Toon posts:

Wie kent er nog Word Perfect 5.1 ?? hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn lieve moedertje heb ik een laptop aangeschaft.
Ouderwets als zij is, wil ze voorlopig perse blijven werken met word perfect 5.1
Ik heb met veel pijn en moeite dit stuk antieke sofware gevonden, en op haar laptop geinstalleerd.
En nu zit ik met het volgende probleem :
Moeders wil graag een Zwart scherm(achtergrond) met Witte letters(van kleur krijgt ze het benauwd, lol!)maar wp geeft helaas nu een Blauw(zucht& steun :? ) scherm en Witte letters!
Ik heb me suf gezocht naar de instelling in WP, maar ik kan het niet vinden.
Weet iemand nog hoe je dit verandert en waar ik dat dus vindt in de settings van WP?
Thanks bij voorbaat, ik hoop dat iemand mij nog kan helpen met een vraag over zulke antieke software. :) :)
Groet,
Tikawell

Verwijderd

Auw nou moet ik heel hard in m'n geheugen graven...

Shift-F7 is dat niet paginainstellingen ofzo?

Het staat denk ik onder die paginainstellingen, wherever that may be.

Verwijderd

Met ALT komt toch het menu?

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02-2025
Afdeling overbodige vragen: Wat is het voor een laptop? Ik hoop toch wel minimaal een PIII 800 he, heb je wel nodig voor WP51 voor DOS ;)

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Verwijderd

Topicstarter
shift f7 geeft het printer menu..... :?
ik pieker me suf hier....
hoe de-installeer ik deze sofware ?
wp vraagt namelijk aan het begin van de install of ik gekleurde blokjes ook daadwerkelijk in kleur zie..ik heb maar eerlijk geantwoord en ja gedrukt , heb ik daarom nu blauw/wit ?
hoop dat iemand het weet.
groet,
tikawell

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee alt is voor macro's en niet voor het menu

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

F3 is help volgens mij
F1 is annuleer..
F7 is verlaten
(shift?) F10 is opslaan/inladen
F5 is lijst files
ctrl-f8 is volgens mij tekst-instellingen
en ergens ctrl-f2 ofzo andere instellingen..

kortom: uitproberen :)

(ps: ik ga uit van WP5.1 voor dos)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 23:32 schreef dumb_8 het volgende:
Afdeling overbodige vragen: Wat is het voor een laptop? Ik hoop toch wel minimaal een PIII 800 he, heb je wel nodig voor WP51 voor DOS ;)
reactie teruggenomen......respect!!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op vrijdag 09 november 2001 23:35 schreef tikawell het volgende:
Ik ben erg hulpvaardig naar anderen, jij bent zeker alleen maar hier om vervelend te doen.
flauw hoor.
ach.. hij doet gewoon z'n nick eer aan.. laat hem :)

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
je moet naar een of andere optie menu gaan
en dan je monitor instellen als monochroom

ik weet nie meer precies waar het zit
maar je printer enzo kan je er ook instellen enzo

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Shift F1 waren de standaardinstellingen, Ctrl-F3 was herschrijven beeldscherm - zoek 'es in die richting.
Via de F3 (Help) moet je ook een heel eind komen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Wordt aan gewerkt; 1 moment please. Volgens mij heb ik op de pc van m'n vader dit programma nog staan. Enne..... niet zo negatief over WP 5.1 he! 't is de laatste tekstverwerker die doet waar 'ie voor gemaakt is, zonder overbodig gezijk.

Inderdaad... daar issie. M'n eerste illegale stukkie software. Tijdje terug zeg, maar wel een gevoel van thuiskomen.

SHIFT + F1 en dan optie 1 kiezen. Veel succes met aanpassen. Als ik jou was,zou ik haar ompraten om de standaard 'grijs op blauw' instellingen te gebruiken.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• jitze
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb hier nog een oud toetsenbord met wp strookje bij de functietoetsen.
probeer eens

shift+F1 = Installatie
Ctrl +F1 = Shell
Ctrl +F3 = Schermopbouw
F3 = Help

Succes

specs

Verwijderd

Volgens mij via Installatie (shift-F1) 2 1 1 kom je in een beeldscherm waar je je beeldscherm kleuren kunt aanpassen.
Ik heb ergens nog een boekwerk waar het heel uitgebreid beschreven staat, maar dat wordt effe zoeken.

Verwijderd

Daar kun je idd de kleur instellen.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe dan ?
ik heb geen manual hier...
ik waardeer alle help zeer, maar ik kom er niet uit.
monochroom instellen klonk goed...
ik zie namelijk nergens de achtergrond kleur als instel optie
ik ga fit nu ff proberen!
dank allemaal!

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op vrijdag 09 november 2001 23:48 schreef tikawell het volgende:
en hoe dan ?
ik heb geen manual hier...
ik waardeer alle help zeer, maar ik kom er niet uit.
monochroom instellen klonk goed...
ik zie namelijk nergens de achtergrond kleur als instel optie
ik ga fit nu ff proberen!
dank allemaal!
Ik weet het, monocroom was ook mijn eerste gedachte. Daar is echter wat mee..... Weet niet meer wat; is te lang geleden. Daarom ook mijn advies: praat je moeder om naar standaard 'grijs op blauw'

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• dumb_8
Tjsa je hebt ook mensen zonder humor. Ik dacht dat je wel genoeg wist met de tips die je al had gehad, ik wou je niet afzeiken ofzo. Zo'n reactie terug is al bijna net zo flauw als mijn opmerking op zich ...

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 09:06

RRRobert

Fokker in ruste

Volgens mij via Installatie (shift-F1) 2 1 1 kom je in een beeldscherm waar je je beeldscherm kleuren kunt aanpassen.
KeZZhoe heeft gelijk. Ik heb hier een oud (heel oud) WP5.1 boek en ik heb 't ff opgezocht. suc6!

Als 't nou nog niet lukt dan kun je 2 dingen doen:
1 Ga naar de Slegte en haal daar een boek over WP5.1 voor bijna nix
2 Voedt je moeder opnieuw op

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Verwijderd

Topicstarter
oh nee....volgens wp moet ik om monochroom te krijgen dit aan mijn autoexec.bat toevoegen : set wp=/mono
na reboot krijg ik dit : NTLDR is missing..nu kom ik windows niet meer in help!!
het wordt alleen maar erger.
hoe krijg ik de laptop nu aan de praat?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Op vrijdag 09 november 2001 23:35 schreef tikawell het volgende:

[..]

die niet zo stom zeg, ik heb een probleem en jij gaat de lolbroek uit hangen...ik geef zelf al ruim 2 jaar hulp bij divx maken, en als ik mensen zo te woord had gestaan had niemand er er wat aan gehad, en dus...aan jou heb ik ook niets.
Ik ben erg hulpvaardig naar anderen, jij bent zeker alleen maar hier om vervelend te doen.
flauw hoor.
Zeker met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag :?
Hij zet er toch een knipoog-smilie achter, als in: "neem dit niet al te serieus" ...

Reageer dan niet als je het vervelend vind....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net nieuw hier, ik weet niet wat alles betekent helaas...als ik die knipoog had gezien, had ik niet gereageerd...dus sorry hoor

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ah die goede oude tijd :)... Werkstukken voor de basisschool zitten maken op m'n 286. Sweet memories ;)

|Specs|

• dumb_8
Wat draai je dan voor een OS op die laptop? In NT40/W2k/XP enzo hoef je niet meer in je autoexec.bat te editten. Deze foutmelding lijkt erop dat je je C:NTLDR hebt overschreven of gedelete, dit is een serieus probleem, zal uiteindelijk wel betekenen dat je het hele ding kan herinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dat zonder cd-rom aan boord ?
damned......dit is niet mijn dag vandaag.
win 98 se

• dumb_8
Damn dat wordt een leuke. NTLDR is een overblijfsel van windows NT/2K/Xp dus het hoort daar helemaal niet. Als je een Windows 98SE bootfloppy hebt dan kan je proberen de bootsector terug te zetten. Je doet dat door op te booten van die floppy en dan onder de dos prompt "FDISK /MBR" in te typen, maar ik weet alleen niet of een standaard w98se bootflop wel fdisk erop heeft staan.

Verwijderd

Topicstarter
nah dit ga je leuk vinden...ik had als plan om een andere autoexec.bat neer te zetten op c: met hulp van een bootdisk..
wil ik de bootdisk in de floppy doen, zit er al een schijf in...
geen melding "ongeldige systeem diskette" gehad ofzo, raar.
weet ik veel, ik neem aan dat de pc niet meer op wil starten, wase een domme move om die diskette erin te laten...maar dat wordt normaal toch gemeld bij bootup??
na op save mode windows in te zijn gekomen heb ik uit de autoexec.bat de regel set wp=/mono weer weggehaald.
Boel runt weer, afnocken...
Terug in de oude omgeving.
Ik kom er niet uit met wp....veel proberen dan maar.
Dumb8, je weet toch dat ik niet zag dat je knipoogde ?
ik weet dat je bij tweakers veel met een korrel zout moet nemen, maar ik vatte hem niet.
Mijn reactie vond ik wel logisch(aangezien ik ook veel mensen help met no-nonsense antwoorden),maar ik heb het niet zo heftig gemeend ofzo, al eerder sorry gezegd in andere posting, ik zag en wist simpelweg de betekenis van die knip oog smiley niet!
hoop dat je het begrijpt.
tikawell(nu welldone)
mzzl! ;)

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op zaterdag 10 november 2001 00:15 schreef dumb_8 het volgende:

Je doet dat door op te booten van die floppy en dan onder de dos prompt "FDISK /MBR" in te typen, maar ik weet alleen niet of een standaard w98se bootflop wel fdisk erop heeft staan.
Gelukkig wel. (anders werd het lastig om een nieuwe harde schijf te installeren)

Verwijderd

Topicstarter
"Enne..... niet zo negatief over WP 5.1 he! 't is de laatste tekstverwerker die doet waar 'ie voor gemaakt is, zonder overbodig gezijk."
quote : van superwhimpy
ik heb nooit gezegd dat wp niet goed was..alleen antiek en dat is ie toch ??
:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 23:53 schreef dumb_8 het volgende:
Tjsa je hebt ook mensen zonder humor. Ik dacht dat je wel genoeg wist met de tips die je al had gehad, ik wou je niet afzeiken ofzo. Zo'n reactie terug is al bijna net zo flauw als mijn opmerking op zich ...
terugenomen dude sorry!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kleuren aangepast...
eerst hield ie ze niet vast...nu wel !
ik ben een gelukkig man!
dank aan allen die mij hebben geholpen met tips en suggesties, tweakers.net rules..maar ach, dat wisten jullie allemaal natuurlijk al he ?
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op zaterdag 10 november 2001 00:52 schreef tikawell het volgende:
"Enne..... niet zo negatief over WP 5.1 he! 't is de laatste tekstverwerker die doet waar 'ie voor gemaakt is, zonder overbodig gezijk."
quote : van superwhimpy
ik heb nooit gezegd dat wp niet goed was..alleen antiek en dat is ie toch ??
:)
Nee, ik weet 't. Nu ik het herlees, vind ik het ook wat cru overkomen. Was eigenlijk 'grappig' bedoeld. Mijn excuses voor de flame.
Antiek is WP 5.1 zeker wel >:)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het aantal is 8.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Leuke discussie om te lezen. Beetje problemen, nog meer problemen, beetje geflame enzo. En uiteindelijk komt alles weer goed. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• dumb_8
True.

Verwijderd

Topicstarter
net het echte leven he ?
;)

Verwijderd

Aiiiiiii

dat wordt lastig...

wat is het voor laptop?
Pagina: 1