gesteld. Goedkope filters beinvloeden wel degelijk het beeld op je monitor. Die filters omzeilen kan idd een gunstig effect hebben op de weergave.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dank je....sjeez wat een zeikstralen op GOT..maar waar kan ik ergens info vinden over dit onderwerp?Op zaterdag 10 november 2001 02:31 schreef Acid_Burn het volgende:
nee.. de fabriek zet die filters er in om aan de stralings/storings normen te voldoen die de EU aan electrische apparaten heeft gesteld. Goedkope filters beinvloeden wel degelijk het beeld op je monitor. Die filters omzeilen kan idd een gunstig effect hebben op de weergave.
een tijd terug had iemand dit gedaan, met een of andere geforce, stonden pics en uitleg bij. het kan en werkt dus idd, en dat gescheld in de 1e paar reacties, stond daar niet iets over in de faq? (over UTFS/je bent dom/domme n00b-blaaters dus)
Verwijderd
Kunnen mensen die geen antwoord weten en die commodore niet goed weten te schrijven gewoon ff de bakkes dichthouwe?
Ik heb m'n GF2 (Asus V7700 Deluxe) gemod. Het scheelt inderdaad als je je res hoger dan 1024x768x85Hz instelt. Bij 1920x1440x72Hz scheelt het belachelijk veel (sorry, 'k heb een 22")
Plaatjes van mijn mod staan hier:
http://www.arcobel.nl/~dabit/misc_images/V7700_mod/
Als je vragen hebt, dan hoor ik 't wel.
Ik heb m'n GF2 (Asus V7700 Deluxe) gemod. Het scheelt inderdaad als je je res hoger dan 1024x768x85Hz instelt. Bij 1920x1440x72Hz scheelt het belachelijk veel (sorry, 'k heb een 22")
Plaatjes van mijn mod staan hier:
http://www.arcobel.nl/~dabit/misc_images/V7700_mod/
Als je vragen hebt, dan hoor ik 't wel.
Verwijderd
dat was DaBitOp zaterdag 10 november 2001 11:25 schreef m-m het volgende:
een tijd terug had iemand dit gedaan, met een of andere geforce, stonden pics en uitleg bij. het kan en werkt dus idd, en dat gescheld in de 1e paar reacties, stond daar niet iets over in de faq? (over UTFS/je bent dom/domme n00b-blaaters dus)
topic dwaalt nog wel ergens rond
let er wel op dat het slopen van die dingen wel een friemelwerkje is.
Verwijderd
En bovendien is het geen Amica maar Amiga...Op zaterdag 10 november 2001 00:11 schreef 0siris het volgende:
[..]
Commodore schrijf je met maar één e, namelijk op het eind...dus niet Comm[b]e[/b[dore
Zijn dit de filters (op een speedstar A50 dan maar jah):
PICS VAN VERMOEDELIJK DE FILTERS
Sorry voor het brakke beeld
ik zal even een toelichting geven..3 kleine weerstandjes (denk ik) die aan de ene kant 2 pootjes hebben en aan de andere kant 1 en ze zitten voor de VIDEO OUT
Sorry voor het brakke beeld
Verwijderd
Op die pics zie ik geen moer....Op zaterdag 10 november 2001 21:08 schreef EbAyzo het volgende:
Zijn dit de filters (op een speedstar A50 dan maar jah):
Sorry voor het brakke beeldik zal even een toelichting geven..3 kleine weerstandjes (denk ik) die aan de ene kant 2 pootjes hebben en aan de andere kant 1 en ze zitten voor de VIDEO OUT
Maar het zijn iig 3 weerstandjes, zitten voor de vga aansluiting.
Verwijderd
Die filtertjes hadden bij mij gewoon 2 aansluitingen niet 3Op zaterdag 10 november 2001 21:14 schreef EbAyzo het volgende:
dan zijn het ze denk ik
En moet ik nu gewoon dat ene pootje lossolderen?
Verwijderd
de site waar de meeste info is te vinden: http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html
jah ik had de verkeerde te pakken...
Dan zal ik binnenkort maar eens aan mijn VANTA (
) gaan knutselen
Als ie kapot gaat => Jammer dan
Dan zal ik binnenkort maar eens aan mijn VANTA (
tsja, je schiet er nix mee op met een monitor met een dp van .28...
Verwijderd
Beetje loze opmerking van je Erik. Als je signaal beter wordt, wordt het beeld beter. Hoeveel dat is afhankelijk van je monitor en gebruikte resolutie.Op zaterdag 10 november 2001 21:30 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
heeft hij het nu tegen mij? Want het zou inderdaad opschieten, want met mijn standaard Speedstar A50 was het beeld ook haarscherp...alleen waren de 3D kwaliteiten zwaar klote.Op zaterdag 10 november 2001 21:30 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Pagina: 1