Word gek van IDE !!

Pagina: 1
Acties:

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb nu een maandje of wat een Lite On 24 speed IDE brander ! Daarnaast nog steeds mijn oude Teac 8 speed en telkens als ik ga branden bij het lezen van de CD spin-up freezed mijn systeem !!

Ik word er echt helemaal lijp van, en nu wil ik die dus weer verkopen, ik moet nu dus gewoon weer een SCSI hebben, en naar aanleiding van DEZE posting op de FrontPage wacht ik dan ook op deze brander, iemand enig idee wanneer en waar die eventueel te krijgen is, want in de pricewatch vind ik hem niet terug !

En meteen de vraag of iemand die Lite on wil kopen >:)

Ow ik heb deze gevonden, is gewoon 24 Speed SCSI, maar zou ook al goed zijn, kan iemand me vertellen waar ik deze kan kopen ?? http://www.sannet.ne.jp/BURN-Proof/product/bp5.html

Freelance tweaker

Verwijderd

Wat is je Mamaplank ?? De MSI K7T266 Pro 2 ?? Nee...lees dan niet verder...

Ja ?? Lees dit:

"Update: After posting this review we received a number of emails from other K7T266 Pro2 users running into the same problems as reported here, specifically, very low performance in video editing and loss of the CDROM after installation of the bus master drivers. As it turns out, all these problems were caused by enabling the CPU temperature warning in the BIOS. After diabling this setting, the video editing performance increased to levels typical for a VIA KT266A-based board, moreover, there was no further loss of the secondary IDE channel devices after installation of the drivers (Special Thanks to Kip Bedell for the tip)."

Schakel dus je in het BIOS de CPU temperature warning uit.

• D-Devil
Ik heb een ASUS A7V266 staat ook in mijn sig. volgens mij, maar ja dat zie ik zometeen pas na het posten... :P

edit:

Jup hij staat erin :7

Freelance tweaker

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 09 november 2001 23:38 schreef D-Devil het volgende:
Ik heb een ASUS A7V266 staat ook in mijn sig. volgens mij, maar ja dat zie ik zometeen pas na het posten... :P

edit:

Jup hij staat erin :7
mmmmm.... eerst nog niet >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• D-Devil
Heeft iemand een idee of het misschien zo nog tte verbeteren valt, of moet ik echt die 24 speed IDE brander vervange voor een SCSI, want ik vond die 8 speed SCSI daarentegen veel beter dan. Nu kan ik soms als ik iets aanklik 4 a 5 seconden wachten totdat die actie eindelijk gebeurt.

Bijvoorbeeld het openen van de Internet Explorer net voordat hij een nieuw liejde moet gaan inlezen en branden.
Daar had die 8 speed nooit last van, en of dat nou is vanwege de 8 speed of vanwege de SCSI :?

Freelance tweaker

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

tuurlijk hoef jij niet over te stappen naar SCSI, dit moet gewoon werken! wat de oplossing is, weet ik echter niet :'(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 10 november 2001 09:21 schreef D-Devil het volgende:
Heeft iemand een idee of het misschien zo nog tte verbeteren valt, of moet ik echt die 24 speed IDE brander vervange voor een SCSI, want ik vond die 8 speed SCSI daarentegen veel beter dan. Nu kan ik soms als ik iets aanklik 4 a 5 seconden wachten totdat die actie eindelijk gebeurt.
Het ligt aan IDE denk ik. Ik heb weleens een misfik gehad, doordat een andere cd-speler op hetzelfde kabeltje als de brander even moest downspinnen en open gaan. De hele tijd dattie daarmee bezig was hield het ding de IDE-bus bezet.

Hetzelfde met m'n Pioneer DVD 106S. Als die een cd slecht kan lezen, en 't steeds overnieuw probeert staat m'n HD op hetzelfde IDE-kanaal ook stil.

Siditamentis astuentis pactum.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat wil je dan voor die brander hebben >:)
--> hielke_j@hotmail.com

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij moet je dat ding gewoon op een andere kabel zetten als je HD en je CD speler ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• D-Devil
ik zal es klooien met de kabels...

Wat ik ervoor moet hebben ?? ik heb hem net geflashed naar de laatste nieuwe update toe. hij kost in NL ... 300 piek.

250,- ?

Freelance tweaker

• D-Devil
Ik heb mijn Primary IDE gevuld met:

IBM 30 Gb @ 7200 Rpm primary
IBM 15 Gb @ 7200 Rpm slave

Secondary IDE:
Lite-on 24 Speed brander primary

En nog steeds freezed de PC als ie een plaatje gaat inlezen met up-spinnen erbij enzo. Iemand een ander idee ?

Freelance tweaker

Verwijderd

Frot der een proggie op dat je cs speed kan lezen... Test je cd drive met dat proggie...

• D-Devil
Op zaterdag 10 november 2001 18:17 schreef GDOG het volgende:
Frot der een proggie op dat je cs speed kan lezen... Test je cd drive met dat proggie...
verklaar u nader...

Het is in ieder geval al iets beter nu ik vanalles heb uitgezet in de Bios qua monitoring.

Freelance tweaker

Pagina: 1