Toon posts:

Scherper beeld = uigangsfilters?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie vaak dat mensen een scherper beeld krijgen door uitgangsfilters op hun videokaart te slopen...aangezien ik last heb van best wel wazig beeld leek mij dit ook wel een leuke oplossing. Maar werkt dit bij elke videokaart? Ik heb nu een Nvidia Vanta ( :r maar heb nog geen zin om te changen), maar kan ik ze hier ook slopen en heeft het nut?

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 23:33 schreef EbAyzo het volgende:
Ik zie vaak dat mensen een scherper beeld krijgen door uitgangsfilters op hun videokaart te slopen...aangezien ik last heb van best wel wazig beeld leek mij dit ook wel een leuke oplossing. Maar werkt dit bij elke videokaart? Ik heb nu een Nvidia Vanta ( :r maar heb nog geen zin om te changen), maar kan ik ze hier ook slopen en heeft het nut?
Tuurlijk sloop er maar lekker uit.
En als je toch bezig bent, die spannings regelaar op je mobo
vooor je cpu, heb je ook eigenlijk niet nodig hoor, hoppa sloop er ook maar uit. Veel beter beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok...als je niks boeiends te zeggen hebt hou dan ook gewoon je kop :(

|:( :r :r :r :r :r :r :r :r :r OP JOU :r :r :r :r :r :r :r :r :r |:(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand die al langer dan een maand op GOT zit wel wat informatiefs te melden?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39
Al bij V&B gekeken?

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 23:58 schreef Bredend het volgende:
Al bij V&B gekeken?
:D lol, inderdaad, voorat je begint te :r en te zeiken op mensen die nog niet zo lang op got zitten.. kijk zelf eerst ff in het goede forum :D

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op vrijdag 09 november 2001 23:40 schreef Robin201 het volgende:
blablak#topmerking
Commodore schrijf je met maar één e, namelijk op het eind...dus niet Comm[b]e[/b[dore :Z

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 23:52 schreef EbAyzo het volgende:
Heeft iemand die al langer dan een maand op GOT zit wel wat informatiefs te melden?
Hè OldSchoolTweaker...
Je bent zelf net nieuw....

Nee, de fabriek zet die dingen er in om brave burgers te plagen dah :?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

nee.. de fabriek zet die filters er in om aan de stralings/storings normen te voldoen die de EU aan electrische apparaten heeft gesteld. Goedkope filters beinvloeden wel degelijk het beeld op je monitor. Die filters omzeilen kan idd een gunstig effect hebben op de weergave.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 02:31 schreef Acid_Burn het volgende:
nee.. de fabriek zet die filters er in om aan de stralings/storings normen te voldoen die de EU aan electrische apparaten heeft gesteld. Goedkope filters beinvloeden wel degelijk het beeld op je monitor. Die filters omzeilen kan idd een gunstig effect hebben op de weergave.
Dank je....sjeez wat een zeikstralen op GOT..maar waar kan ik ergens info vinden over dit onderwerp?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

een tijd terug had iemand dit gedaan, met een of andere geforce, stonden pics en uitleg bij. het kan en werkt dus idd, en dat gescheld in de 1e paar reacties, stond daar niet iets over in de faq? (over UTFS/je bent dom/domme n00b-blaaters dus)

Verwijderd

Kunnen mensen die geen antwoord weten en die commodore niet goed weten te schrijven gewoon ff de bakkes dichthouwe?

Ik heb m'n GF2 (Asus V7700 Deluxe) gemod. Het scheelt inderdaad als je je res hoger dan 1024x768x85Hz instelt. Bij 1920x1440x72Hz scheelt het belachelijk veel (sorry, 'k heb een 22")

Plaatjes van mijn mod staan hier:
http://www.arcobel.nl/~dabit/misc_images/V7700_mod/

Als je vragen hebt, dan hoor ik 't wel.

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 11:25 schreef m-m het volgende:
een tijd terug had iemand dit gedaan, met een of andere geforce, stonden pics en uitleg bij. het kan en werkt dus idd, en dat gescheld in de 1e paar reacties, stond daar niet iets over in de faq? (over UTFS/je bent dom/domme n00b-blaaters dus)
dat was DaBit
topic dwaalt nog wel ergens rond

let er wel op dat het slopen van die dingen wel een friemelwerkje is.

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 00:11 schreef 0siris het volgende:

[..]

Commodore schrijf je met maar één e, namelijk op het eind...dus niet Comm[b]e[/b[dore :Z
En bovendien is het geen Amica maar Amiga... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dit de filters (op een speedstar A50 dan maar jah):

PICS VAN VERMOEDELIJK DE FILTERS

Sorry voor het brakke beeld :) ik zal even een toelichting geven..3 kleine weerstandjes (denk ik) die aan de ene kant 2 pootjes hebben en aan de andere kant 1 en ze zitten voor de VIDEO OUT

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 21:08 schreef EbAyzo het volgende:
Zijn dit de filters (op een speedstar A50 dan maar jah):

PICS VAN VERMOEDELIJK DE FILTERS

Sorry voor het brakke beeld :) ik zal even een toelichting geven..3 kleine weerstandjes (denk ik) die aan de ene kant 2 pootjes hebben en aan de andere kant 1 en ze zitten voor de VIDEO OUT
Op die pics zie ik geen moer....
Maar het zijn iig 3 weerstandjes, zitten voor de vga aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
dan zijn het ze denk ik :)

En moet ik nu gewoon dat ene pootje lossolderen?

Verwijderd

Dabit: waarom heb jij draadjes gebruikt????
Nog een topic hierover: [topic=128902]

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 21:14 schreef EbAyzo het volgende:
dan zijn het ze denk ik :)

En moet ik nu gewoon dat ene pootje lossolderen?
Die filtertjes hadden bij mij gewoon 2 aansluitingen niet 3

Verwijderd

de site waar de meeste info is te vinden: http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

Verwijderd

Topicstarter
jah ik had de verkeerde te pakken...

Dan zal ik binnenkort maar eens aan mijn VANTA ( :r ) gaan knutselen :) Als ie kapot gaat => Jammer dan

Verwijderd

als je je vanta scherp 2D beeld kan krijgen heb je een goede 2D kaart :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
tsja, je schiet er nix mee op met een monitor met een dp van .28...

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 21:30 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Beetje loze opmerking van je Erik. Als je signaal beter wordt, wordt het beeld beter. Hoeveel dat is afhankelijk van je monitor en gebruikte resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 21:30 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
heeft hij het nu tegen mij? Want het zou inderdaad opschieten, want met mijn standaard Speedstar A50 was het beeld ook haarscherp...alleen waren de 3D kwaliteiten zwaar klote.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 21:26 schreef gve het volgende:
als je je vanta scherp 2D beeld kan krijgen heb je een goede 2D kaart :)
Deze snap ik ook niet :) Je bedoelt (Denk ik) dat de 3D prestaties :r zijn maar de 2D wel gaan....
Pagina: 1