Toon posts:

is dit geheugen single- of double-sided?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

op de site van crucial heb ik dit geheugen gevonden (zal ik vast niet de eerste zijn):

Module Details:
Part Number: CT3264Z265
Module Size: 256MB
Package: 184-pin DIMM
Feature: DDR PC2100
Configuration: 32Meg x 64
DIMM Type: Unbuffered
Error Checking: Non-parity
Speed:
Voltage: 2.5V
SDRAM Timings:CL=2.5

Ik ga een abit kr7a kopen. Ik dacht: die heeft 4 ram-sloten, passen mooi 4 van die reepjes in. Echter: volgens de handleiding gaan er maar 6 banken in, geen 8. dus: mijn idee werkt alleen als die reepjes single-sided zijn. Volgens crucial zelf geldt voor een reepje van 32*64 dat het 8 ramblokjes zijn voor 256 meg (32*64=2048. 2048/8=256 meg op het reepje).

Kan iemand dit bevestigen, of juist tegenspreken? Ik wil er zoveel mogelijk reepjes instoppen, maar natuurlijk heb ik geen zin om te veel te kopen

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het KR7 board kan maar 6 banken aan wat niet meer betekend dan 3 DDR-SDRAM modules non-registered en 4 DDR-SDRAM modules registered.
Het CRUCIAL geheugen waar je de specs van hebt neergeplant zijn de specs van het geheugen wat ik in mijn pc heb en dus gewoon non-registered memory.
Hiervan mag je er dus 3 plaatsen in het KR7 board en kies je nu de registered modules van CRUCIAL kan je alle 4 de banken vullen.
Elke module telt dus voor 2 banken. Double of single sided bepaald niet altijd het aantal banken dat een module gebruikt. Er zijn ook double sided modules van 128Mb die maar 1 bank gebruiken terwijl ze aan beide kanten om en om chipjes hebben zitten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een manier om te zien of een reepje 1 of 2 banken inneemt? En dit dan niet mbv sandra ofzo, maar van te voren, met alleen de specificaties van de fabrikant?

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is unbufferd geheugen ook wel non-registeerd geheugen...maar kan het ook fout hebben.

Succes,

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor je reactie, maar het is volgens mij nit helemaal wat ik moet weten.
wat ik moet weten, is of dit geheugen 1 of 2 bankjes inneemt (per reepje natuurlijk)

wie weet dit???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op zaterdag 10 november 2001 08:41 schreef thewiseguy het volgende:
dank je voor je reactie, maar het is volgens mij nit helemaal wat ik moet weten.
wat ik moet weten, is of dit geheugen 1 of 2 bankjes inneemt (per reepje natuurlijk)

wie weet dit???
Weet ik niet, maar ga er maar gerust van uit dat 't double-sided is, anders had Crucial al lang 512MB PC2100 DIMM's in het assortiment. Heb hier de Crucial registered DIMM's, en die zijn double-sided (lees: nemen twee banken in beslag).
Op vrijdag 09 november 2001 23:54 schreef Rick2001 het volgende:
..Double of single sided bepaald niet altijd het aantal banken dat een module gebruikt. Er zijn ook double sided modules van 128Mb die maar 1 bank gebruiken terwijl ze aan beide kanten om en om chipjes hebben zitten.
Het is juist zo dat double- en single-sided wél bepalen of een DIMM één of twee banken gebruikt. Echter, een single-sided DIMM heeft niet per definitie chips aan één kant. De termen Double- en single-sided slaan dan ook niet op hoe de chips fysiek verdeeld zijn, maar hoe ze logisch verdeeld zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

double

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb ondertussen antwoord gekregen van crucial (mooi meegenomen dat zaterdag bij hen ook een werkdag is, ik ging er al van uit dat 'reactie binnen 1 werkdag' maandag zou worden):

Hello

Thank you for your enquiry.

We can't supply single sided DDR modules.

Regards

Martina Straiton
Customer Support
Tel: 0800 013 0334
Fax: +44 (0)1355 586101
Email: crucialeusupport@micron.com
--------------------------------------------------------------------
Crucial Technology -- The Memory Experts (TM)
<http://www.crucial.com/uk>

helaas, dan wordt het slechts 768 MB ipv 1024 MB geheugen.
Pagina: 1