Hallo, ik heb op mijn server win2k + sp2 draaien en dat gaat goed. Nu heb ik op mijn server ICS aangezet en op mijn client PC heb ik nu dus ook internet en daarmee op het hele interne netwerk. Om mijn server echter een beetje gajes vrij te houden dacht ik er goed aan te doen om BlackIce Defender te installeren. Ik heb gelijk maar even de nieuwste update gedownload en draai dus nu versie 2.9.cai . Schijnt het nieuwste van het nieuwste te zijn qua versie's (kan het mis hebben hoor, dus hang me er niet aan op) en ik moet zeggen, het houdt aardig goed het gajes buiten de deur. Nu voel je hem al, hij houdt ook mijn client PC volledig binnen de deur. M.a.w. mijn client PC kan geen IP meer aanvragen bij mijn server en doet het internet het vervolgens niet meer op het netwerk. Ik kan natuurlijk mijn client een static IP geven, maar dat werkt niet. Ook kan ik in de help files nergens vinden hoe ik dit probleem kan oplossen. Mijn client PC draait ook win2k +sp2 en de PC van mijn moeder win98SE. Kan iemand mij een link geven waar keurig staat uitgelegd hoe je dit kunt instellen, of zijn er misschien mensen die mij hier kunnen vertellen hoe ik dit kan instellen.
[Duyvis mode
Hij is fijn
[/Duyvis mode]
[Duyvis mode
Hij is fijn
[/Duyvis mode]
I think, therefor I am.....I think.