Welke brander?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben van plan om een brander te gaan kopen
Ik heb nu alleen nog maar een 40x cdrom speler van A-Open.

Wat voor brander adviseren jullie mij?
Ik heb gehoord dat de Lite-On een goed en goedkoop brandertje is, klopt dit?
Zijn er misschien site's waar ze testen van verschillende branders hebben?
Als je een brander van 16x zou kopen in hoeveel tijd is de cd dan klaar?

Dit zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven!

Alvast bedankt!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

in 1 woord "Plextor"

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Binnetie
Ik wilde nog even vermelden dat ik de searc niet kon gebruiken!
Hij kan steeds de pagina niet vinden, Wanadoo is weer bezig denk ik!

Sorry

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
in 2 woorden "Plextor" "24x"

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 07:26
Wat is er mis met een Lite-on 24x? Die is anders wel een stuk goedkoper...

• Binnetie
Maar zijn de 24x brander sneller dan de 16x of de 12x keer want anders zou je in theorie een cd moeten kunnen fikken in 3 minuten gaat dat ook zo snel?

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

ik zou zeggen, koop er 1 en probeer het 8-)

wel een Plextor natuurlijk *D

Verwijderd

Ik heb een 24x Plextor. 4min30 sec heb ik nodig voor een hele cd. De snelheid voor het branden van een cd is ook sterk afhankelijk van de snelheid van je pc. Op mijn PI 233mmx@267 deed ik er 11 min over. Dit in verband met het schrijven naar de buffer.

Verwijderd

ik heb net de liteon2410 besteld. lang nagedacht welke nou te nemen. Plextor is wat duurzamer denk ik, maar kan ook bepaalde kopieerbeveiligingen van sommige cds niet niet aan. Daarnaast is de Plextor wat sneller in lezen. hier een review:

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=184

• Binnetie
Ik heb een AMD TB 750 dus dat zal wel goed zitten UMD 100 enz

• Wok
  • Laatst online: 23:52

Wok

Dakloos...

Als je geldt hebt, koop je een Plextor: degelijk en betrouwbaar.

Voor minder geld heb je een Lite-On. Van wat ik lees zijn het prima fikkers.

Wat betreft de snelheid: Je kunt net zo goed kiezen voor 16x in plaats van 24x, omdat de 24x pas wordt gehaald aan het einde van de CD (maar goed, het staat wel stoer :P)

Als ik nu een nieuwe brander zou kopen, zou ik voor een 16x Lite-On gaan. Goedkoop, snel en BurnProof.

By the way, ik heb een Plextor 16/10/40A en ik heb 4 tot 5 minuten nodig om een CD-tje te bakken (afhankelijk van de hoeveelheid data op de CD).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

bloasfist

Slot-A Crew

Kunnen mensen die hier de hele tijd plextor roepen zeggen wat het voordeel van een plextor boven de lite-on is? De liteon heeft snellere accestijd, en het enige puntje waar ie het af moet leggen tegen de plex is DAE geloof ik. Misschien dat jullie nog andere redenen hebben die ik niet weet?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

plextor = garantie

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Op vrijdag 09 november 2001 22:58 schreef bloasfist het volgende:
Kunnen mensen die hier de hele tijd plextor roepen zeggen wat het voordeel van een plextor boven de lite-on is? De liteon heeft snellere accestijd, en het enige puntje waar ie het af moet leggen tegen de plex is DAE geloof ik. Misschien dat jullie nog andere redenen hebben die ik niet weet?
ik heb een lite-on gehad en die is 3x stuk gegaan, en uitijndelijk omgeruild voor een plex, en sindsdien geen probleemen meer

• Wok

Wok

Dakloos...

Niet echt. Een Plextor geeft in ieder geval status. Plextor is nu eenmaal een gerenommeerd merk. Daarnaast zijn Plextors erg degelijk. Pak een Plextor drive in je hand en daarna een ander merk. Merk het gewichtsverschil.

Maar goed. Ik zie geen reden om NIET voor de Lite-On te kiezen, tenzij je CD-ROM speler zuigt op het gebied van DAE. Anders zou ik zeggen Lite-On: houd je lekker wat centen in je zak. Het verschil in snelheid tussen de Lite-On en Plextor is erg klein en in de praktijk niet of nauwelijks merkbaar in mijn ogen.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Sterk punt, ik wil ook graag weten waarom ik twee keer zoveel neer zou tellen voor een Plextor. Dan ben ik zelf ook wel merkengeil, maar toch lijkt zo een Lite-On of A-Open me ook geen slechte keuze.

24X is 24X toch?

* FoolZero houdt zijn hand voor zijn hoofd, want hij verwacht hier toch wel wat reacties op... ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Lagere CPU usage, dus minder kans op misfikkers als je nog toepassingen wilt uitvoeren tijdens het branden. 2 jaar on-site garantie. Duurzamer loopwerk. 24 speed heeft 4 mb buffer ipv. 2 bij lite on.

• Wok

Wok

Dakloos...

Op vrijdag 09 november 2001 23:03 schreef FoolZero het volgende:

[..]

24X is 24X toch?
Dat zou je denken, maar (een aantal) 24x drives zijn te optimistisch. (in ieder geval) bij de plextor is het namelijk zo dat de 24x pas aan het einde van de CD wordt behaald. De drive begint op 16x te branden, schakelt vervolgens over op 20x en aan het einde van de CD gaat hij pas naar 24x. Daardoor is de 24x variant slechts marginaal sneller dan 16x variant. Hooguit een minuut...

edit:
rephrase...

Verwijderd

Aopen fikkers schijnen veel herrie te geven

• Wok

Wok

Dakloos...

Het schijnt IDD dat Aopen drives nog wel eens erg brak willen zijn: veel errors, niet werkende Burn-Proof/JustLink/SmartBurn, conflicten in Windows, en meer van dat soort ongein. Voor zover ik mij kan herinneren zijn hierover een aantal topics geweest hier op GoT, maar ik kan zo snel geen links noemen.

Verwijderd

zou zeggen probeer de lite-on zijn zeer goede branders.
ik heb een 12x brander , en heb er 3 dagen achter elkaar mee gebrand en ondertussen ook nog gegamed en films gekeken , etc. zonder dat er ook maar 1 fout optrad.
met andere woorden als je een lite-on koopt dan ben je van
kwaliteit verzekerd en het zal je veel plezier brengen op het illigale deel. :P :P ;) ;)

(heb de meine al een jaar en draait nog steeds als een tit met cup dubbel D :9~ )

Verwijderd

Zolang het maar geen HP of Philips is :P

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het is simpel :P
als je er wel wat geld voor over hebt dan neem je een plextor :P
heb je er wat minder voor over neem je een lite-on :)

heb zelf de lite-on 24102b :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
plextor 24x heeft mijn vote

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik denk dat LiteOn onder de tweakers net zo een hoge status heeft als Plextor, zo niet hoger.

Verwijderd

owjee dit is de zoveelste plextor-lite-on discussie. was denk ik niet de bedoeling van de topicstarter

Verwijderd

Ik heb zelf een LiteOn 16102B en daar ben ik prima goed tevreden mee. Ik stond ongeveer voor dezelfde keuze als jij pas geleden maar voor mij gaf het prijsverschil toch wel de doorslag. Als je precies wilt weten wat de verschillen zijn qua gebruik moet je denk ik toch iemand spreken die beide fikkers heeft gebruikt en je precies de voor en tegens kan vertellen. Wat trouwens wel koel is, is dat je bij je retail LiteOn Nero bijgeleverd krijgt. Volgens mij zit je met de Plextors nog steeds met Roxio.

Verwijderd

Plextor 24 x zal inderdaad een snelle brander zijn maar is geen combinatie met een Aopen CD-Rom speler on the fly branden zal nooit snel gaan, want de AOPEn trekt dat niet en dus zal de brander vaak in de burn proof *D moeten gaan.

Ja kan volgens mij beter een 12 of 16 speed kopen, dan maak je beter gebruik van de brander. Dan wel koop een snellere (lees betere cd-rom speler)

• Binnetie
Allemaal heel erg bedankt voor je repley!

Ik denk dat ik de toch maar gewoon liteon neem, want ik ben maar een student dus heb "weinig" te besteden.

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 22:24
Ik ben het eens met CB.
Die aopen cdrom speler zal een 12 speed brander nog niet kunnen trekken. (ik had zelf een 48 speed aopen deze had max 8x DAE)
Dus koop daarom een 12 speed en niet sneller bespaar je wat geld . En koop daarom de Liteon. :+
Pagina: 1